Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audissa päästöt pahasti pielessä (100 C4 2.0E vm: 1993 )

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audissa päästöt pahasti pielessä (100 C4 2.0E vm: 1993 )

    Osaisiko joku neuvoa, että mistä lähtisin vikaa etsimään ku päästöarvot katsastuksessa oli seuraavat:

    Tyhjäkäynnillä/kierroksilla
    Co: 10,1/10,6 (ajokielto)
    Co2: 7,96/7,79
    Hc: 423/303 (hylätty)
    O2: 0,07/0,12

    Lambda: 0,71

    Auto on Audi 100 C4 2.0E vm: 1993

  • #2
    Eihän tuo voi enää edes käydä kunnolla tuollaisilla arvoilla?

    Pitäisi löytää nätti käynti ensin koneeseen ja sitten miettiä loput, jos mietittävää on. Jonkinlainen diagnostiikka siinä jo on, että vikakoodeissa voi jotain näkyä. Jos kone käy kaikilla pytyillä ja on suurin piirtein mekaanisesti kunnossa, niin noin huonoilla alkutiedoilla antaisin ääneni moottorin lämpötilatunnistimelle, joka taitaa olla moottorissa ylävesiletkun alapuolella alaspäin sojottaen. K-Jetissä siinä on yksinapainen anturi, mutta AAR:n KE-Jetronicissa taisi anturi olla kaksinapainen. Anturin johdot kannattaa myös tarkistaa.

    Toisen ääneni annan lambda-anturille. Uutta ostaessa pitää panostaa laatuun! Aika monta vastaavaa vikaa on tekemällä tehty, kun on ostettu epäkelpo lambda-anturi. Senkin tietysti voi tarkistaa, että onko anturi kuinka tuoreen näköinen. Että jos joku olisi epäkelvon asentanut ja se olisi nyt hajonnut.

    Nämä on sitten ihan hatusta heitettyjä arvauksia. Ei noilla tiedoilla oikein muuta pysty. Se on kuitenkin hyvä, että mitatut arvot tuli pyytämättä. Monesti pimitetään jostain syystä hyväksyttyjä arvoja ja ilmoitetaan vain se yli mennyt. Joka tekee veikkailusta vielä mahdottomampaa.

    Kaikki tämä oletuksella, että autossa on vitoskone ja KE-Jetronic ruiskutusjärjestelmänä.

    Comment


      #3
      C4 korisessa on 4sylinterinen tuo kone. Onko tuo millä moottorikoodilla? Käykö tasaisesti vai huomaatko käynnissä jotain eroa normaaliin? Noilla arvoilla tosiaan pitäisi olla jo käynnissäkin vikaa.

      Comment


      • #4
        Niin juu, meillä on 2,3. No, samoilla arvauksilla menisin silti. Vikakoodeista en kyllä sano sitten mitään, mutta luulisi vikaherkemmässä tekniikassa tarvittavan KE-Jettiä kehittyneemmän diagnostiikan.

        Comment


          #5
          Luulisin että on ABK ja siemens digifantilla.
          Oliko porkkis joka kommentoi jossain miten näin vähällä määrällä antureita voi saada kone niin sekaisin :D?
          Viimeksi muokannut Killeri; 12.9.2015, 00:33. Perustelu: typo

          Comment


          • #6
            Eikö se ollut juuri tuo murheenkryynitekniikka, joka sekosi täysin, jos lambda-anturi oli epäkelpo?

            Comment


            • #7
              Joo eli siis moottorikoodi on ABK ja siemens digifantilla.
              Auto käy kylmänä hyvin, mutta kun kone lämpiää niin alkaa tyhjäkäynti vaeltaa 850-1100 kierroksen välillä.
              Hirveä bensan katku tulee pakoputkesta.
              Voishan tuo lämpöanturi hyvinkin olla syy siihen että käy noin perkeleen rikkaalla.
              Pitääpä tutkia tuo lambda kans.

              Comment


                #8
                Sitten lambda heti vaihtoon, seilailu mahdollisesti loppuu näin. Mikä on katin kunto?. Muistin ja luin taas miten Arto S:n cabrion ABK:n sai päästöt kuntoon, toki siinä autossa katti oli poistettu :(.
                Sytkä puoli kunnossa?, tulpat, ilmaputsari? Ainakin oma oli aika ronkeli tulpille. kolmikärki bosch tai NGK piti olla.
                Viimeksi muokannut Killeri; 12.9.2015, 11:59.

                Comment

                Working...
                X