Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpimän auton käyntihäiriö...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämpimän auton käyntihäiriö...

    Moro,

    Mulla on selainen ongelma autoni kanssa, että... Kun auto lämpeää ja lämmöt on nousseet normaaliksi(90), niin auto alkaa kaasuttaessa päästämään pakoputkesta sellasta savua. Samalla auton tyhjäkäynti on aika matala ja vaatii liikkeellelähdössä pientä pumppausta kaasulla, että päästään menemään, eli ei välittömästi vastaa kaasuun. Samalla kun painaa kaasua, niin auto hörähtää ja tupsauttaa pakoputkesta ison pilven savua, sellaista vaaleaa. Oon huollattanut autoa nyt kuukauden ajan kaksi kertaa korjaamolla ja laittanut sinne 900e rahaa, eivätkä he ole saaneet sitä vikaa korjattua, tosin muita ongelmia on korjattu. Mm. Lämpötilan anturi on vaihdettu, ja uudet tupanjohdot. Ovat varmasti lukeneet vikakoodit, mutta eivät ilmeisesti ole löytäneet mitään. Varmaan sen takia kun auto toimii kylmänä todella hyvin, vasta kun moottori on lämmennyt alkavat nämä kyseiset ongelmat. Lämpimänä auton tyhjäkäynti on myös todella alhainen, minun mielestä noin 500 - 600kierrosta.

    Onko kellään ollu samanlaista tai onko kellään tietoa mikä tuon vois aiheuttaa? Oisko jostain lisänesteistä joita voi laittaa bensan sekaan apua, että jos se puhdistais kaasutinta ja muita koneen osia. Onko tyhjäkäynnin säätäminen kotikonstein mahdollista vai vaatiiko se korjaamoapua?

  • #2
    Haiskahtaa kovasti kansipahvi vialta, jos tupsauttelee vaaleaa savua.
    Henkilökohtaisesti vaihtaisin kyllä korjaamoa, jos ei tuohon hintaan vika ole selvinnyt.

    Comment


    • #3
      Ens kerralla eri korjaamoon. miten kallista sen vaihtaminen, jos kyseessä on tuo kansipahvi?

      Comment


        #4
        Ilmeisesti autosi on bensa A3 1.6, et kerro kuinka paljon ajettu. Työn hinta selviää parhaiten kysymällä eri korjamoista. Minimi homma on nosta kansi pöydälle uusi pahvi ja planaus. Toki jos paljon ajettu ohjuritiivisteet, kansityöt, jne tarvittaessa.

        Comment


        • #5
          Joo auto on 1.6L vm.2001 Ja ajettu noi 270000km

          Comment


          • #6
            voikohan tuossa olla vika lambda antureissa, että ne on sökönä. Niitä tuskin on koskaan vaihdettu. Jos vika on lambdassa eikös sillo se saa väärää seosta vai miten se meni :D

            Comment


            • #7
              miten vaikea on vaihtaa audi a3 2001 vuosimallin autoon lambda anturi(t)? Se tekee sellaista että ei vastaa lämpimänä kunnolla kaasuun ja pölläyttelee savua kaasuttaessa. Kun auto on kylmä niin mitää vikoja siinä ei oo, ainostaan kun auto on lämmennyt.

              Comment


                #8
                Vikakoodit luettu?

                Comment


                • #9
                  Joo liikkeessä ne kai luki ne. Se on nyt kaks kertaa ollu korjaamolla ja siihen on vaihdettu jäähdytysnesteen låmpöanturi ja tulpanjohtosarja. Lisäksi sinne on vaihdettu puslia ja muita. Nuo kaks korjaus kertaa maksanu 900€ ja vieläki on tuo vika. Sanoivat että nyt toimii kunnolla. Silti ku sain ajettua sillä taas sen verran et auto lämpes normaaliksi niin se alko tupsauttelee savua. Kylmänä ei mitään ongelmia vastaa hyvin kaasuun jnejne

                  Auto on audi a3 1.6l vm.2001 270tkm takana

                  Comment


                  • #10
                    Auto alkoi nyt tekemään taas sitä, että moottorinmerkkivalo syttyy ja ajonvakauslaite valo kans. Moottori alkaa käymään todella huonosti ja tehot katoaa kokonaan. Moottorista nousee savua kans paljon.

                    Comment


                      #11
                      Näin maallikkona voisin sanoa että älä aja sillä nyt enempää ennen kuin keksit jonkun paikan joka saa sen onnistuneesti korjattua. Jos moottorin vikavalo palaa niin siitä jää aina vikakoodi. Niillä pääsee alkuun mutta jos kone käy jo huonosti ja savuttaa niin onhan siellä oltava ihan oikeaa mekaanista vikaa, ei johdu pelkistä happiantureista. Itse asiassa EPC ja ESP valojen syttyminen voi johtua monestakin asiasta mutta yksikään elektronisen komponentin vika (esim. ne vaihdetut tulpanjohdot tai lämpötila-anturi) ei lähde nostamaan savua moottorista.

                      Vajaalla käynti ja savuaminen ovat molemmat rikkinäisen kannen(tiivisteen) oireita. Puristuspainemittaus selvittää jo aika paljon, paisarin suulle voisi laittaa indikaattorin joka kertoo onko jäähdytinnesteessä pakokaasua, pitäisi löytyä lähes joka korjaamolta.

                      Comment


                      • #12
                        Se on jännä että mitään oireita ei ole kylmänä.

                        Comment


                          #13
                          No ei siinä oikeastaan ole mitään ihmeellistä, ei perunakattilakaan kiehu yli laitojen jos vesi on kylmää.

                          Comment


                          • #14
                            Totta tuokin.

                            Comment


                              #15
                              Joo liikkeessä ne kai luki ne.
                              Toi nyt ei hirveesti auta vianhakua, että ne on luettu, mutta tuloksista ei ole tietoa.

                              Vikakoodit lukuun.

                              Comment


                              • #16
                                Kansipahvi melko varmaan....

                                Comment


                                  #17
                                  Käyntinopeusanturi?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X