Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4/B5 AEB 1.8t ja öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4/B5 AEB 1.8t ja öljynvaihto

    Tulipa tuollainen otsikon mukainen vehje ostettua avanttina vuosimallia 1996.

    Kävin nyt sitten ensitöikseni vaihtamassa öljyt ja voi elämä noita hapankaaleja, kun pitää säästellä öljyissä ja ajetaan mineraaleilla!
    Oli kyllä niin ihana katsella pikimustaa vanaa mikä tuli koneesta ulos. Oli sen verran huonon näköistä, että piti saman tien heittää uudet öljyt, filsu ja pari purkkia Forten motor washia sisään ja ei muuta kuin käymään puoleksi tunniksi 2k jengoilla.
    Sitten takas sisään talliin ja uudet öljyt tilalle. Nuo puoli tuntia käyneet öljyt oli taas aivan mustia, jolla voi todeta tuon Froten tavaran toimivan _erittäin_ hyvin. Ensi viikonloppuna toistan käsittelyn taas uusilla öljyillä ja kahden viikon päästä torstaina on sitten täysi huolto jakohihnasta lähtien jossa vielä kerran huuhdellaan konetta.

    Onko muilla tullut vastaan tuollaisia ektoplasmaa sisältäviä koneita / onko noissa ollut haasteita huohotuksen tms. kanssa mikä voisi aiheuttaa tuon? Mineraaliöljyn vain tiedän tuota tekevän pitkässä käytössä.

    #2
    Kyllä se mustuu öljy kuin öljy kun tarpeeksi kilometrejä takana,itse vaihdan 8-10 tkm,ei se silloin vielä kyllä mitään mustaa ole,ihan ruskealta näyttää.Viskositeetin puoleen ajaa vaikka 30 tkm.Esim. mobil 1 RF,muutama vuosi sitten pyysivät naapuripaikkakuntani takseja mukaan testiin jossa ajettiin samoilla öljyillä 30 tkm ja näytteitä otettiin säännöllisin(5 tkm) välein,viskositeetissä ei suurempia muutoksia ,öljy täysin käyttökelpoista mustasta väristä huolimatta 30:nen tuhannen kilometrin jälkeenkin,että silleen HUOM! TÄMÄ EI OLE MAINOS!

    Comment


      #3
      Jeps.

      Ei nyt tullu otettua kuvaa, kun kamera oli himassa latauksessa, mutta siis öljy oli oikeesti paksua mustaa tavaraa, eli öljyn täyttöreiästä pysty ottamaan sormenpäähän semmosia palleroita, jäi sormenpäähän monen millin paksuiseksi kerrokseksi.

      Comment


      • #4
        Laadukas öljy hajoittaa epäpuhtaudet hienojakoiseen muotoon ja sitoo ne itseensä paremmin kuin huono öljy, joten pelkkää väriä ei kannata säikähtää.

        Mobil mainokseen lisäisin sen verran, että testasivat jotain Mobilin öljyä kuorma-auton moottorissa niin, että tarvittaessa vain lisättiin öljyä. Ajoivat samoilla öljyillä muistaakseni noin.200-250tkm, suodattimet kuitenkin vaihdettiin ajallaan. Moottoria ei avattu testin jälkeen, mutta mitään "ulkoisesti" havaittavia ongelmia/ääniä ei moottoriin tullut. Siitä paljonko öljyä koneeseen lisättiin testin aikana ei minulla ole tietoa.

        Comment


          #5
          Jesh.

          Kyllä siis itsekin uskon, että mitään suurempaa ei ole koneesta rikki mennyt tms. mutta lähinnä ihmetytti/nauratti vain tuo tavaran määrä tuolla koneessa.
          Ja itse ajattelin vain kysäistä että onko muilla tullut samanlaista vastaan tyyliin "Juu se on se liekkilukon öljysihti, joka kannattaa poistaa suomessa" tms. (näin siis Vollessa, nimim. Entinen T5 + T-5R kuski ;))

          Comment


          • #6
            "Juu se on se liekkilukon öljysihti, joka kannattaa poistaa suomessa"
            Juuri se samainen sihti täällä talvella sen tempun teki - eli kannattaa putsata ainakin joskus (ei ollut ilmeisesti ennen niitä putkia koskaan avattu)

            Comment


              #7
              Juuri se samainen sihti täällä talvella sen tempun teki - eli kannattaa putsata ainakin joskus (ei ollut ilmeisesti ennen niitä putkia koskaan avattu)
              Siis tuollainen löytyy? mistä? voisin kattoo omastani läpi.

              Comment


                #8
                morjes.. olen kuulut huonoa tosta moottorin pesusta.. eli myrkky irrottaa lian koneesta ja jonkun aikaa kun ajelet niin tukkii öljypumpun sihdin ja ei nosta öljyn paineita ja kone sanoo pam..
                on aika monta esimenkkiä vastaavasta moottorin pesuhommasta jonka seurauksena on kone hajonnut.. varsínkin saksan autossa on koneet todella likaisia sisältä.. eli pesun jälkeen kannattaa seurailla öljyn paineita..
                -helmut-

                Comment


                  #9
                  Jeps, tuo on totta, siksi olenkin laittamassa nyt kahden viikon sisään 4 öljyt, jotta saadaan se kökkö heti ulos. Kiitokset kuitenkin huomiosta.

                  Comment

                  Working...
                  X