Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 2.4 BDW ei käynnisty/käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 2.4 BDW ei käynnisty/käy kunnolla

    Oi viisaammat.
    Potilaana BDW, joka ei käynnisty saatika käy kunnolla, tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan. Käynnistyy vain kaasu pohjassa 3-5 sylinterillä ja välillä paukahtelee. Ajamalla ruutuun tuotu ja siihen hyytynyt. Ketjunkiristäjäkin rallatellut aiemmin starteissa, mutta nyt ei ole kuuluvissa sen ääniä.

    Toistuvat vikakoodit:
    000833 - Camshaft Position Sensor (G40) P0341 - 006 - Implausible Signal
    Uusi anturi vaihtettu toiselle puolelle ja toiselle puolelle kokeiltu molempia vanhoja. Uusii vähän väliä. Ennen anturin vaihtoa ei käynnistynyt lainkaan.
    Uusi anturi bank1.

    005377 - Fuel Pump Relay (J17) P1501 - 007 - Short to Ground - Intermittent
    Uusii vähän harvemmin, mutta uusii kuitenkin. PA-pumpun output-testi OK ja pumppukaan ei kuulosta kuolleelta.

    008454 - Throttle Valve Actuator Module (J338) P2106 - 008 - Power Limited due to Malfunction - Intermittent
    Tämä myös tullut kahteen otteeseen.

    Misfireä "kiitettäviä" määriä sylintereissä bank1(mukit 1-3), bank 2 (4-6) ei lainkaan.
    Group 93-95 näyttää nollaa, ei viitteitä ajoituksen pielessä olemisesta.
    Puolaa ristiin vaihtamalla ei vaikutusta.
    Ilmamassamittarin irroitus -> ei vaikutusta käyntiin
    Lambda(t) -> ei vaikutusta käyntin. Kertaalleen vikakoodi rikkaasta seoksesta bank1, nollaamalla ei uusinut.

    Itse olen tässä vähän sivustakatsojana, en edes tiedä kaikkea on tutkittu ja tehty. Paljon.
    Tänään kuitenkin kiskottu noita lambdan ja IMMn johtoja irti, sekä tutkailtu vähän mitä auto kertoo ja kuittailtu itseaiheutettuja koodeja vekka.

    Olisiko arvon raadilla hyviä ehdotuksia mihin suunnata katse?

    #2
    Kyllähän tuossa kohtaa se jako pitää tsekata ihan mekaanisesti eli venakopat auki ja kampiakseli lukkotapilla tai vastaavalla kohdilleen. Nokka-akseleissa on tasopinnat, joissa kierteet. Pintojen pitää olla tasassa toisiinsa nähden. Voi tarkastaa myös ilman oikeita työkaluja, jos vähän jotain sepittelee.

    Käsittääkseni tuo nollan näyttäminen tarkoittaa juuri sitä vikatilaa, kun ei uskottavaa signaalia tule. Tasan nollilla kaikki nokat eivät nimittäin todellisuudessa ole varmasti.

    Comment


    • #3
      Tulppia katottu? Jos vaikka venakopan tiivisteet vuotaa sisäänpäin, kuten itselläni, aiheutti pieniä starttivaikeuksia, tosin ei selitä puoliakaan tästä tarinasta.

      Comment


      • #4
        Mittaisin puristukset näin aluksi.

        Comment


        • #5
          Veikkaan et ketju hypänny.

          Comment


            #6
            Bank1 ketjunkiristin hajonnut ja jako pompannu. 1-3 syl. ei puristuksia. Oma mutu arvaus ;)

            Comment


            • #7
              On siinä tulppiakin vaihdettu, ei vaikutusta. Ketjun pomppaamista minäkin tässä pelkään, valitettavasti.

              Tästä padasta löytyy todella vähän faktaa.
              Onko kukaan törmännyt hyvään ohjeeseen liittyen tuohon jaon tarkastamiseen?

              Comment


                #8
                Hyvä ohje: nokat esiin, alakerran lukitustapin reikä auki kuskin puolen koneenkannakkeen alta, koneen kääntö lukitusten kohdalle, nokkalukitukset paikalleen ja kampiakselista kääntämällä jakopään löysien poisto -> pitäisi mennä tappi alakertaan.

                Voin vuokrata tarvittavia työkaluja panttia vastaan.

                Niin kauan jako ei kyllä tapaa hypätä, kun laahaimet ovat kondiksessa. Pitää vain kamalaa ääntä. Sitten jos laahuri menee kappaleiksi, tulee niin paljon löysää, että hypyllekin on mahdollisuus.

                Comment


                • #9
                  Parkkipaikkahommina kuulostaa äkkisältään vähän ilkeältä, ilmeisesti joutuu möyrimään ihan kunnolla auton alle päästäkseen käsiksi tuohon lukitustapin reikään käsiksi?

                  Kiitos tarjouksesta työkalujen suhteen. Palataan siihen asiaan tarvittaessa myöhemmin, nyt tuo kuulemma saa olla muutaman päivän ihan rauhassa.

                  Comment


                  • #10
                    Potilasta tutkittu tänään ja avattu apukuskin puolelta venakoppa.
                    Nyt kyllä pitää ihmetellä miksei mekaanisia "riitasointuja" ole kuulunut ollenkaan...
                    Kuvat puhuvat puolestaan.

                    Kiitos Porkkikselle tarjouksesta lainata erikoistyökaluja. Niitä tosin ei tässä yhteydessä kyllä tarvita diagnoosin tekemiseen.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Meidän 2006 Avant Quattro alkoi pari viikkoa sitten käymään epätasaisesti kuin harlikka ja moottorinohjauselektroniikan merkkivalo syttyi. Vikakoodina P 346, nokka-akselin asentotunnistin A, virtapiirin alue/teho (lohko 2).

