Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4F 2009, tiptronic nykäisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mitäs porukka on mieltä kun ostin tuon auton vasta sykzyllä liikkeestä, ni onko perusteltua vaatia öljyn vaihtoa myyjän piikkiin? Autossa on myös finn takuu mut takuu ehdoissa on mainittu että laatikon öljyt sisältyy huoltoon vain jos laatikosta joutuu korjaamaan jotain ja samalla joutuu öljyt vaihtamaan..

    Tai jos ensiksi kokeilee maf anturin vaihtoa? Onko mahdollista saada näitä kaikkia myyjän piikkiin, kun tekisi mieli korjauttaa tuo nyt heti kun oireita on ilmennyt

    Comment


      #32
      Öljyn vaihto on huoltamista, ei niinkään vian korjaamista. Voihan olla, että siinä on vaan öljyt vähän vähissä, jolloin määrän tarkistus ja tarvittaessa lisäys varmistaisi sen, että jos se siitä on kiinni niin ei rupea turhaan mitään kalliimpaa tekemään.

      Seuraava olisi sitten suodattimen ja öljyn vaihto ja näiden jälkeen muut rempat sikäli kuin on tarpeen.

      MAF:n voi tietysti aina vaihtaa, mutta ei sen oikeastaan pitäisi tuohon vaihtamiseen vaikuttaa.

      Comment


      • #33
        Vaihteen arpominen ja nykäys 3=>4 välillä tuli tutuksi vasta tässä viime päivinä. Kertaalleen meni myös vikatilaan vaihtohetkellä. Pientä kulmikkuutta vaihteen vaihdossa on ollut jo aiemmin, mutta ei mitään hälyttävämpää. Tänään tehtiin huuhteleva öljynvaihto ja vikakoodien luku. Eipä auttanut uudet öljyt mitään ja tuomio tuli luistavasta laatikosta, johon lääkkeenä tarjottiin askin lähettämistä Siekkiselle remonttiin. Eli käytännössä kannattanee rempata/vaihtaa mahdollisten viallisten levyjen lisäksi venttiilikoneisto ja turbiini, kun melko kalliiksi tulee joka tapauksessa. Vikakoodi 1923 (P0783) GEAR SHIFT MONITORING 3-4.

        Jälkiviisaus on aina parasta, ehkä olisi pitänyt vaihtaa öljyt ennen 260tkm lukemia... olivat ihan kuraa.
        Viimeksi muokannut Nelistäjä; 27.2.2016, 07:13.

        Comment


        • #34
          Huomenna menossa 4F 3.0TDI laatikkoöljyjen ja suodattimen vaihtoon. Omassa kulkineessa muutamat nykäisyt jarruttaessa ilmeisesti 4.-->3. vaihteelle ja joskus kiihdyttäessä 4-->5. vaihteelle. Jotenkin tuntuu, että tuo nollan tuntuman lämpötila vaikuttaa asiaan. Vikakoodeja ei ole vielä, mutta nekin olen nollannut. Toivottavasti vaihto auttaa. 340tkm mittarissa ja alkuperäiset lillut...

          Comment


          • #35
            Huomasin pihalla vihreän öljyläiskän hangessa kun autoa siirsin. Tänään sit tutkin nosturilla tuota vuotokohtaa ja laatikon ja koneen välistä tihkuttaa.. kai ottettava finn-takuuseen kun ei se tilanne ainakaan tuosta enää parane ajan kanssa

            Comment


            • #36
              Öljyt vaihtui. Febin tavaraa ja meni 14l. Tulos oli se, että nyt alaspäinvaihto tuntuu hieman joka vaihteella. Eli maf vaihtoon. Olikohan tuossa laatikossa jotain arvoja, jotka pitäisi nollata öljyjen vaihdon jälkeen? VCDS olis käytössä...

              Comment


              • #37
                Auto sammuksissa kaasu pohjaan, pidä edelleen pohjassa ja virrat päälle ja pidä yli 30sekunttia. Sitten kaasu ylös ja käyntiin. Näin tais oma tippi nollautua

                Comment


                • #38
                  Kiitoksia, tein tuon em. proseduurin, mutta ei vaikuttanut mitenkään. Pitää vielä nollata nuo vikakoodit(Vaikkei niitä ole) ja hommata uusi MAF. Kolmosvaihde on se, joka jysähtää päälle alaspäin vaihtaessa. Myös käsivalinta-asennossa, jos yhtään on kiekkoja koneessa. Eteenpäin...

                  Comment


                  • #39
                    Vika mechatronic yksikössä? Puhdistus / korjaus Recrolla 550€

                    Comment


                    • #40
                      Eilen räppäsin vaihteita huolella käsipelillä ylös-alas, että varmasti pyöri öljyt askissa. Kotipihassa vielä nollasin tipin ja kaikki vikakoodit. Aamulla -8 astetta ulkona ja auton aski toimi tosi hienosti. Toivoa siis on. Pitää tutkia jutut tuosta mechatronicista, aina se paremmalta kuulostaa, kuin Siekkinen ja isompi läjä euroja.
                      Maffiksi tarjoaa internetti tuollaista: Ilmamassamittari BMK (PIERBURG, 7.22184.39.0) 107€ ja ILMAMASSAMITTARI BMK (PIERBURG, 7.22184.38.0) 183€. Mitähän noilla on eroa?

                      Comment


                      • #41
                        Mister-auto.fi vastasi selkeästi:
                        Pierburg 7.22184.39.0 on yhteensopiva, jos autonne nykyisen ilmamassamittarin alkuperäisnumero on 059 906 461 N ja Pierburg 7.22184.38.0 on yhteensopiva, jos nykyisen ilmamassamittarin alkuperäisnumero on 059 906 461 K.

