Tervehdys tekniikkagurut.
Alkuun itse kysymys, ja lopussa hieman taustoja: Sopiiko 20v sylinterinkansi raudan puolesta 1B 10v kannen tilalle "bolt on" tyyliin? Jos ei, niin mitä joutuu muuttamaan? (Hihnapyörät?, vesipumppu?, hydraulipumppu?, Virranjakaja?, männät?)
Taustaa:
Hankin ohimennen toisen 10v kannen lötkön 1B moottorin päälle asennettavaksi. Tarkoitus oli tietenkin parantaa koneen hengitystä kantta muokkaamalla, mutta salakavalasti takaraivossa piilee ajatus josko moinen olisi turhaa ajan ja rahan haaskausta. - Ainakin siltä pohjalta että jos jokin 20v kansi istuisi tuon lohkon päälle suhteellisen pienellä vaivalla.
Potilashan on Audi 200 TQ Avant vm. 1988. Ei vähäpäästöinen ja ilmeisesti vielä orkkis suomiautokin, sikäli kun tuolla mitään merkitystä operaatioon olisi. K-jetti on edellisen omistajan toimesta korvattu megasquirtilla ja sekin alkaa pikkuhiljaa olla säädöissään, joten lisävoim..., eiku taloudellisuuden saavuttaminen tuolta osa-alueelta alkaa olla kiven alla. Pakosarjan teko oli tarkoitus aloittaa 10v kannen ympärille, mutta samalla vaivalla sen sarjan rakentaisi myös 20v-kanteen (Rantanen: Tehdäänkö samalla toinenkin?). Tällöin tuokaan ei sulkisi kannen vaihtoa pois.
Tietysti yhtenä vaihtoehtona olisi vielä istuttaa kokonainen 20v-moottori 10v:n kiertokangilla nokille, mutta mikä olisi järkevin vaihtoehto olettaen itse auton pysyvän samana: Viilettu 10v-kansi VS. 20v kansi+10v:n alakerta VS. 20v moottori+10v:n kanget VS. jokin muu?
Alkuun itse kysymys, ja lopussa hieman taustoja: Sopiiko 20v sylinterinkansi raudan puolesta 1B 10v kannen tilalle "bolt on" tyyliin? Jos ei, niin mitä joutuu muuttamaan? (Hihnapyörät?, vesipumppu?, hydraulipumppu?, Virranjakaja?, männät?)
Taustaa:
Hankin ohimennen toisen 10v kannen lötkön 1B moottorin päälle asennettavaksi. Tarkoitus oli tietenkin parantaa koneen hengitystä kantta muokkaamalla, mutta salakavalasti takaraivossa piilee ajatus josko moinen olisi turhaa ajan ja rahan haaskausta. - Ainakin siltä pohjalta että jos jokin 20v kansi istuisi tuon lohkon päälle suhteellisen pienellä vaivalla.
Potilashan on Audi 200 TQ Avant vm. 1988. Ei vähäpäästöinen ja ilmeisesti vielä orkkis suomiautokin, sikäli kun tuolla mitään merkitystä operaatioon olisi. K-jetti on edellisen omistajan toimesta korvattu megasquirtilla ja sekin alkaa pikkuhiljaa olla säädöissään, joten lisävoim..., eiku taloudellisuuden saavuttaminen tuolta osa-alueelta alkaa olla kiven alla. Pakosarjan teko oli tarkoitus aloittaa 10v kannen ympärille, mutta samalla vaivalla sen sarjan rakentaisi myös 20v-kanteen (Rantanen: Tehdäänkö samalla toinenkin?). Tällöin tuokaan ei sulkisi kannen vaihtoa pois.
Tietysti yhtenä vaihtoehtona olisi vielä istuttaa kokonainen 20v-moottori 10v:n kiertokangilla nokille, mutta mikä olisi järkevin vaihtoehto olettaen itse auton pysyvän samana: Viilettu 10v-kansi VS. 20v kansi+10v:n alakerta VS. 20v moottori+10v:n kanget VS. jokin muu?
Comment