Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.6 -92 Kerää painetta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.6 -92 Kerää painetta

    Terve kaikille,

    kyseessä tuttavan papparaisen audi 80 2.6 automaatti. -92vm

    Autolla on ajettu vain 180tkm. Nyt kuitenkin alkanut nostamaan lämpöjä ja kerää hirveästi painetta jäähdytysjärjestelmään ja lopuksi alkaa puskemaan jäähdytysnestettä paisarin korkista.

    Yritin autoa tutkia tuloksetta, Huomasin että paisuntasäiliössä nesteen pinta vaihteli, yhtäkkiä imasi sen tyhjäksi ja hetkessä täyttyi taas, tätä jatkui hetken. Kova "porina" kuului letkuista.

    Lämpöä tulee ihan normaalisti hyttiin, Pakokaasu ei haise eikä paisarissa näy muuta kuin kirkaista punaista nestettä. Myös ylä-ja alavesiletkut on kuumia.

    Flekti lähtee vasta 110-120 asteessa mittarin mukaan päälle.

    Voiko kyseessä olla kansivika vai onko järjestelmässä ilmaa?

    Autoon on kansiremontti tehty n.60tkm sitten(löysin kuitit)

    Itselle ei moista vastaan ole ikinä tullut joten viisaammat auttakoon, mistä alkaa tutkimaan.

  • #2
    Jos pystyy ajamaan korjaamolle, niin mittauta paisuntasäiliöstä pakokaasutesterillä HC-arvo.

    Comment


    • #3
      Uskoisin että pystyy ajamaan, auto on nyt minulla duunipaikalla Vantaalla. Pitää varmaan jossain lähistöllä olevalla korjaamolla käydä tekemässä tuo mainitsemasi mittaus. Onko mitään vinkkejä missä "raja-arvoissa" tuo HC-arvo pitää olla?

      Comment


      • #4
        Sama tai pienempi kuin konehuoneen ilman HC-pitoisuus.

        Comment


        • #5
          Täällä myös c4 satasessa samaa vikaa, kone siis 2.6 abc. Flektit lähtee ehkä jossai 100 asteessa pöyrimään. Tämä siis vain jos auto seisoo paikallaan. Käyttelin tallissa reilun vartin, jolloin lämpeni mittarin mukaan noin sataan, jonka jälkeen sykäyksittäin pullautti puolisen litraa vettä pihalle...

          Ajoa tämä ei sinänsä haittaa. Vaikka ajelee sekalaista ajoa (välillä liikennevaloissa), lämmöt ei siltikään nouse kuin johonkin 70C tietämille, korkeintaan. Tyhjäkäynti vaikuttaa rikkaalta, ainakin on korkeahko (noin 1000rpm lämpösenä sekä kylmänä, ei koskaan alle 950).

          Selkisikö ministerin 80:stä vika?

          Comment


            #6
            Auton omasta mittarista katsoen on ihan normaalia, että flektit lähtevät vasta siellä viisarin näyttäessä melkein 100.

            Comment

            Working...
            X