Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.6 '93 katalysaattoripulma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Näemmä tuntuu menevän. Holmberg löysi jostain italialaisen puljun (taisi olla AS-KAT tms.) josta laittoi molemmat tilaukseen 1000e yhteishintaan. Päälle vielä asennuksesta noin 70e. Tämän setin pitäisi olla siis suoraan juuri tähän audiin sopiva.

    Vaihtoon siis korjaajan suosituksesta molemmat katit. Oli vahvasti sitä mieltä että kannattaa vaihtaa yhtäaikaa kun ikää niille kuitenkin on kertynyt. En vastustanut mutta enpä näistä mitään ymmärräkään.

    Koputellessa katteja myös oikeanpuoleisesta kuului kolinaa, sitä oli vaikeampi tosin varmasti todeta kun vasen heilui mukana.

    Comment


    • #32
      Italiaanot eivät siis ole alkuperäisiä?
      Määttälän pojilta olisit saanut hieman halvemmalla-luulisin.

      Comment


        #33
        Määttälän pojilta juuri samaan hintaan...

        Comment


        • #34
          Muistaakseni en kyllä noin paljoa maksanut 2:sta uudesta katista...... Liekö hinnat sitten nousseet!?

          Comment


          • #35
            Taitaa olla sen paikka, että me veljet yhdessä etsimme jostain ko liikkeistä alennuksia. Vaihtoehtoja pitää olla.
            Täällä sivuistoilla on mainittu "hankintarenkaan" muodostamista mikä lienee vaikea käytännössä toteuttaa? Minusta hyvä käytännön esimerkki on "nostajien" kippatilaus. Kiitos alullepanijalle vaivannäystä. Ko homma ei tietenkään käy katteihin/ harvemmin meneviin kalliisiin osiin. Mutta? Keksikää veljet!

            Comment


            • #36
              Voisin toki kysästä tuolta Määttälältä, jos ne vois myydä "asevelihintaan" noita katteja audiharrastajille!?

              Comment


              • #37
                Updatea vanhaan aiheeseen, katit sitten saapuivat alkuviikosta viimein mutta ovat vääränlaiset, katti on nimittäin erilainen V6 manuaalilla ja V6 automaatilla!! AARGH! Onko todella näin? Se joka tilasi katit otti vaan C4 V6 -93 katit välittämättä vaihteistosta ja väärät tuli!

                As-kateista vielä sen verran että ovat tyyppihyväksyttyjä juuri tähän malliin, joten virtaus sun muut arvot pitäisi olla kuin originaaleissa.

                edit: mulla siis automaattilaatikko

                Comment


                • #38
                  Jees. Automaatissa on erilaiset katit kuin manuaalissa/maksavatkin hieman enemmän. Kokemusta on vasemmasta katista. Kannattaa ostaa osat Suomesta, jolloin on helpompi vaihtaa vääriä osia oikeisiin. Ps laitahan automaatti näkyviin vasemmalle:)

                  Comment


                  • #39
                    Huonoa tuuria että ovat erilaisia, sopiiko siis kumpikaan ristiin edes pienellä virittelyllä? Onko katin sisuksissa mitään eroja?

                    Comment


                    • #40
                      Sisuskaluisssa ei ole mitään eroja. Muutos automaattikatista manuaaliin on ymmärtääkseni "tuskan takana" eli joutuu hitsaamaan erilaisia mutkia. Katso www.magnaflow.com josta saat tietoa tarvikekateista. Niitä maahantuovat "määttälän pojat" Oma "määttälän" katti meni kirkkaasti läpi katsastuksesta.

                      Comment


                        #41
                        Laitatin tänään paikoilleen 2" tarvikekatit ja hyvin toimii. Hintaa tuli koko operaatiolle n. 340? ja asennus kesti pyöreästi 4 tuntia.

                        Eivät ole tukkoiset, äänet ovat hillityt ja ennen kaikkea ne ovat inhimillisen hintaiset.

