Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S6 AEC-koneen jäähdytysnestevuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 S6 AEC-koneen jäähdytysnestevuoto

    Autona 1996 vuoden S6 AEC-koneella ja 6v-manuaalilaatikolla.

    Eli oireena on jäähdytysnesteen satunnaisen tasainen häviäminen. Pätkäajossa saattaa mennä pari viikkoa ettei tapahdu mitään, sitten yhtäkkiä on koneenalus märkänä.

    Nyt kun tuli käytyä yli 1000km:n reissu, piti matkan puolivälissä lisätä nestettä paisuntasäiliön puolesta välistä täyteen asti. Nesteet pysyivät sisällä lopun matkaa kun illalla matkan päätyttyä tarkastin nestepinnan.
    Aamulla kun tarkastin ennen töihinlähtöä, oli paisuntasäiliö taas melkein tyhjä.

    Olisiko ideoita mistä kannattaisi ruveta tarkastelemaan kun viikonloppuna saan auton nosturille? Yksi vahva epäilty on vesipumppu vaikkei se olekaan kuin alle 2v vanha Febi.

    #2
    Haulla löytyy useampikin ketju mutta siinä yksi...
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=117484

    Comment


    • #3
      Tuollakaan ei kyllä AEC:tä käsitellä, vain tuota uudempaa V8:ia.

      Comment


        #4
        Onko lämppärin kenno ehjä? :) Ilmestyykö selvä lammikko auton alle mihinkään kohti?

        Comment


        • #5
          Lämppärin kenno on ehjä, ei kastu matot eikä jalat. Keskellä konetta on lätäkkö, valuu ilmeisesti pohjapanssaria pitkin.

          Comment


            #6
            Ahaa eli -96 S6:sen 4.2 on vanhempaa moottoriperhettä kuin esim vm. 94 A8 4.2. Aina oppii uutta, my bad. Oireet vaan kuulostivat niin tutulta
            Viimeksi muokannut Hexa`; 6.8.2015, 16:47. Perustelu: Korjattu ajatusvirhe S6 eikä A6

            Comment


              #7
              -96 vuoden A6:ssa ei oo V8-moottoria ;)

              Ota pohjamuovi pois ja ajele kone lämpimäksi, sitten tutkimaan paremmin?

              Comment


              • #8
                Näin olisi tarkoitus tulevana viikonloppuna tehdä, ajattelin vain kysellä paikkoja etukäteen.
                Onko C4:n paisarit ruukanneet vuotaa muualta kuin sen pienen letkun lähdöstä? Se lähtö ainakin on ehjä.

                Comment


                • #9
                  Sieltähän tuo vuotopaikka löytyi, syylärin vänkärinpuoleisesta alaosasta tippaisee melko huolella. Paisarin täytin minimin yläpuolelle ja 5km ajon ja pienen käyttämisen jälkeen paisari puolillaan.
                  Nyt kun vielä löytäisi hyvän syylärin tuohon. Alkuperäinen ~720€ Suomesta ja Tepolta ~600€. Tarvikkeita hintaluokasta 90€-300€. Ainakin ETKAsta katsoin että varaosanumero olisi 4A0121251B.

                  Onkohan vaihto kuin työläs? Pitää ainakin se lukkopalkki ottaa edestä pois että syylärin saa nostettua pois.

                  Comment


                  • #10
                    No ei oo paha, puskuri pois (kahdella pultilla kii) ja lukkopelti irti. Tietty nesteet järjestelmästä pois.

                    Comment


                    • #11
                      Aika rapsakassa kunnossa ne alkavat näissä olemaan, vaikka olisi jo kertaalleen vaihdettu. Vuotaa aika usein muovisista päädyistä.

                      Tosiaan lukkopelti irti ja ilmastoinnin kennon sekä flektin voi kääntää sivuun eikä tarvitse sen kummemmin irroitella, pysyy kylmäaineetkin sisässä. Valot olen näemmä myös irrottanut, en muista onko pakollista, mutta ainakin helpottavat hommaa ja lähtevät nopeasti irti. Ostin aikanaan tarvikesyylärin ebaysta noin 200 eurolla, en tiedä miten on kestänyt, sen voinevat seuraavat omistajat kertoa :)
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Menikö muuten Tuomas ihan perussyyläri tuohon V-koneiseen ässään? Kun tuo aiemmin mainitsemani varaosanumero kertoo että "Radiator with oil cooling". Mitä rekkarilla osaa nyt katsottiin, niin Hellalta näyttäisi saavan syylärin tuohon kasikoneeseen korjaamoalennuksilla alle 150€.

                        Comment


                        • #13
                          Pitää olla tuo öljynjäähdyttimen sisältävä malli. Öljy kiertää auton edestä katsoen vasemmalla puolella syylärin päätyä. Irrallinen ylempi öljyputki näkyy tuossa kuvassakin tuulettimen flektin vieressä.

                          Comment


                          • #14
                            Onko tuo aiemmin mainittu varaosanumero oikea tuolle syylärille?

                            Comment


                            • #15
                              Jep.
                              http://www.ebay.com/itm/Wasserkuhler...item419a9d3ff4

                              Comment


                              • #16
                                Juuri tuollaisia olin itsekin ebaysta bongaillut. Pitää huomenna pistää vastaava tilaukseen kun selviää saako paikallinen varaosapulju toimitettua vastaavaa ja mihin hintaan mahdollisesti. Saisi vain nopeampaa osan sitä kautta.

                                Comment


                                • #17
                                  Syyläri saapui ehjänä perille, nyt kun vielä kerkiäisi vaihtamaan sen. Mietin että paljonkohan tuolta syylärin öljytilasta tulee öljyä ulos kun liitokset avaa?
                                  Ja olenko käsittänyt oikein että vaihdelaatikon öljy kiertää syylärissä koska keulilla on moottorille öljynjäähdytin jo muutenkin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin se taisi olla. Ei tule öljyä kuin ehkä pikku liru.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eipä sieltä tosiaan pientä lirua kummempaa öljyä tullut. Nyt olisi uusi syyläri paikallaan, olihan sitä hommaa siinäkin kun kaikki paikat melko rapsakoita mukaanlukien itse syyläri. Näytti vielä Audin varaosanumerotkin olevan, eli taisi olla alkuperäinen syyläri. Vielä vänkärin puolelle ulompi vetonivelen suojakumi uusiksi niin taas vähäksi aikaa remppaa.
                                      Attached Files

                                      Comment

                                      Working...
                                      X