Elikkä autona A4 B5 1.8T Quattro, ja äsken sitten auto teki temput... Täysin ilman varoitusta ensin hävisi ohjaustehostin kokonaan eli rattia sai kaikin voimin kääntää, ja koska olin kilometrin päässä kotoa suuntasin sinne. Hetkeä myöhemmin laturin valo syttyi ja samalla huomasin, että lämmöt alkoivat nousemaan vaikkei kierroksia ollut kuin pari tuhatta, eikä lämmöt ole ennen nousseet yli 90 C. Pyörittääkö sama akseli ohjaustehostinta, laturia ja vesipumppua, ilmeisesti? Mikä on voinut saada akselin pysähtymään, kun tuskin kaikki kolme edellä mainittua samanaikaisesti alkavat tyhjää pyörimään akselin ympärillä. Joskus kevättalvella ohjaustehostin narisi hieman satunnaisesti rattia kääntäessä, mutta tätä tapahtui vain muutaman kerran. Onko oletettavissa isokin remontti...? Sinne taisi mennä opiskelijan loputkin rahat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 ohjaustehostin ongelma
Collapse
X
-
Itsellä silppusi hihnan miljoonaksi säikeeksi kun kiristin oli väljä. Kannattaa tarkistaa se huolella ettei varressa ole välystä => pyörä hieman vinossa => uusi hihna pian kaputt.
Comment
-
Hihnan vaihdon aloittaminen vähä veny töiden takia, mutta nyt pääsin hommiin. Kiristimessä ei tunnu välystä, joten kokeilen aluksi uudella hihnalla ja seuraan ilmeneekö siinä kulumista tai rispaantumista. Ilmastoinnin hihnahan pitäisi poistaa, jotta saisi varsinaisen moniurahihnan pujoteltua paikalleen. Ilmastoinnin hihnan kiristimen kaksi pulttia kuitenkin ovat niin tiukassa, etten saa millään niitä aukeamaan parkkipaikkaolosuhteissa. Ajatuksena olikin, jos nuo eivät tuosta lähde omin avuin aukeamaan, että katkaisisin vain tylysti ilmastoinnin hihnan poikki, jolloin moniurahihnan saisi helposti asennettua. Tämän jälkeen käyttäisin autoa jossain pajalla ilmastoinnin hihnan asennuksessa, kun auto olisi liikkumiskykyinen.
Kysymys olisikin, että eihän kyseisen hihnan katkaisu ilmene muuten kuin, että kylmää ilmaa on turha odotella auton sisälle näillä helteillä?
Comment
Comment