Mikä mahtaa olla Audissa vikana, kun ei tahdo käynnistyä eikä pysyä käynnissä?
Oireet ilmenevät seuraavasti:
-Ilmanmäärämittarin johto kiinni:
Ei tahdo käynnistyä ilman kaasua ja ravistaa koko autoa, kaasulla avittamalla käynnistyy mutta kierrokset seilaavat missä sattuu, ei kestä yhtään tyhjäkäyntiä ja ravistaa.
-Imm johto irti:
Käynnistyy lähes normaalisti, tosin jotakin ylimääräistä ääntä tuntuu moottori pitävän. Pysyy käynnissä muttei vastaa kaasun niin nopeasti kuin ennen.
VCDS-kaapeli saapui tänään postissa, mutta sillä en oikein osaa vielä mitään tehdä. Vikakoodiksi se kertoi 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 -35-00 - signal too low. Omasta mielestä tuo viittaisi juurikin imm:mään mutta mitä nyt nopeasti muiden kokemuksia luin niin sain käsityksen että hajonnut imm oireilisi ennemminkin tehottomuutena eikä käyntihäiriöinä.
Sain myös jostakin näkyville imm:n arvot auton käydessä ja se ollessa kytkettynä ja kuvaaja teki ylös-alas siksakkia arvoijen n.20-170g/s välillä tasakaasulla kierrosten ollessa n. 3000.
En tiedä oliko tuossa mitään tarpeellista tietoa, mutta voin koittaa onkia vdcs:sällä lisää mikäli saan vaan yksityiskohtaisia neuvoja:)
Oireet ilmenevät seuraavasti:
-Ilmanmäärämittarin johto kiinni:
Ei tahdo käynnistyä ilman kaasua ja ravistaa koko autoa, kaasulla avittamalla käynnistyy mutta kierrokset seilaavat missä sattuu, ei kestä yhtään tyhjäkäyntiä ja ravistaa.
-Imm johto irti:
Käynnistyy lähes normaalisti, tosin jotakin ylimääräistä ääntä tuntuu moottori pitävän. Pysyy käynnissä muttei vastaa kaasun niin nopeasti kuin ennen.
VCDS-kaapeli saapui tänään postissa, mutta sillä en oikein osaa vielä mitään tehdä. Vikakoodiksi se kertoi 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 -35-00 - signal too low. Omasta mielestä tuo viittaisi juurikin imm:mään mutta mitä nyt nopeasti muiden kokemuksia luin niin sain käsityksen että hajonnut imm oireilisi ennemminkin tehottomuutena eikä käyntihäiriöinä.
Sain myös jostakin näkyville imm:n arvot auton käydessä ja se ollessa kytkettynä ja kuvaaja teki ylös-alas siksakkia arvoijen n.20-170g/s välillä tasakaasulla kierrosten ollessa n. 3000.
En tiedä oliko tuossa mitään tarpeellista tietoa, mutta voin koittaa onkia vdcs:sällä lisää mikäli saan vaan yksityiskohtaisia neuvoja:)
Comment