Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 1.8t ajl 1998 käyntihäiriö lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 1.8t ajl 1998 käyntihäiriö lämpimänä

    Kysynpä tällaista kaksi päivää Audin omistaneena. Suokaa anteeksi jos tätä on käsitelty jo muualla, jonkin verran koitin kyllä jo hakuakin käyttää.

    Oire: Kylmänä käynti normaalia, mutta kun moottori pääsee lähes normaaliin lämpötilaan niin alkaa käynti heittelehtiä, nyöksähdellä ja vääntö alakierroksilla huonoa. Sammuu liikkeelle lähdössä jos ei anna kierroksia. Bensa tuoksahtaa ja tummia savumerkkejä pakoputkesta. Jäähdyttyään pelaa taas hetken normaalisti.

    Auto pelasi koeajolla hyvin lämpimänäkin, mutta vajaan kolmen sadan kilometrin kotimatkan ja parin korttelin ympäri pyörähdyksen jälkeen ilmaantui tuo ongelma. Edellisillä omistajalla ei tällaista ole tehnyt. Jotain aiempaa käyntihäiriötä oli kuulemma kerran ollut, mutta poistui uudelleen käynnistämisellä.

    Vikakoodeista ei löytynyt korjaamolla mitään. Autoon on asennettu vapaavirtaussuodatin aiempien omistajien toimesta. Seuraavaksi oli tarkoitus etsiskellä ainakin imuvuotoja. Jos löytyy siihen tai muuten hyviä vinkkejä tilanteeseen niin kuuntelen erittäin kiitollisena. Antureiden putsausta, tarkastusta?

    Täytyy varmastikin tuo klubin jäsenyys hakea kun heti tulee neuvot tarpeeseen ja autossakin jo tarrat valmiina. Ehkä täällä joku tällaisen sinisen italiantuonnin tunnistaa omaksi entisekseen? Siistinä on kyllä pidetty.

  • #2
    Kokeile nypätä maffista johto irti ja tee lenkki. Vikakoodeja siitä toki jää mutta jos käynti paranee niin maffi vaihtoon sen jälkeen. Samoin tarkista siellä imusarjan alla olevan huohotin (sellanen isohko muoviputki) että on ehjä, samoin siitä lähtevät letkut.

    Comment


    • #3
      Kiitos! Maf irti tuntui pelaavan hyvin lämpimänä. Eli katsotaan ensin riittääkö puhdistus.

      Comment


      • #4
        Kiitos vielä! Mafin puhdistus vaikuttaa ratkaisseen köhimiset.

        Comment


        • #5
          Liekö joskus suodatin pesty ja öljytty vähän turhan runsaasti. Voisin harkita siirtymistä takaisin vakiosuodattimeen.

          Comment


          • #6
            Totta.Vakio suodatinkotelo tuli mukana mutta sitä ei tähän hätään ehtinyt vielä asennella. Varmaan jossain vaiheessa olisi kuitenkin ohjelmassa.

            Ainut mikä vielä jäi ihmetyttämään oli heti öljykorkin alla konetilassa näkyvissä oleva musta karsta/töhkä. Jonkin verran sitä oli sisuskalujen pinnalla. Öljyjä vaihtaessa sitä ihmeteltiin. Lieneekö normaalia että näissä kertyy siihen jotain vai pitäisikö harkita moottorin sisäpesua? Aika pieni öljytilahan tuossa on ja jos on pidetty pitkiä vaihtovälejä niin varmaan pääsee likaantumaankin.

            Comment


            • #7
              Tuon ikäisissä ei vielä ole kovinkaan tavallista että öljysihti tukkeutuu mutta seuraavan kerran kun öljyt vaihdat niin kaada vanhan öljyn sekaan tätä ja käytä moottoria puolisen tuntia noin 2000rpm ja vaihda sitten öljyt. Vaihtovälinä pitäisin 10tkm / vuosi.

              Comment


              • #8
                Kiitos! Otetaan ohjelmaan.

                Comment


                  #9
                  Ja jos oikeen puhdasta haluaa niin antaa vielä olla yön yli ja käyttää uudestaan lämpöiseksi,sit vasta uudet öljyt

                  Comment

                  Working...
                  X