Otsikon mukainen vm.2001 A6:nen ei lähde käyntiin,
Aloitetaanpa ihan alusta, Audi ajettiin talliin tarkoituksena kiristää
venttiilikoppia, koska pariviikkoa aikaisemmin vaihdetut venttiilikopan tiivisteet
alkoivat hieman tihkuttamaan öljyä pakosarjan päälle.
Kopat kiristettiin ja auto ei lähde enää käyntiin.
Startatessa hetken aikaa pyörii, kunnes "kyykkää"
ja akun jännite putoaa n.8-9V kieppeille,
tuota "kyykkäämistä" ei tapahdu jos irroittaa bensapumpun releen tai kuskin puolen sytytys-yksikön johdon.
Tässä on nyt reilu kaksi viikkoa tuota tutkittu ja kokeiltu melkein kaikkea mitä mieleen on tullut.
-Vikakoodit luettu(kymmeniä kertoja)
-Kahdella bensapumpun releellä kokeiltu, kumpikin rele testattu ja todettu toimiviksi.
-Tulpat vaihdettu ja testattu että joka sylinterille tulee kipinä.
-Sulakkeet tarkastettu
-Moottorin ohjauksen(?) rele vaihdettu (se joka on ecun kanssa samassa rasiassa)
-Bensapumppu toimii, ja hajusta ja kastuneista tulpista päätelle bensaa tulee sylintereihin.
-Sytytys-yksiköt mitattu ja todettu toimiviksi.
-Sytytys-yksiköiden ja puolien väliset johdot mitattu ja todettu ehyiksi.
VCDS:llä tutkittua:
-Moottorin lämpötila anturi toimii.
-Kierrosluku tulee eculle.
Jako pitää vielä tarkastaa, senverran on katsottu että remmi on ehyt.
mutta pitää kai vielä tarkastaa ettei jako ole "hypännyt", vaikka aika epätodennäköiseltä se tuntuukin,
Onko nokka-pyörissä ajoitusmerkkejä?
Voiko vikana olla kampi-akselin asentotunnistin vaikka kierrosluku tuleekin?
Tietoa ja hyviä veikkauksia otetaan vastaan, itsellä alkaa ideat loppumaan,
Aloitetaanpa ihan alusta, Audi ajettiin talliin tarkoituksena kiristää
venttiilikoppia, koska pariviikkoa aikaisemmin vaihdetut venttiilikopan tiivisteet
alkoivat hieman tihkuttamaan öljyä pakosarjan päälle.
Kopat kiristettiin ja auto ei lähde enää käyntiin.
Startatessa hetken aikaa pyörii, kunnes "kyykkää"
ja akun jännite putoaa n.8-9V kieppeille,
tuota "kyykkäämistä" ei tapahdu jos irroittaa bensapumpun releen tai kuskin puolen sytytys-yksikön johdon.
Tässä on nyt reilu kaksi viikkoa tuota tutkittu ja kokeiltu melkein kaikkea mitä mieleen on tullut.
-Vikakoodit luettu(kymmeniä kertoja)
-Kahdella bensapumpun releellä kokeiltu, kumpikin rele testattu ja todettu toimiviksi.
-Tulpat vaihdettu ja testattu että joka sylinterille tulee kipinä.
-Sulakkeet tarkastettu
-Moottorin ohjauksen(?) rele vaihdettu (se joka on ecun kanssa samassa rasiassa)
-Bensapumppu toimii, ja hajusta ja kastuneista tulpista päätelle bensaa tulee sylintereihin.
-Sytytys-yksiköt mitattu ja todettu toimiviksi.
-Sytytys-yksiköiden ja puolien väliset johdot mitattu ja todettu ehyiksi.
VCDS:llä tutkittua:
-Moottorin lämpötila anturi toimii.
-Kierrosluku tulee eculle.
Jako pitää vielä tarkastaa, senverran on katsottu että remmi on ehyt.
mutta pitää kai vielä tarkastaa ettei jako ole "hypännyt", vaikka aika epätodennäköiseltä se tuntuukin,
Onko nokka-pyörissä ajoitusmerkkejä?
Voiko vikana olla kampi-akselin asentotunnistin vaikka kierrosluku tuleekin?
Tietoa ja hyviä veikkauksia otetaan vastaan, itsellä alkaa ideat loppumaan,
Comment