Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyä paisarissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyä paisarissa

    Elikkäs kyseessä A6 2,0 tdi (bre) -06 ajettu 280tkm.
    Juhannuksen alla vaihettiin öljyt ja suodattimet ja samalla huomattiin että paisarissa pari senttiä mustaa öljyä. Epäilykset ekana öljynlauhduttimelle, letkut pois jäähdyttimestä ja paisarin pesu ja seurantaan. Parin viikon päästä oli taas mustaa mönjää nesteen pinnalla, ei ehkä niin paljoa kuin ekalla kertaa mut silti, pesuun taas uusiksi.
    Viikonloppuna tarkistin öljyt, oli juuri sen väriset niinkun pitikin eikä öljykorkissakaan kermaa tms. Öljyn määrää en osannut sanoo oliko hävinny kun tahtoo tuo tikku olla vähä hankala tulkittava ens audin omistajalle, onko se tuo nappuloiden väli max-min vai kuinka?
    Paisaris edelleen mustaa öljyä pinnalla, ja nyt sitten kahtena aamuna töihin lähties alkanut valittaa vähäistä nestemäärää, ilmoitus kuitenkin hävinnyt parin minuutin sisään. Lämmöt ei nouse kovassakaan ajossa yli sallitun, ja koppikin tuntuu lämpenevän (hankala todellista kokeilla näillä lämpösillä keleillä kun automaatti-ilmastointi jota en oo vielä oppinu poiskaan kytkemään), myöskään kaasukuplia en oo huomannu tulevan tuolta paisarista, ainoo mihin oon kiinnittäny huomiota on se et ajoittain etenkin kun lämmintä pukkaa koppiin niin sen mukana tulee outo haju, ei pakokaasun mut jotain ei-niin-tavallista.
    Letkut on sen tuntuset et toi ongelma on ollu olemassa jo pitkään, ite ajanu jo tuosta juhannuksen öljynvaihdosta 3tkm eikä auto oo kuitenkaa käyttäytyny eri tavoin.
    Autoliike lupas tarkistaa asian jos vien auton sinne, lupasivat puolella tulla vastaan jos auto korjataan uusilla osilla, hmm, mitäköhän tuo mahtaa sit tarkottaa käytännös, joudunko maksamaan vain puolet uusista osista vai puolet uusista osista ja puolet työstä?? Tämä kun on 6kk:n sisään takuun sisälle liittyvä vika kun on moottorista kyse.

    #2
    Kannentiiviste mennyt veikkaisin näin ensi hätään. Kansi pois ja tarkastukseen. Uusilla osilla kasaan...ei paha rasti.

    Comment


    • #3
      Mitähän tollanen remppa kustantaa? Kannattaako tehdä ite, auton tarve kuitenkin on joka arkipv.. Ainoo vaan et kotiolois ei paljo testailla onko kansi jostain halki..
      Voisko joku kertoo ton öljytikun tulkinnan?
      Viimeksi muokannut mightyblue; 6.8.2015, 19:54.

      Comment


      • #4
        Biltemasta saa muutamalla kympillä sylinterin vuototestisarjan, jolla helposti tarkistaa onko paisarissa pakokaasua(/häkää). Toimineeko dieselillä, en osaa sanoa.

        Comment


        • #5
          Päivitystä tähän asiaan, auto kävi liikkeessä hoidossa. Uusittu: öljynlauhdutin (rikki), kannentiiviste (ei vikaa), kansi paineistettu ja oikaistu, uusittu jakopäänkotelo (halki), lämppärinkenno (rikki), letkuja vaihdettu rutkasti kun pehmenneet öljyn vuoksi ja syyläri yms liotettu ja pesty. Auto oli ihan erilainen ajettava kuin ennen, liekö ollu ajoitukset pielessä. Katsotaan ja kuulostellaan nyt mitenkä tuon öljymysteerin kans menee.

          Comment

          Working...
          X