Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kardaaniko tärisee? Tukilaakeri vaihdettu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kardaaniko tärisee? Tukilaakeri vaihdettu.

    Morjes. Elikkä ongelma olisi seuraavanlainen a6 quattro v8:ssa. Eli vaihdettu kardaanin kannatus laakeri (e36) ja tärinä ei lähtenyt ja esiintyy paikaltaan kiihdyttäessä kovaa, 3-4 kertaa rymähtää penkin alla ja perän puslat tarkistettu eli mistä vois vikaa kahtella, pienen tärinän pitää ajossa edelleen ja nivelet tuntui ehjältä..

  • #2
    Kardaanin ristikkonivel? Menikö kardaanin puolikkaat varmasti samassa asennossa paikoilleen?

    Uudet tukikumit voi vaatia pienen aikaa pehmentyäkseen.

    Comment


    • #3
      Merkkasin ja meni samoille kohdille. Se on kohtuu kova täräys penkin alapuolella paikaltaan kiihdyttäessä.

      Comment


      • #4
        Onko siellä esimerkiksi lämpösuojapeltejä tai pakoputkea mikä voisi olla rempan jälkeen eri asennossa kuin aikaisemmin? Ja nyt ottaa "normaalilla" kardaanin liikkeellä kiinni?

        Tarviketukilaakereissa tuntuu nykyään olevan melkoisia laatueroja jo pelkästään siinä kumiosassa, että sekin voi aiheuttaa ongelmia. Riippuen tietysti tukilaakerin rakenteesta, toiset on malliltaan niin jäykkiä, että kumin pehmeys ei vaikuta, toiset on suoraan lähes käyttökelvottomia.

        Comment


        • #5
          Tuliko kardaanin murrosnivelet pestyä ja voideltua?

          Comment


          • #6
            Ei kyllä tullut. pitääpä kokeilla putsata, mitä voiteluun laitan?

            Comment


            • #7
              Käytän koneistamolla koko kardaanin, on epäilys että entinen omistaja on laittanu väärään kohtaan booreista siitä siis tärinä..

              Comment


              • #8
                Miten tämä päättyi? Auttoiko tasapainoitus?
                Alkaa epätoivo vaivata täällä,tukikumi vaihdettu jumputus jatkuu... päätynivelet vaihdettu jumputtaa edelleen ... Ristikko vaikuttaa tukevalta. Vasen takavetoakseli sisäpää / stefa vaihdettu ja jumputtaa... Onko se nyt vaan vietävä vielä tasapainoitukseen? Vai olisko ristikko sit kulunut väärään kulmaan, huonolla tukilaakeri/kumilla?
                Voiko sillä poorien lukitusruuvin kireydellä olla oikeasti merkitystä tähän ongelmaan, mikäköhän tuon kireys pitäs olla?
                Viimeksi muokannut xbikes; 17.9.2015, 04:08. Perustelu: virheitä...

                Comment


                • #9
                  Ideoita alustasta tulevaan värinään...
                  Alustan nivelet uudet, kardaani tasapainoitettu + uusi tukilaakeri ja vakionopeusnivelet, uusi vasen sisävetonivel, navat ja levyt putsattu, renkaat ja vanteet tarkistettu, vas takapyöränlaakeri vaihdettu.. Alkaa ideat loppua.

                  Kaikissa vaihdetuissa on kyllä vikaa ollut, ja kardaanin osalta äänet kyllä mielestäni loppui. Aivan kuin pyörä ei olisi tasapainossa, semmosta tärinää. Alkaa noin 100km/h ..

                  Comment


                  • #10
                    Mites kumit? Onko vanhat

                    Comment


                    • #11
                      Uudet vanteet ja renkaat takana, ja taakse tuon paikallistan. Mutta eihän sitä tiedä..
                      Erikoisia juttuja, auto oli maalaamolla muutaman viikon, ja sieltä tarttui tämä vika. Olisko uunitus ja nosturilla roikutus tehnyt pahaa vanhalle... Ei oikein voi paaliin enää viedä, se raja on mennyt muutama tuhat€ sitten...
                      Niin ja siis tuo ael quattro kyseessä.

                      Comment


                      • #12
                        Kulmat varmaankin tsekattu? Oletko peräpään tukivarsia tutkinut? Se aurauskulmaa säätelevä I-varsi voi olla räjähtänyt ja aiheuttaa aurauskulman värinää.

                        Comment


                        • #13
                          Joo kulmat katsottu , kun tuonne taakse vaihdettiin alatukivarren etupuslat ja ylätukivarret. Eteen meni uudet alatukivarret samalla.
                          Voisko takaiskarit/ yläkumit tehdä tommosta? Edessä onkin uudet jo.
                          307tkm vasta ajettu, kai...
                          Pitää mennä vielä kerran noita tukivarsia läpi.

                          Comment


                          • #14
                            Olen omin silmin nähnyt golffin, josta oli ilmeisesti toinen takaiskari korkannut täysin. Takarengas veti motarilla ihan omaa showta ylös ja alas, mahtoi tuntua mukavalta kyydiltä.

                            Comment


                            • #15
                              Iskarit tuntuu kyllä tykyltä, eikä tee mitään ääniä vaikka kuinka tiukkaa kurvailee .
                              Äsken otin naparuuvit pois takaa kaverin vinkistä, ja ruuttasin peräöljyä uloimpiin niveliin. Joskos rasvat kovettunut. Aika epätoivoista alkaa olemaan.
                              Näissä ei tunnu mikään menevän kerralla...
                              No kohta kitkat alle, niin sit tietää olisko noi halpagumit sittenkin syypää, ei kyllä kuormittavassa tasapainokoneessa ainakaan antanut virhettä.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja xbikes Näytä viesti
                                No kohta kitkat alle, niin sit tietää olisko noi halpagumit sittenkin syypää, ei kyllä kuormittavassa tasapainokoneessa ainakaan antanut virhettä.
                                Joskus kuulemma näkynyt myös sellaista että halpiskumi saanu varastoinnissa vähän hellää käsittelyä trukkikuskilta ja rungossa sen jälkeen vikaa. Sai aikaan sen että tasapainoituksessa rengas oli ok, mutta isommassa vauhdissa sai pienen pullistuman joka täristi. Että kyllä kannattaa kokeilla toisilla kumeilla.

                                Comment


                                • #17
                                  Olen aika varma, että toisilla kumeilla homma rauhottuu. Mullakin käynyt niin, että tasapainokoneessa kaikki ok, mutta ajaessa vaan täristää

                                  Comment


                                  • #18
                                    Missä hintaluokassa meni kardaanin tasapainotus? Se on ehkä itselläkin edessä..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täällä tasamaalla kun tekijöitä vähän, niin 200e. Kokkolassa kuulemma 130e. Aika paljon tuli painoa tuohon, että ihmetyttää missä mennyt noinkin solmuun. Tosin aikalailla tiukassa oli yhdessä, kun katkaistiin tukilaakerin vaihtoa varten.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X