Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT ja ilmanmäärämittari

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT ja ilmanmäärämittari

    Mikä mahtaa olla Audissa vikana, kun ei tahdo käynnistyä eikä pysyä käynnissä?
    Oireet ilmenevät seuraavasti:

    -Ilmanmäärämittarin johto kiinni:
    Ei tahdo käynnistyä ilman kaasua ja ravistaa koko autoa, kaasulla avittamalla käynnistyy mutta kierrokset seilaavat missä sattuu, ei kestä yhtään tyhjäkäyntiä ja ravistaa.

    -Imm johto irti:
    Käynnistyy lähes normaalisti, tosin jotakin ylimääräistä ääntä tuntuu moottori pitävän. Pysyy käynnissä muttei vastaa kaasun niin nopeasti kuin ennen.

    VCDS-kaapeli saapui tänään postissa, mutta sillä en oikein osaa vielä mitään tehdä. Vikakoodiksi se kertoi 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 -35-00 - signal too low. Omasta mielestä tuo viittaisi juurikin imm:mään mutta mitä nyt nopeasti muiden kokemuksia luin niin sain käsityksen että hajonnut imm oireilisi ennemminkin tehottomuutena eikä käyntihäiriöinä.
    Sain myös jostakin näkyville imm:n arvot auton käydessä ja se ollessa kytkettynä ja kuvaaja teki ylös-alas siksakkia arvoijen n.20-170g/s välillä tasakaasulla kierrosten ollessa n. 3000.

    En tiedä oliko tuossa mitään tarpeellista tietoa, mutta voin koittaa onkia vdcs:sällä lisää mikäli saan vaan yksityiskohtaisia neuvoja:)

    #2
    pilk nus: Sulla ei ole ilmamäärämittaria vaan ilmamassamittari.

    Tarkista imuvuodot.

    Comment


    • #3
      Ei löytynyt imuvuotaja mistään. Uuden ilmanmassamittarin nyt varmuuden vuoksi tilasin, mutta jos ei vika siinä niin onko jotain muuta mitä kannattaisi tarkistaa?

      Comment


      • #4
        eiköhän se ilmamassamittarin vaihdolla tokene...
        tietenkin monesti tuo ilmamassamittari on puhdistettavissa\korjattavissa siihen tarkoitetulla oikealla aineella... hätätapauksessa kun kerta uusikin jo tulossa niin voisi puhdistusta yrittää elektroniikan puhdistusaineella... siis semmoisella mikä haihtuu täysin pois eikä jätä jäämiä... purkaa sen anturin irti siitä "putkesta" (vaatii reikä torx avaimen) ja sumuttaa runsaasti siitä anturin reijästä puhdistajaa sisään (samalla heiluttaen anturia että aine levittyy kunnolla sisälle).. tämän jälkeen antaa kuivua hyvin ja takaisin paikalleen..

        edit: tässä sitä virallista puhdistus ainetta: http://www.motonet.fi/fi/tuote/60608...or-clean-200ml

        Comment


        • #5
          Ot kysymys tähän väliin, mistä sopiva vetoakselin sisempi suojakumi? Varaosafirmat tyrkyttää rek. numeron perusteella kumia jonka halkaisijat 20 ja 68 ja pituus 114 kun taas vanhan mitat 25/71/110. Vanhan kumin varaosanumerolla löytyy halkaisioilta sopiva mutta pituudeltaan vain 88mm kumi.

          Kaikki kaupat koluttu läpi muttei sopivaa ole vielä löytynyt.

          Comment


            #6
            Selviskö alottajan vika ikinä?

            Toverilla ois kans ilmeisesti maffi vikaa. Oireina tehottomuutta, nyhtämistä ja nykimistä täyskaasulla ja kylmänä eritoten, sama vikakoodi kuin alottajalla, tyhjäkäynti kyllä aikas normaali.

            Käynti ei kyllä muutu miksikään kun töpselin irrottaa auton käydessä. Ja vagcomilla kattelin G/s arvoja, niin nollaa vaan näyttää. Painetesti tehty ja vuodot korjattu. Onkos tää nyt selvä peli?

            Comment


              #7
              Massamittarissahan se vika sitten oli, niinkuin aika vahva epäilys jo olikin.

              Comment

              Working...
              X