Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 kytkimen kestävyys???

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

B6 kytkimen kestävyys???

Päivää.

On alkanut kiinnostaa A4 Avant 1.8T (tai ehkä diesel) korimalli B6:en hankinta. Autoahan täytyisi toki hieman piristää kun on tottunut nykyisessä S60 Volvossa parinsadan hevosen laukkaan joten:

Tätä palstaa nyt hieman lukeneena vaikuttaa että ainakin -02 vuosimallin 1.8T autoissa on ongelmia kytkimen kestävyyden kanssa vakiota suuremman väännön myötä? Mikä osuus tässä sopassa on kaksoismassavauhtipyörällä? Onko -01 ja -03 eteenpäin takuuvarmasti kestävämpiä? Miksi valtaosa myynnissä olevista on -02:sia?
    Pysynkö nykyisessä merkissä?(provo... älkää ottako liian vakavasti ;-)

Pysynkö nykyisessä merkissä?(provo... älkää ottako liian vakavasti ;-)
    Entisenä Volvolandian kävijänä ja V70 omistajana voin kyllä suositella vaihtoa :) Tuossa linkissä keskustelua lastutuksesta ja kytkimestä: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ighlight=promo

Comment

Tuo oli yksi niistä keskusteluista jonka olin jo lukenut ja siitä saakin vihiä noista vuosimalleista/ongelmista, mutta: siitäkään ei käy ilmi tuo kaksoismassavauhtipyörän jyristys matalilla kierroksilla. Onko se kaikkien mallien ongelma vai myöskin vain -02:en? Onko Quattrossa sama juttu? Entäpä jos päädynkin dieseliin, siinä taitaa olla "kiinteä" vauhtipyörä mutta entä itse kytkinkevyn väännön kesto? Miltä kierroksilta se jyrinä loppuu eli voiko sitä välttää helposti olemalla vedättämättä esim. alle 2000rpm?

Comment

Onko se kaikkien mallien ongelma vai myöskin vain -02:en? Onko Quattrossa sama juttu? Entäpä jos päädynkin dieseliin, siinä taitaa olla "kiinteä" vauhtipyörä mutta entä itse kytkinkevyn väännön kesto? Miltä kierroksilta se jyrinä loppuu eli voiko sitä välttää helposti olemalla vedättämättä esim. alle 2000rpm?
        Revon triali juuri ohjelmoituna, auto 1.8TQ ? 04. Jyrinää esiintyy minulle hieman yllättäen jo 3 vaihteella, myös 4, 5, ja 6. Eri vaihteilla vaihtelevasti, aina kuitenkin 2000 ja 3200 välillä. Esim. kutosella n.2200 ? 2500 ja uudestaan n-2700 ? 2900. Alle 2000 autossa ei huomaa mitään eroa vakioon. Ilmiö ei ole kovin häiritsevä, täristää hieman ja kolikot vähän helisee lokerossa. Samanlaista ilimiötä en ole muissa autoissa tavannut, lähimmäksi pääsi -04 220 CDI E- mese, jossa oli automaattiloota paskana. Täristi kyllä himpun eri malliin?

Asia ei mielestäni ole kovin häiritsevä, mutta ei sitä oikein kokonaan välttääkään voi, kun esiintyy käyttökelpoisimmilla kierroksilla.

Kokonaisuutena viritys kyllä ilmestyy autooni. Se tuntuu viritettynä virkeämmältä kuin koeajamani 2.0TQ, siis väännön puolesta.

Myöskin turbon ääni muuttui vihellyksestä enemmän ujellukseksi, mutta tämäkin lie normaalia.

Jep, tässä mun kokemukset tähän asti, ei noi oikein varmaan selviä kuin kokeilemalla.

Comment

Dieselissä on sama 2-massa juttu kuin bensoissakin, yleensä sain 240mm levyllä.

Comment

Working...
          X