Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.7Biturbo ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.7Biturbo ei käynnisty

    Otsikon mukainen vm.2001 A6:nen ei lähde käyntiin,

    Aloitetaanpa ihan alusta, Audi ajettiin talliin tarkoituksena kiristää
    venttiilikoppia, koska pariviikkoa aikaisemmin vaihdetut venttiilikopan tiivisteet
    alkoivat hieman tihkuttamaan öljyä pakosarjan päälle.

    Kopat kiristettiin ja auto ei lähde enää käyntiin.
    Startatessa hetken aikaa pyörii, kunnes "kyykkää"
    ja akun jännite putoaa n.8-9V kieppeille,

    tuota "kyykkäämistä" ei tapahdu jos irroittaa bensapumpun releen tai kuskin puolen sytytys-yksikön johdon.

    Tässä on nyt reilu kaksi viikkoa tuota tutkittu ja kokeiltu melkein kaikkea mitä mieleen on tullut.
    -Vikakoodit luettu(kymmeniä kertoja)
    -Kahdella bensapumpun releellä kokeiltu, kumpikin rele testattu ja todettu toimiviksi.
    -Tulpat vaihdettu ja testattu että joka sylinterille tulee kipinä.
    -Sulakkeet tarkastettu
    -Moottorin ohjauksen(?) rele vaihdettu (se joka on ecun kanssa samassa rasiassa)
    -Bensapumppu toimii, ja hajusta ja kastuneista tulpista päätelle bensaa tulee sylintereihin.
    -Sytytys-yksiköt mitattu ja todettu toimiviksi.
    -Sytytys-yksiköiden ja puolien väliset johdot mitattu ja todettu ehyiksi.

    VCDS:llä tutkittua:
    -Moottorin lämpötila anturi toimii.
    -Kierrosluku tulee eculle.


    Jako pitää vielä tarkastaa, senverran on katsottu että remmi on ehyt.
    mutta pitää kai vielä tarkastaa ettei jako ole "hypännyt", vaikka aika epätodennäköiseltä se tuntuukin,

    Onko nokka-pyörissä ajoitusmerkkejä?

    Voiko vikana olla kampi-akselin asentotunnistin vaikka kierrosluku tuleekin?

    Tietoa ja hyviä veikkauksia otetaan vastaan, itsellä alkaa ideat loppumaan,

    #2
    Olisiko sytysvahvistimen johdot ristissä?

    Jotain sieltä on nyt irroitettu ja asennettu väärin, jos se kerran remontin jälkeen lopetti käynnistymisen. Eli kerrotko tarkemmin mitä venakoppien kanssa on tehty?

    Nokkapyörissä ei ole ajoitusmerkkejä. Kampiakselin anturista pitäisi tulla vikakoodi jos se ei toimi.

    Comment


    • #3
      Sytkänvahvistimien johdot on tarkistettu ja ovat oikein päin.
      Niin minäkin oletin että rikkinäisestä kampuran asentutunnistimesta vikakoodi tulisi mutta piti vielä varmistella tuota.

      Elikkäs autosta irroitettiin moottorin päältä muovit, ilmansuodattimen kotelo, sytkänvahvistimien johdot ja venttiilikoppien yli menevät turbojen imuputket,
      sitten kiristettiin venttiilikoppien pultit jonka jälkeen laitettiin irroitetut osat paikalleen.


      Ja nyt vikaa etisiessä tuo sama on toistettu ainakin kaksi kertaa ja mitään irti jäänyttä/lähtenyttä liitintä tai letkua ei ole löydetty.

      Comment


      • #4
        Jatketaan tästä vähän vastaavasta viasta.

        Auto on Audi A6 2,7t -99. Kaksi kertaa aiemmin käynyt siten että puolilämpimänä (n. 60-70 astetta) kone ei ole suostunut lähtemään käyntiin useammallakaan starttiyrityksellä, kun on antanut jäähtyä jonkun aikaa niin lähtenyt käyntiin normaalisti. Viime lauantaina aamusta ajoin sen verran että kone oli taatusti lämmin mutta ei iltapäivällä, eikä illalla hyvinjäähtyneenäkään suostunut lähtemään käyntiin. Sunnutai-iltana kun piti alkaa hinaamaan pois mökkirannasta niin lähti taas ihan normaalisti käyntiin.

        Osaako kukaan antaa vinkkejä mistä vikaa kannattaa lähteä hakemaan?

        Comment


        • #5
          Vastaan itse itselleni. Kampiakselin asentotunnistin oli tehnyt vikakoodia. Todennäköisesti tämä oli syy ongelmiin, nyt vaihdettu.

          Comment

          Working...
          X