Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T APU jäähdytysnestevuoto koneen takaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T APU jäähdytysnestevuoto koneen takaa

    Tuollainenkin löytyi kun etsin lähdettä mikä tiputtelee ruutuun. Kyse on siis kannesta lämppärille lähtevä letku. En saanut tolkkua millainen rakenne on kyseessä. Lienee samaa puuta lämpötila-anturin kanssa. Onko se jokin muovinen letkuyhde tms. Pulteilla ja o-renkailla kannessa kiinni? Miten kumiletku kiinnittyy siihen?

    #2
    Perusvika näissä, varaosanro 058 121 132. Tästä osa nro 22.
    Ei ole yhtä puuta anturin kanssa. Paikka kahdelle anturille, joten toisen tilalla on tulppa. Myös tuo tulppa voi olla halki.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia! Ei liene paha rasti vaihtaa. Sitä en nähnyt kuin letku on kiinnitetty. Aivan kuin se olisi ollut jotenkin paksumpi liitoskohdastaan. Kuin jokin holkki päällä. Suoraan alapuolelta kuitenkin oli laatikon päällinen märkänä.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja Teukka Näytä viesti
        Ei liene paha rasti vaihtaa.
        Nelosessa vielä ahtampi paikka kuin kutosessa, joten pienistä käsistä ei ole haittaa :).
        Jos lähdet samalla vaihtamaan tulppa, sen varaosanro on 357121140, muista ottaa sokka (032121143) ja O-rengas (N90316802).

        Comment


        • #5
          No ei se pahin paikka ole. Mutta ei kivakaan. Sentään suht ylhäällä. Eli siinä on 2 reikää. Toiseen lämpötila-anturi ja toinen tulpalla. Aika jännä. Mutta miten se lämppärin letku on siinä? En nähny mitään klemmarin tapaista? Ja 2 laippaa, toinen kanteen ja toinen liittyy johonkin putkeen? Sinnekin tiiviste?

          Eikun sitä näyttää olevan kahta versiota. Numero on sama, revisio päätteellä tai ilman.
          Mulla ei ollut kuin yksi lämpöanturin paikka. Kuvista päätellen letku on vain ns. Painettu pohjaan ilman klemmareita. Saattaa olla se letkun pää jo huonona. Pitänee sekin tsekkaa koska perusletkua ei ehkä saa kivasti paikalleen...
          Viimeksi muokannut Teukka; 14.8.2015, 21:26.

          Comment


            #6
            Laipan kanssa tulee tiiviste, kantsii kysyä marmorin tiskiltä sitten. Mulla kävi näin että heti vesipumpun vaihdon jälkeen (vuoto akselista) laippa petti kun oli taas kunnon paineet järjestelmässä. Muutama vuoden jälkeen petti tulppa kun ei hankittu samalla :(.

            Comment


            • #7
              Näitäpä saa tarvikkeenakin. Pitää ma hankkia ja ruuvata töiden jälkeen kuntoon.

              Comment


              • #8
                No voi persetti. Nyt tais selvitä tuon letkun kiinnitys. Se on jokin pikalukollinen putkenpää. Siinä nimittäin näkyy halkeamaa. En löytäny osanumeroa näin mobiililla. See. Illustration 819-50. Mitä sitten tarkoittaakaan.
                Edit.
                8D0819371H tuo letku lienee vaihtokunnossa myös. Näkyy pituus suuntainen halkeama kyljessä yläpäässä.
                Viimeksi muokannut Teukka; 16.8.2015, 15:06.

                Comment


                  #9
                  Onko se letku joka menee laipasta kennolle? Jos näin on, katso tästä.

                  EDIT: katsoin etkasta ja tuo on kuva 819-50.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 16.8.2015, 15:15.

                  Comment


                  • #10
                    Jep. Juuri tuo. Löysin googlella kuvia tuosta liittimestäkin. Saakohan sitä irrallaan?
                    Tuossa nykyisessä letkussa tuntuu olevan kiinteänä jotenkin vulkanoituna tms. vai onko? Letkua kyllä löytyy, sitä ei tarvi kun tuo on muutenkin käännetty webastolle eikä mene kennolle nykyisin.

                    Edit. 1J0 122 291D siis tuollainen.
                    Edit. 3B0122291B tuosta suora
                    Viimeksi muokannut Teukka; 16.8.2015, 19:34.

                    Comment


                    • #11
                      Tänään selkis sen verran että tuon laipan juuresta se tiputtaa. Oiskohan o-rengas valmis... eiköhän. Osia en saanu vielä hankittua mutta tiedänpähän nyt varmasti mistä tulee.

                      Comment


                      • #12
                        Eiköhän tuonkin saa korjattua kun laittaa uuden o-renkaan liittimeen (sama kuin anturissa/tulpassa), napsii liittimestä haljenneen muovikuoren/"klemmarin" (tyyppivika) pois ja korvaa sen normaalilla letkuklemmarilla? - Näin tein omaani ja on jo vuosia pelannut moitteetta (muovikuoren alla oli pikaliittimessä ihan normaali pää letkulle).

                        Comment


                        • #13
                          Jep. Osat hankittu. Laippa jossa 2 anturipaikkaa +Tulppa. O-renkaat molempiin, sama sit vaihtaa molemmat ja sokka tulpalle. Laipan toiseen päähän myös uusi o-rengas. Tuo letkulähdön ehjäys ratkeaa uudella pikaliittimellä josta mainitsin ylempänä. Kuulunee Beetle ja TT alunperin lämppärin kennon puolelle. Sovellan sitä tähän.

                          Comment


                          • #14
                            Noniin. Homma tehty. Ei ollu paha tehdä ko. Pataan. Eniten meni aikaa hifistelyyn kun asetteli letkuja takas paikoilleen. Kaikkiaan vajaa 3h.Kuten tuossa yllä mainittiin olisi ilman uutta pikaliitintä pärjännyt. Sekin on nyt sitten kuitenkin laitettu. Tässä tapauksessa se oli helppo tehdä kun webaston letkun sain alapuolelta käsiini.
                            Ai mikä vuoti? Laipan tiiviste oli kuin purkkaa. Uudessa laipassa ei pääse enää karkaamaan.

                            Comment


                            • #15
                              Vanha aihe mutta nostetaan esille koska itsellä ajankohtainen.
                              Omassa TT 1.8 turbossa alkoi hukata jäähdyttäjännestettä, paikallistin vuodon sylinterin kannen päähän kuljettajan puolelle. Selvästi näki että oli värjäytynyt punaiseksi.
                              Eli vuotava osa on todennäköisesti se osa missä on kiinni lämpötila-anturi, tällä numerolla 058 121 132?
                              Viimeksi muokannut Killeri; 26.7.2020, 00:59. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                                #16
                                Vaihda samalla nestejumpalla myös se syyläriä kohti mennessä seuraavana vastaan tuleva muovipalikka, josta lähtee ohut paisuntasäiliön letku.

                                Comment

                                Working...
                                X