Tonnikalapurkki teki tenän heti 6 v / 80tkm jälkeen. Luin muutamia keskusteluja samantyyppisistä ongelmista, mutta niistä löytyneet vinkit eivät vielä ratkoneet ongelmaa.
Akuutit oireet:
- ei starttaa
- avainta kääntäessä rele/solenoidi naksahtaa, pientä hurinaa kuuluu viiveellä
- ei pyöritä starttia ollenkaan
- ajoneston valo syttyy ja sammuu normaalisti
- moottorin valoa ei ilmaannu mittaristoon, pitäisikö?
- akussa oli yllättävän vähän jännitettä ensi yrityksellä - 12.1V - mutta muutaman tunnin latauskaan ei vaikuttanut asiaan
Otin esille virtakaapelin jakoblokin apukuskin lokarin sisältä: kaikki liitokset olivat yllättävän puhtaita ja hyvin suojattuja (vaseliinin sisällä). Puhdistin ne silti -> ei vaikutusta.
Mikä muu voi aiheuttaa täydellisen startin kuoleman? Kampi-/nokka-akselin asennontunnistin? Lämpötila-anturi? Mittaristo?
Asennontunnistimiin voisi viitata aiemmat pienet käyntihäiriöt? Lämpimänä käynnistymisessä oli myös erikoista takeltelua - ajoittain.
Kolme viikkoa sitten on tehty jakopääremppa ja sen jälkeen ajettu 1000 km ilman probleemia. Pienet käyntihäiröt tulivat ennen remppaa ja poistuivat sen jälkeen. Samoin (täysin lopussa olleiden) tulppien vaihto auttoi hetkeksi käyntihäiriöihin. Voi olla että molempien töiden ohessa on nollattu vikakoodit, mikä on ollut se häiriöön vaikuttanut tekijä.
VCDS:llä oli tällaiset terveiset, koodien syntyajasta ei tietoa.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: None
Part No: 4D0 907 560 AK
Component: 4.2L V8/5V G 0001
Coding: 05753
Shop #: WSC 79000
VCID: 6FE7909B2D210259861-5140
WAUZZZ4DZYN011568 AUZ7Z0X1307734
4 Faults Found:
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1127 - 35-10 - System too Rich - Intermittent
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 35-10 - Implausible Value - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
18058 - Powertrain Data Bus
P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Akuutit oireet:
- ei starttaa
- avainta kääntäessä rele/solenoidi naksahtaa, pientä hurinaa kuuluu viiveellä
- ei pyöritä starttia ollenkaan
- ajoneston valo syttyy ja sammuu normaalisti
- moottorin valoa ei ilmaannu mittaristoon, pitäisikö?
- akussa oli yllättävän vähän jännitettä ensi yrityksellä - 12.1V - mutta muutaman tunnin latauskaan ei vaikuttanut asiaan
Otin esille virtakaapelin jakoblokin apukuskin lokarin sisältä: kaikki liitokset olivat yllättävän puhtaita ja hyvin suojattuja (vaseliinin sisällä). Puhdistin ne silti -> ei vaikutusta.
Mikä muu voi aiheuttaa täydellisen startin kuoleman? Kampi-/nokka-akselin asennontunnistin? Lämpötila-anturi? Mittaristo?
Asennontunnistimiin voisi viitata aiemmat pienet käyntihäiriöt? Lämpimänä käynnistymisessä oli myös erikoista takeltelua - ajoittain.
Kolme viikkoa sitten on tehty jakopääremppa ja sen jälkeen ajettu 1000 km ilman probleemia. Pienet käyntihäiröt tulivat ennen remppaa ja poistuivat sen jälkeen. Samoin (täysin lopussa olleiden) tulppien vaihto auttoi hetkeksi käyntihäiriöihin. Voi olla että molempien töiden ohessa on nollattu vikakoodit, mikä on ollut se häiriöön vaikuttanut tekijä.
VCDS:llä oli tällaiset terveiset, koodien syntyajasta ei tietoa.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: None
Part No: 4D0 907 560 AK
Component: 4.2L V8/5V G 0001
Coding: 05753
Shop #: WSC 79000
VCID: 6FE7909B2D210259861-5140
WAUZZZ4DZYN011568 AUZ7Z0X1307734
4 Faults Found:
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1127 - 35-10 - System too Rich - Intermittent
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 35-10 - Implausible Value - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
18058 - Powertrain Data Bus
P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Comment