Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4G Start&stop ei toimi (termostaatti?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4G Start&stop ei toimi (termostaatti?)

    3,0 tdi (CLAA) vikakoodi
    1 Fault Found
    10382 - Thermostat for Cylinder Head
    P199E 00 [039] - Open Circuit
    Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2

    Ilmeisesti myös syynä Start&Stopin toimimattomuuteen samalla. Usein tuntuu flekti jäävän päälle pitkäksi aikaa sammutuksen jälkeen, lämmöt auton oman mittarin mukaan kuitenkin ihan ok.

    Mahtaako olla isompikin homma, vaikka lämmöt näyttäisikin olevan muuten ok, lienee syytä hoitaa kuntoon piakkoin.

    #2
    Flekti huutaa tiuhaan, DPF polttoa eli jäähdytystä, ihan normaalia. saattaa mennä varttikin.

    Start/stop siis ei sammuta? Hyvä tietää, laitan itsellekin kytkimen tuohon anturin väliin. Turhanpäinen fiitsöri...

    Comment


      #3
      Ei ehkä kannata ihan suorilta heittää vastuksia ja aiheuttaa vikakoodia, saatta mm. DPF poltto häiriintyä ja sekoittaa muuten moottorin toimintaa.

      Comment


      • #4
        Jep, luulisi olevan turvallisempikin tapa ohittaa start&stop. Itse haluaisin sen kuitenkin toimivan, saahan sen napista ohitettua tilapäisesti ruuhkissa jos tarvetta. Termostaatin toiminta hieman ihmetyttää kun ei tosiaan näytä nostavan lämpöjä tai muutakaan feilurea.

        Kyllä tämä termostaatti lienee on syytä ehjätä ennen kuin hajoaa lopullisesti / jotain isompaa.

        Comment


        • #5
          Termostaatti rikki ->auto luulee moottorin olevan kylmä/rikkinäinen termari estää start stopin käytön-> start stop ei aktivoidu. Loogista.

          ksarvala: Start stopin saa koodattua VCDS:llä pois tai muistiin mikä asetus on ollut päällä.

          module 09-Cent. Elec.
          Login 20113
          Adaption channel 34 reading

          a) worth of adaption channel 34 reduce by 4 (effected Bit 2 to 0) = SSA per default after each ignition on to off

          or

          b) add to worth of adaption channel 34 the worth 32 (effected Bit 5 to 1) = SSA with memory-function

          and/or

          c) add to worth of adaption channel 34 the worth 64 (effected Bit 6 to 1) = SSA with inverted display

          Itse laitoin arvon 32 kanavalle 34. Tällöin auto muistaa mikä start stop asetus on ollut edellisellä kerralla, ja ei täten ei tarvitse painelle start-stop nappulaa.
          Viimeksi muokannut tetk; 17.8.2015, 15:15.

          Comment


          • #6
            Millä lämmöillä alkaa ehjässä audissa S/S toimimaan? Oma astra sammutta näin kesäaikaan jo vaikka lämpömittari ei ole vielä värähtänytkään, mikä on mielestäni vähän hölmöä...

            Comment


              #7
              Audi mittaa sisätilanlämpöä, ulkotilan lämpöä, akun varausta, virran kulutusta ja ties mitä, minkä perusteella päättää käytöstä.

              Comment


                #8
                tetk: ei löydy mun kärrystä adaptation kanavia ollenkaan 09:stä. helmikuu 2012 tuotantoa, 3.0 TDI CDUC.

                Uusi yritys: nyt löytyi. Oletuksena 20, mikäs sulla oli?
                Viimeksi muokannut ksarvala; 17.8.2015, 21:05. Perustelu: uusi yritys

                Comment


                • #9
                  20 oli tehdasarvona minullakin.