                        Suosittelen lämpimästi. Ai niin - katit ostin Motonetistä.

                        Comment


                        • #42
                          Mukavaa kun sait asiat kuntoon. Meillä automatti-ihmisillä on vähän vaikeuksia:)

                          Comment


                            #43
                            Yhtä lailla tuollaiset yleismalliset tarvikekatit saa asennettua siihen automaattin. Pitää vaan olla näppärä asentaja... Harmi, että niitä tuntuu olevan aika harvassa.

                            Comment


                            • #44
                              Jep jep asentajasta se on kiinni. Mullakin on tällä hetkellä Corveten katit alla. Ensimmäinen asentaja laittoi kyllä hyvin kiinni, mutta parin sadan kilsan jälkeen vuoti niin perhanasti. Nyt on kunnolla kiinni. Tiittanen Helsingissä (Kannelmäki) osaa kyllä putkipolitiikan kohtuuhintaan :) Suosittelen.

                              Comment


                              • #45
                                Helppoa? on asentaa manuaaliin yleismallin katit, koska niissä ei ole kovin suuria "mutkantaivutteluja". Automaatin vasen puoli on sen verran erilainen, että jos sen joutuu teettämään (yleismallin katista) asentajalla, joka ottaa vaikka 45 ? tunti+ tarvittavat putkenpätkät - niinköhän se kannattaa? Eria asia on, jos itse/kaveri tekee työn.

                                Comment


                                  #46
                                  Jos joku tarttee, niin myyntipalstalla on mun vanhat katit. Vasen puoli ehjä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Nyt on katit alla, viimeinkin! Myyntiosastolla on munkin vanha ehjäoikeanpuoleinen katti tarjolla..

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oletko Quattro käyny kysyyn Määttälältä myyvätkö asevelihintaan katteja? Mulla kans vasen katti helisee ja ei olis pitkä matka Pietarsaaresta Kokkolaan hakemaan uusia tilalle, jos sais halvalla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Onkos kukaan korvannut noita kahta kattia yhdellä kisa-kissalla? Coupessa on toinen katti tyhjä ja äänet melko törkeät, kun röhisee rumasti... jotain olisi tehtävä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Pitää maanantaina käydä kyselemässä. Mitäs ootte mieltä jos vaikka laittai toisaan ässään kahden katin sijasta yhden ison ja sitten jonkun esim. Marteliuksen 4-reikäisen keskivaimentajan. Tuleeko liian isot saundit? Ja takapönttö on Remuksen valmistetta.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tutun ralli/sprintti S2:ssa on heitetty vakioputkisto mäkeen ja laitettu 3 tuuman putkea downpipeltä taaksepäin, ei kattia. En nyt kyllä muista mikä vaimennin siellä putken päässä on mutta ei ääniä vielä koviksi voi sanoa. Putken virtauksen kannalta se vakio kaksihaarainen systeemi kannattaa siirtää eläkkeelle jos vaan kunnollinen rööri riittävän isolla katilla mahtuu auton alle. Varsinkin madalletussa autossa voi tulla ongelmaa maavaran kanssa katin kohdalla, virityskatit kun tahtoo olla vähän liikaa tilaa vieviä pyöreitä, eikä litteitä malleja kuten alkuperäiset ahdistimet.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mielenkiintoinen asia on se, että miksi (V6 koneissa) menee yleensä vasen katti rikki? Taitaa liittyä jotenkin moottorin rakenteeseen/omainaisuuteen? Kukahan osaisi vastata?

