Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS öljynkulutuksen lukijana

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VCDS öljynkulutuksen lukijana

    Näin pääsee VCDS:llä tutkailemaan tietoja auton öljystä:

    1) Click [select] from the main VCDS screen
    2) Click [01-Engine] from the installed controllers tab on the next screen
    3) Click [Adv. Meas. Values] from the "safe" functions in the 01-engine, open controller screen

    After you click that, a main (monitoring) window and a second pop-up window will open (with a long list of values you can monitor).

    In the pop-up listing window, click the checkbox next to the following 7 values (#244 thru 250), and they will then show up in the main window:

    244 ESI (EXTENDED SERVICE INTERVALS) OIL WARNING THRESHOLD
    245 LOIL_DYN
    246 LOIL_DYN_TMP
    247 LOIL_MAX_SRV_INTL
    248 LOIL_MIN_SRV_INTL
    249 ESI (EXTENDED SERVICE INTERVALS) OIL LEVEL
    250 LOIL_SUM_SRV_INTL
    Tulokset tulevat millimetreinä. Tietääkö kukaan kuinka noista millimetreistä pääsisi laskemaan öljyn kulutusta?

  • #2
    Siis eikö noi liity huoltoon/huollon nollauksiin. Helppohan se öljynkulutus on laskea, öljyt max merkkii, ajo vaik se 1000km ja kattoo paljonko on hävinnyt.

    Comment


    • #3
      245 = nykyinen öljyntaso
      247 = maksimi öljyntaso huoltovälin aikana
      248 = minimi öljyntaso huoltovälin aikana

      Lähinnä kiinnostaa noissa millimetreissä, että onko öljyn hälytystaso 0 mm? Siis, mistä tulee öljynlisäys hälytys MMI:hin. Tuosta olisi sitten helppo laskea kulutus, kun millit ja kilometrit olisivat tiedossa.

      Comment


        #4
        Niin, lienee kuitenkin ihan yhtä epätarkka kuin se MMI näyttökin.

        Comment


        • #5
          Niin, lienee kuitenkin ihan yhtä epätarkka kuin se MMI näyttökin.
          Olen ymmärtänyt, että esim. A5:n virallinen öljynkulutusmittaus tehdään auton omalla anturilla. Siis olisiko juuri näitä tietoja?

          Comment


            #6
            Varmaan noilla samoilla arvoilla tehdaskin laskee kulutuksen?

            Comment


            • #7
              Eipä tuosta VCDS-versiosta löytynytkään tuollaisia tietoja. Ainoat mitä löysin olivat nuo tuossa kuvassa. Eipä nuo paljoa minulle ainakaan kerro? Tietääkö joku?

              Comment


              • #8
                Olisko tuo 138 nykyinen öljyn taso mm:inä
                ja tuo 139 se hälytys taso jossa mmi näyttö kehottaa lisäämään öljyä
                Itse oon noita seuraillut niin niin mmi:n näyttö palkki näyttää tyhjää
                kun nuo molemmat lukemat alkaa olla lähellä toisiaan ja kun autossa
                juuri vaihdetut öljyt niin tuo 138 on jotain luokkaa 80-85mm...
                Toivottavasti joku valaisee asiaa joka oikeasti tietää !

                Comment


                • #9
                  Vaikuttaa järkeen käyvältä. Tuon laskelman mukaan jäljellä olisi reilu desilitra ennen hälytystä. MMI näyttää kyllä puolta väliä.

                  Comment


                  • #10
                    Tänään aloitettiin virallinen öljynkulutusmittaus, jota edelsi huohotinmuutokset sekä uusi ECU-softa. Täytyy seurata nyt noita mm-lukemia. Max-asennossa on nyt 80.668 mm (moottori sammuksissa).

                    Comment


                    • #11
                      Sinetöidäänkö mittatikkua tai probbua mitenkään testin aikana? Saattaisi kieroon mieleen tulla varmistaa mäntäremontti vaikka imurilla... Nuo korkeus millimetrit pitänee varmaan suhteuttaa öljytilan muotoihin. Autossa varmasti joku softatieto miten se muuntaa suhteelliseksi tasoksi ne.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla oli ihan ilmastointiteipillä sinetöity.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä ainakin Jenkkilässä tuntuvat tuota jonkin verran harrastavan.. Mulla ei ollut tikku ainakaan sinetöity mitenkään mittauksen aikana.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on ajettu virallista öljynkulutusmittausta noin 200 km ja öljymittari on tipahtanut neljänneksellä. Arvauksia siitä missä mennään kun ollaan tuhannessa kilometrissä?

                            Viimeksi muokannut projph; 15.9.2015, 00:26.

                            Comment


                              #15
                              Epäilenpä ettet pääse tuhatta kilsaa ennenkuin auto pyytää lisää öljyä. Arvaan että 800 kilsan kohdilla on palkki on hävinnyt. Kannattanee varautua kurvaamaan marmorin pihaan siis jo aiemmin.

                              Comment


                              • #16
                                Joo kyllähän tuo kulutus menee heittämällä yli sallitun 0,5l/1000km rajan.Itsellä hupeni kulutusmittauksessa aika samaan tahtiin ja tulos oli 0,8l tonnilla.Nyt vertailun vuoksi mäntäjumpan jälkeen ajettu 7000km ja palkki tippunut tuon saman neljänneksen.

                                Comment


                                • #17
                                  Näyttää siltä ettei huohotinmuutoksilla ollut mitään vaikutusta. Voiskohan sylintereissä olla muuten "naarmuja"?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt takana on noin 400 km ja MMI vilauttelee välillä jo puolta väliä. Mielenkiintoista.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos sylintereissä on naarmuja niin silloin mennee kone vaihtoon. Tai puolikas konetta.
                                      Joo ja tuohan palkki hupenee nopeammin puolivälistä alaspäin, ainakin mulla teki noin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt on 1000 km ajettu ja MMI näyttää tältä:



                                        VCDS-lukemat kylmällä moottorilla näyttävät tältä:



                                        Kulutus oli 0.93 l/1000 km. Nyt aloitetaan selvitys valmistajaan päin rempan etenemisestä. Mikäli huoltohistoria ja muut vaadittavat asiat ovat kunnossa, niin onko valmistaja yleensä maksanut remontin?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kulutus oli 0.93 l/1000 km. Nyt aloitetaan selvitys valmistajaan päin rempan etenemisestä. Mikäli huoltohistoria ja muut vaadittavat asiat ovat kunnossa, niin onko valmistaja yleensä maksanut remontin?
                                          Asia selvisi. Valmistaja/maahantuoja sekä auton myynyt liike maksavat kaikki kulut, jolloin selviän ilman maksuja.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X