                  Comment


                    #10
                    Tuntuuhan tuo toimivan eikä ylimääräisiä vikakoodeja tule. Käsittämätöntä Audin softapolitiikka; bemari mainosti pari vuotta sitten että on tullut päivitys jolla tuon ssa:n asetuksen saa pysymään muistissa. Audilla se on ollut jo neljä vuotta vakiona mutta ei, ei voi kertoa että sellainen on.

                    Comment


                      #11
                      Tässähän on sellainen juttu, että ko. asetus muuttaa auton päästötasoa. Päästötaso taas on sidottu veroihin, joten intressejä aiheeseen on siellä sun täällä.

                      Olen käsityksessä, että useimmissa tuoreemmissa ss ei ole pois kytkettävissä koodailuilla ollenkaan.

                      Comment


                      • #12
                        A6 faceliftissä, ja muissakin uusimmissa audeissa, koodaus taitaa olla juuri tuon koodausarvon 32 kaltainen, eli auto muistaa edellisen start-stop asetuksen(päällä tai pois) autoa seuraavan kerran käynnistettäessä.
                        Viimeksi muokannut tetk; 19.8.2015, 10:52.

                        Comment


                        • #13
                          Softamiehen vihjeitä. Tuota S/S-toimintaa ohjataan siis kontrollitavulla, jonka osoite on 34. Tavun kullakin bitillä on tietty merkitys. Alla arvoja binääri- ja dekadiarvoina.

                          00000001 = 1
                          00000010 = 2
                          00000100 = 4
                          00001000 = 8
                          00010000 = 16
                          00100000 = 32 SSA with memory-function (bitti 5)
                          01000000 = 64 SSA with inverted display (bitti 6)
                          10000000 = 128
                          00010100 = 20 (16+4)

                          Mikä on bittien 0-4 merkitys, en tiedä. Ilmeisesti joku niistä kuitenkin kertoo, onko S/S-toiminta ollenkaan käytössä.
                          Viimeksi muokannut kari.rautio; 19.8.2015, 11:43. Perustelu: korjattu kirjoitusvirhe

                          Comment


                            #14
                            Tuo 32 tai 64 piti siis lisätä alkuperäiseen arvoon 20 (4+16). Ymmärtääkseni (tästä ja parista muusta ketjusta) bitti 2 vaikuttaa siihen mikä SS tila on oletusarvona päällä, bitistä 4 ei ole tietoa. Jollain oli ollut myös bitti 3 päällä (oletusarvo 28).

                            Enivei, +32 riittää kun napin asento pysyy muistissa.

                            Comment


                            • #15
                              Minä en pääse tuohon lyhyempään login valikkoon ollenkaan.

                              Edit: Tein väärin, nyt löyty ja koodattu. Tuo login koodi piti laittaa sinne security access valikkoon...
                              Viimeksi muokannut ViKi81; 13.7.2016, 00:00. Perustelu: äly voitti

                              Comment


                                #16
                                Oman auton toimimattomuus selvisi.

                                - Akkuvalvontavika vaikuttaa start/stop-avustimen toimintaan.
                                ==> Ohjainlaitteelle menevät johtimet tarkastettu. Johtimet olivat poikki liitinkotelosta ja liitinkotelo poikki.
                                ==> Asennettu korjausjohtimet ja liitinkotelo.
                                ==> Toiminta tarkastettu -> nyt yhteys kunnossa ohjainlaitteelle.
                                ==> Testattu toiminta koeajolla. Start/stop toimii.
                                ==> Havaittu koeajolla, että start&stopin katkaisija kytkee järjestelmän päälle, eli start/stop ei kytkeydy automaattisesti päälle vaan vaatii napin painannan. Tämä ei ole oletusasetus, eli joku joskus mennyt muuttamaan napin toimintatavan. (Koodaus toimii hyvin)

                                - Jäähdytinnesteen kiertopumppuhäiriöön saatavilla päivitys ilmastoinnin ohjainlaitteelle.
                                ==> Päivitys suoritettu. Viat poistuivat.

                                Comment

                                Working...
                                X