Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vaihto A4 B8 1.8TFSI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin vaihto A4 B8 1.8TFSI

    Otsikon mukainen toimenpide näillä näkymin edessä, potilaana A4 B8 1.8TFSI (CDHB).

    Sopiva vaihtokone (samanlainen) on jo tiedossa, mutta onko ihan toivoton homma yrittää itse ilman sen kummempia erityistyökaluja? Apulaitteet tulevat vanhasta koneesta. Tarvitaanko moottorin vaihdon yhteydessä koodaamista?

    #2
    Ei tarvitse, ecuhan ei vaihtu jos et vaihda.

    Pultit auki ja kiinni, siinäpä se kovasti yksinkertaistettuna.

    Comment


    • #3
      Kannattaa selvittää mitkä pultit on uusittava. Laatikon pultit taisi olla sellaisia.

      Comment


      • #4
        Kiitos kumpaisellekin, ilmeisesti projekti voisi onnistuakin vaikka näin suurten operaatioiden kohdalla kokemusta on lähinnä vanhemmista vehkeistä.

        Lähinnä itseäni epäilytti vaatiiko kytkimen ja laatikon sovittaminen jotain kikkailua, mutta ei ilmeisesti mitään sen kummempaa? Täytyy tosiaan selvittää nuo uusittavat pultit.

        Saako muuten pelkän moottorin yläkautta pois?
        Viimeksi muokannut jannes; 3.9.2015, 20:58.

        Comment


        • #5
          keula auki ja vetämällä pois.

          Comment


          • #6
            Hyvä, kiitos. Täytyy viikonloppuna kurkata tuon vanhan koneen sisään ja aloittaa purkaminen.

            Comment


            • #7
              Saakos uteliaana kysyä mistä syystä vaihtoon?

              Comment


              • #8
                Ketju poikki ihan yllättäen ajossa, ei pitänyt edes mitään ylimääräisiä ääniä. Huollot tehty ajallaan ja kaikki päällisin puolin kunnossa, mutta pari viikkoa sitten sitten hyytyi meno siihen, että ajotietokone alkoi valittaa öljyn vähyydestä. Käytin tuolloin öljypohjan irti ja totesin, että öljypumpun imuputken sihti on täynnä jotain epämääräistä kökköä. Puhdistin siivilän minkä jälkeen varoitukset katosivat ja auto kävi ihan normaalisti. Vähän tyhmästi ajattelin tuolloin, että kaikki on taas kunnossa eikä muuta kuin kovaa ajoa, mutta näin jälkikäteen ajateltuna öljysihdissä ollut kökkö oli todennäköisesti irronnut ketjun ohjureista.

                Nyt auto on Porvoon Laakkosella ja tuomio on tuo mikä on. Taitaa olla viimeinen Audi tässä talossa.

                Tässä kuva sihdistä löytyneestä kököstä:

                Viimeksi muokannut jannes; 3.9.2015, 23:50.

                Comment

                Working...
                X