                      Vaihdettiin jo huollossa kyseinen anturi uuteen. Anturissa ei tainnut olla vikaa, koska vika ja vikakoodi pysyvät samoina.

                      Onko jollain muulla ollut jotain samantyyppistä? Mitä ideoita olisi?

                      Kone on 2.4 V6 bensa tyyppiä BDW.
                      Viimeksi muokannut okkim; 25.2.2017, 18:39. Perustelu: Ei Tapatalk (eikä muitakaan) allekirjoituksia.

                      Comment


                        #12
                        Raklattaako jakoketju kylmästartissa?
                        Mahdollisesti kiristin/ohjuri kulunut. Koneen kallis tyyppivika.
                        http://www.audiworld.com/forums/a6-s...2823874/page2/

                        Comment


                        • #13
                          Ei raklata. Käynnistäessä kuulostaa Ok:lta, mutta alkaa pian käydä kuin yksi sylinteri ei olisi mukana. Silti vikakoodit eivät väitä että yksi sytytyspiolista olisi pimeänä tms.

                          Kun koneen sammuttaa, kuuluu pieni ääni kuin yksi sylintereistä potkisi pienen jälkipotkun.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 26.2.2017, 10:03. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                          Comment


                          • #14
                            VCDS:llä voisi engine 90-96 tienoilta katsoa meas block arvoja miltä näyttää nokan asentosäätimien asteet. Josko kovin paljon nollasta eroavia niin jako voi olla pielessä jakoketjun venymisen takia ja yrittää nokan muuttuvan ajoituksen säätimellä korjata. Implausible tulisi siitä että se anturoidaan oikein mutta nokka on vaan väärässä asennossa. Samat jakopään ongelmat 2.4 FSI:ssä mahdollisia kuin isoveljessä 3.2 FSI:ssä, käsitelty mm tuolla http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103222

                            Comment


                            • #15
                              Epätasainen käynti 2006 A6 C6 2.4 V6 BDW

                              Uutisia pajalta. Vasemmanpuoleinen lohko, kaikki kolme sylinteriä epäsynkassa 20-60% pielessä. Ilmeisesti öljynpaineet ei riitä nokka-akselille. Ketju ei ilmeisesti ole venynyt.

                              Ilmeisesti tukos jossain öljykanavassa. Hiton LongLife-öljyt (tai pikemminkin öljynvaihtovälit).

                              Onko muilla ollut öljytukoksia?
                              Viimeksi muokannut Avant06; 2.3.2017, 13:35. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                              Comment


                              • #16
                                Öljynkierto -ongelmia huomattavasti yleisempi lienee ketjun venyminen, joka jo edellä mainittiin. Luultavasti se on nytkin edessä.

                                Comment


                                • #17
                                  Jiihaa!! Homma selvisi!!

                                  Hyrylän AE-Auton fakiirit selvittivät öljytukoksen Forte-huuhtelulla, öljytilan öljyhuuhtelulla ja öljynvaihdolla.

                                  Nyt käy lohkot ja jokainen pytty 100% oikein ja on kyllä kaunista kuunneltavaa!!

                                  Niin se vain oli, että moottorilla oli "sepelvaltimotauti". Samalla selvitettiin, että ketjut ja niiden kiristimet ovat hyvässä kunnossa, samoin sytytyspuolat ja tulpat.

                                  Jatkossa pidän öljynvaihtovälit lyhyempinä, max 15 tuhannen välein vaihdan jatkossa.

                                  Mutta muuten vain nautiskelen V6:n upeasta soundista ja Quattron menosta:-)
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 4.3.2017, 10:15. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Veikkaan että säätösolenoidin irroitus ja puhdistus olisi ollut helpoin tie.
                                    Mutta hyvä että tuli kuntoon ilman ketjuremppaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko kenelläkään tietoa, pääsevätkö 2.4 bdw koneessa venttiilit osumaan mäntään toisen sylinteriryhmän jaon hypätessä parilla hampaalla?
                                      Omassa kutosessa nopealla tarkastuksella on jako pompannut, ja haulla en selvyyttä asiaan löytänyt.
                                      Samaten vinkit c6 korisen jakopää remonttiin otetaan vastaan, onko helpointa irroittaa moottori vaihteistoineen autosta, vai ottaa pelkkä aski pois ja askarrella jakopää paikallaan.
                                      ​​​​​​Elsawinissä varmaankin ohjeistus olisi kyllä, mutta sitä ei vielä itseltä löydy.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos jollakin sattuu Hämeenlinnan lähettyvillä olemaan jakopään säätösarjaa ylimääräisenä ko. Moottorityypille saattaisin olla kiinnostunut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Audi A 6 BDW-moottorilla oleva auto alkoi käymään huonosti. Testeri näytti viitossylinterin puola vikaa. Se vaihdettiin, samoin tulpat. Auto lähtee näitten töitten jälkeen huonosti käyntiin ja käy huonommin kuin puolan ollessa rikki. Kuskin puolelta alkoi kuulumaan niinkuin venttiilin nakutusta muistuttava ääni. Jakopään ketjut vaihdettu alle 50000 km sitten. Testeri ei näyttänyt mitään vikaa. Mikähän on vikana?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Syy löytyi moottorin huonoon käyntiin. Korjaamolla sanottiin venttiilin olevan auki ja jumissa. Auttaisikohan tähän moottorin huuhtelu niinkuin auttoi Ari H:lle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei auttanut huuhtelu. Korjaamolla painetta oli 2 baria, muissa tasaisesti 12 bar. Mitä vaikuttaisi tehdä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ottaa kansi/kannet irti.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X