                                              Comment


                                              • #53
                                                omasta vasen rikki. epäilys on että tämä vasen puoli liittyy omassani ihme mutkan kautta oikean puolen putkivientiin ja virtaukset ahistaa.... tämä mutu-asiaa, mutta ihmetyttää kun noita vasuri-katteja menis noin ***keleesti, ja vain niitä??? audin putkisuunnittelija on varmasti ollu tenuissa, kun on suunnitellut tuon mun auton putkiviennin kateilta eteenpäin. NIIN ihmeellinen se on.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No voihan prkl. Nyt on tainnu iteltäkin lähteä vasemman katin sisukset liikekannalle. Välillä kuuluu semmoista metallin kilinää katin kohdalta kun antaa koneelle kierroksia. Nyt olisikin kiva kuulla mielipiteitä vaihtoehdoista

                                                  1. 3" putki turbosta takapuskuriin asti.
                                                  2. tarvikekatit (suoraan paikoilleen sopivat)
                                                  3. yleismallin tarvikekatit (vaativat muokkausta)
                                                  ja hinta-arviot näille. Alkuperäisiä tuskin kannattaa varaosatiskiltä hakea taloudellisiin syihin vedoten.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Vasen "katti"

                                                    Liityin myös vasemman katin vaihtajaklubiin,400 ? oli asennuksen kera Kotkan pakoputkihuollossa,sisälsi myös risan katin tyhjennyksen kunnes oli uusi,(kylläkin pyöreä malliltaan) paikoillaan,irtokalut tukkivat putken niin pahoin ettei ottanut enää >3000:tta kierrosta,siksi piti tyhjentää...ainakin meni sittemmin päästöistä läpi nätisti katsastuksessa,vaikka pyöreä katti tulikin.Eikä ole fyysisesti matalammalla kuin viereinen lituska malli.Onnex sai kesärenkaat alle joten tuli maavaraa hiukka lisää :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Saa nähdä joutuuko sitä itsekin vaihtamaan tuon katin tänä kesänä. Sen kohdilta kuuluu kilinää ja räminää ja pörinää, mutta kun kattia itsessään koputtaa, niin siitä ei kuulu mitään. Pitää käydä koittamassa leimaa, josko vaikka kuitenkin menis läpi.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Itselläni oli päästöongelma (Co-yli) ja vasen katti helisi.

                                                        Ajateltiin että katti on rikki ja irti. Katti oli joskus vaihdettu. Hankin uuden vasemman katin.

                                                        Katti leikattiin irti JA SEN SISÄLTÄ LÖYTYI PIENI RÄIKKÄ työkalu. Itse katti olikin sitten päällisin puolin ehjä ja sisuskalut näyttivät olevan kunnossa ja helinä lakkasi siihen. Itse ostin auton syyskussa enkä tiedä missä vaiheessa (saksassa) sinne on ammattilaislaatuinen räikkä joutunut. Joku on pudottanut sen varmasti pakosarjasta sisään joskus vahingossa.

                                                        Laitoimme uuden katin kiinni ja päästöt ei muuttununeet = eli vanha katti toimi yhtä hyvin kuin uusi. Olikin oikea Lambda paskana vaikka sekin näytti uudelle.

                                                        Nyt olisi sitte tarjolla yksi ehjä VASEN 2.6/2.8 automaatti käytetty toimiva katti... Onko kiinnostuneita. Leikattu rällälällä irti niin että saanee hitsattua kiinni.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          No ilmoittaudutaan nyt mukaan tähän pörinä ja kilinä osastolle. Vasenpuoli tuntuu täälläkin rämisevän. Päästöistä kyllä meni nätisti läpi ja räminät loppuu lämmetessä.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Hehehe täälläkin vasemmanpuoleinen katti paskana :)
                                                            Määttälälle menossa auto.
                                                            Vaikuttaako jos toisessa on alkuperäinen katti ja toisessa ei ?

                                                            Kannattasko kummatkin vaihtaa?

                                                            Mulla on vasemmanpuoleinen katti ihan tyhjä. Kaikki hilpeet on takavaimentimessa

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tervetuloa mukaan:) Ei vaikuta tarvikekatti mihinkään muuhun kuin ulkonäköön ( ja ehkä hieman maavaraan) = pyöreä malli. Älä vaihda muuta kun rikkinäinen. Minulla on pelannut "määttälän"vasen ja oikea orkkis oikea hyvin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X