Nyt tarvitsisi tietämystä kyseiseen hommaan eli Audi savuttaa.Vika ilmenee kun kone on lämmin.Eli kun pysähtyy johonkin ja antaa olla tyhjäkäynnillä niin putkesta nousee rutkasti savua.Öljyt ja suodatin juuri vaihdettu.Öljyä pitää lisäillä normaalia enemmän.Voiko olla turbossa vika jos ei pidä minkäänlaista ääntä ajossa eikä tehotkaan ole kadonnut mihinkään.Nyt kaipaisin apua kiperästi kiitos!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi a3 1.8t savuttaa lämpimänä
Collapse
X
-
-
Kuinkas paljon sitä öljyä nyt sitten menee? Mulla ei oireile muuten kuin öljyn kulutuksena. Välijäähyn tsekkasin juuri eikä siellä paljoa öljyä ollut. Oletus on että se palaa. Mulla menee 3 litraa 15tkm matkalla. On tuplaantunut ns. Normaalista reilun litran kulutuksesta viimeisen 20tkm aikana.
Comment
-
Ohjurikumit kumit maksaa Laakkosella noin 12 eur/kpl. Siitä muodostuu yli 200 eur hinta ja asennus päälle 400 eur vähintään elikkä noin 600-700 eur remontit.
Comment
-
Turbo on väljä. Nappaa imuputki irti ja kokeile turbon akselista sormella onko väljä. Jos ois venttiilinvarren tiivisteet niin se pöläyttää eniten käynnistyksen yhteydessä. Turbo taas lämmetessään.
Comment
-
puristuspaineiden mittaus on kanssa halpa, nopea ja hyvä keino todeta itse moottorin kuntoa ennenkun rupeaa silmittömästi purkamaan... varsinkin näissä öljynkulutusongelmissa...
mittaus todella helppo tehdä myös itse... mittari maksaa ehkä jopa 20€...
edit: puolat ja tulpat irti, kiertää mittarin letkun tulpan reikään, kaasu pohjaan (eli kaasuläppä auki) ja eikun pyörittämään startilla noin 5 sekunttia,, tämän jälkeen katsoo mittarin näyttämän lukeman...Viimeksi muokannut johny1332; 18.8.2015, 09:26.
Comment
-
Voihan niitä ostaa laakkoselta tai muulta merkkarilta 12e/kpl, jos niin tahtoo. OEM-kamaa (sanan varsinaisessa!) löytyy kuitenkin alle 50snt/kpl, kun vähän näkee etsimiseen vaivaa. Laatu on tasan sama.
Noh niin tai näin. Itsekin kyllä tsekkaisin/huollattaisin/vaihtaisin/päivittäisin turbon ensin.
Comment
-
Pöläyttää eniten kun käytät tyhjäkäynnillä autoa noin 2 min ja polkaset kaasua. Silloin ohjurit on kuluneet ja päästää ölyä tyhjäkäynnillä ohi.
Minulla ahdin kun oli kaputt, niin kiihdytyksessä työnti sinistä savua.
Comment
-
Samanlaista vikaa omassa aa nelosessa(b5 2001 awt). Kylmänä ei savuta ollenkaan, mutta koneen lämmetessä alkaa tupruttaan sinistä/harmaan väristä usvaa. Turbo on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.70tkm sitten että voiskohan tuo jo nyt olla porsinut? Savun haju myös ihmetyttää kun ei oikeen öljyllekkään haise , vaan enemmänki semmonen kumin ja laahaavien jarrujen haju :)
Comment
Comment