                        Comment


                        • #42
                          Kylmillä öljyillä momenttimuunnin käsittääkseni luistaa ja vaihdot (kenties siksi) varsin pehmeitä.

                          Comment


                          • #43
                            Minä päädyin lähtemään pääsiäisviikon retkelle Latviaan, niin saa toivottavasti laatikon kerralla kuntoon. Edellyttäen että se kestää sinne asti. Recroon tuli päädyttyä hyvän palautteen ja 100tkm/2v takuun lisäksi remontin vaatiman ajan perusteella. Paikallinen korjaamo ja Siekkinen olisi ottanut ainakin pari viikkoa, Recrolta täyskunnostukseen menee 3 päivää irroitus ja asennustyöt mukaan lukien... ja tulee toki hieman halvemmaksi matkatkin huomioiden.

                            Recrolla varoittelivat, että öljynvaihto kenties vain kiihdyttää vian pahenemista, jos se vika on itse laatikon sisuskaluissa. Eli uudet paksummat öljyt pistää lootan kovemmalle rasitukselle. Voi hyvinkin olla näin, sillä vaikka ajotyyli on tällä hetkellä äärimmäisen varovainen ja vaihtelee nuo 3-4-5 välit sopivilla kierroksilla manuaaliasennossa, niin silti nykäisyt on pahentuneet ja kunnon veto päällä vaihtoja ei oikein uskalla enää tehdä.

                            Comment


                            • #44
                              Ei sitten retkeiltykään Recrolle, audi heitti alkuviikosta lopullisesti vapaalle. Kolosvaihteella pienessä mäessä pamautti vain yhtäkkiä vaihteen pois päältä ja sen jälkeen ei ottanu enää eteen saati taakse. Ehkä siellä olikin sitte vähän jotain muutakin kuin luistoa ja luiston takia sekoilevaa elektroniikkaa.

                              No mutta ehkä parempi et kävi kotikonnuilla kuin vaikkapa Tallinnan laivan autorampilla... Nyt plan-B, eli laatikko Siekkiselle.

                              Comment


                              • #45
                                MAF vaihdettu, vikakoodit nollattu (tuon tarkoitus siis nollata nuo adaptaatiot, jos tuo on väärä tapa, saa vinkata) ja tippiloota nollattu myös. Jäljellä enää välillä pieniä 'karkeampia' vaihtoja, jotka ei nyt enempää häiritse, mutta pitävät kuskin koko ajan varuillaan. Ehkä tuo tuosta tasottuu.

                                Comment


                                • #46
                                  Mitenkäs tuo laatikon irroitus, onnistuuko Penan peruskorjaamolla? Näyttää siltä että ei ole aikaa lähteä itse Latviaan niin ajattelin lähettää sen sinne irrallisena.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Nyt on laatikon öljyt vaihdettu huuhtelemalla joten seurataan tilannetta josko olisi vaihdot jatkossa pehmeämpiä..

                                    Comment


                                    • #48
                                      Morjesta!

                                      Audin lootassani ollut pidempään jo pientä viivettä ja empimistä 3-4 vaihteiden välillä hissukseen kiihdyttämisen yhteydessä. Nyt tuossa pari päivää takaperin moottoritiellä rajumminkiihdyttäessä ei enään löytänyt nelosta silmään ja pudotti takaisin kolmoselle. Uudestaan kaasuttaessa sitten nakkasikin vikatilaan (vaihdenäkymä punaiseksi) ja jumitti 3 vaihteelle. Uudelleen startattaessa vika taas pois ja jos maltillisesti kiihdyttää niin vaihde vaihtuu 3-4 mutta hieman luistattaen ja lopulta töksähtäen. Olen lueskellut nettiä ja tsekksin vcds vikakoodit niin antoi koodin P0783 3-4 shift, intermittent. Muuta ei ollut. Muilla joilla vastaavaa ongelmaa, tuli myös incorrect gear ratiot 5 ja 6 vaihteella. Olisikohan tässä kyseessä se E-painelevyn vika, ei nosta öljynpaineita tarpeeksi. Korjaukset vaikuttivat aika suolaisen hintaisilta, 3000~e. En tiedä raskisiko melkein 400tkm ajettuun enään tuon vertaa sijoittaa huoltoon.

                                      Osaisiko joku sanoa, voiko vika johtua jostain muusta? Tai miten tämän kanssa edetä ja miten lähteä tutkimaan asiaa lisää. Öljyt on laatikkoon vaihdettu 60tkm takaperin ja zf6hp19 laatikko kyseessä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ja vaihdettiin huuhtelulla ja uudella suodattimella? Ja sopeutusajo tehty? En ole ihan varma miten se tämän ZF:n kanssa menee, ainakin Q7:n Aisin-laatikossa sopeutusajosta oli hyötyä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itsellä tosiaan tiptronic välillä vaihtaa alaspäin ykkös ja kakkos vaihteelle noin 10kmh vauhdissa mitä normaalisti. Aiheuttaa aikamoisen nykäisyn välillä. Laatikko öljyt vaihdettu 6tkm sitten. Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Auto tosiaan a4 b8 3.0 tdi

                                          Comment


                                            #51
                                            Oliko nykäsy ennen öljyjen vaihtoa samanlainen?
                                            Mun mielestä mun Tiptronicit kaikki on nykässy ainakin jonkun verran kakkoselta ykköselle vaihtaessa. Nykyinen paljon ajettukin 5-vaihteinen on tehnyt sitä aina, eikä esim hiljattainen öljyjen lisäys muuttanut asiaa miksikään.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Oli samanlainen Yleensä vaihtaa ykköselle melkeen pysäkönti vaiheessa, kun taas joskus kun vauhtia on 20 kmh.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X