Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic pakille laitettaessa vikatilaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tiptronic pakille laitettaessa vikatilaan

    Moottorin irroituksen jälkeen (ahtimien vaihto)laatikko menee vikatilaan pakille laitettaessa,uudelleen käyntiin N asennossa ja laatikko toimii normaalisti paitsi manuaalipuoli eikä se pakki,manuaalikin toisinaan toimii.Vikakoodeja antaa 01119 ja 17090,F125 liitin puhdistettu oli kosteutta ei hapettumaa ja laatikon ecu kuiva.Laatikko ZF 5HP19 EDF ja auto A6 2.7bit.Oma epäilys olis tuo vaidelaatikon asento tunnistin F125

  • #2
    Jos toimi ennen remonttia niin valitsinvaijerin säätö pielessä?

    Comment


    • #3
      Olisiko voinut liikkua kun vain pikalukosta kepinjuuresta irroitettu vaijeri?
      moottori otettiin laatikon kanssa yhdessä pois.

      Comment


      • #4
        Itsekin veikkaisin valitsin vaijerin kohtaa. Helppohan se on säätää tai tarkistaa, valitsin p asentoon ja vaijeri höllään lootan kupeesta jonka jälkeen kokeilee että vipu kupeessa on varmasti niin päädyssä kuin liikkuu ja pultit takaisin kiinni vaijerin pidikkeestä.

        Comment


        • #5
          Aamulla kone kylmä ja vaihteisto toimi hetken,sitten vaijerin säätöä joka oli kyllä kohdallaan ja taas vaihteisto toimi jopa manuaali puoli,,30km ajon jälkeen vikatilaan eli tuntuisi tekevän sitä nyt vain kuumana.

          Comment


          • #6
            Ahdinremontin jälkeen alkoi myös allroadissa F125 temppuilemaan...En tiedä ottiko remontissa osumaa tms. Oireina käynnistys vain n-asennossa, manuaalipuoli ei aina toiminut, pakkivalot hävisi. Aluksi meni myös peruuttaessa vikatilaan. Viat aina vähän vaihteli mutta kaikki johtui tuosta f125

            Comment


            • #7
              Ilmeisesti jos f125 käyttää irti tai vaihtaa, siihen tarvitaan jonkinlainen oma työkalu että sen saa oikein kohdalleen. Ainakin touaregissa ohjeen mukaan. Se voi kyllä ihan vaan hajotakin spontaanisti, vaan onhan se aika tyrkyllä putkia ajatellen.

              Ot: Jännästi ohitettu muuten g195, output speed sensor, jos hajoaa niin tieto korvataan abs tiedolla. Nohevasti ajateltu ja toimiikin, mutta auto jos sattuu pysähtymään vaikka risteykseen niin sitä abs tietoapa ei olekaan saatavilla. Siinäpä kykit kun veto ei kytkeydykään.

              Comment


              • #8
                Eipä siinä muuta ole kun katsoo että se asentotunnistimen asento vastaa todellista asentoa, ei tarvitse mitään työkalua

                Comment


                • #9
                  Juu, hyvä jos zf ei ole niin nirso.

                  Comment


                  • #10
                    Elikkä kun kylmiltään laittaa D:lle, niin toimii normaalisti, mutta ensin alkaa D vilkkua ja kohta sammuu kokonaan. Lämpimänä ollessaan saattaa pakilta D:lle laittaessa mennä vikatilaan, laittaa 5 vaihteen päälle ja näytössä kaikki kirjaimet ja numerot palaa kirkkaana. Diagnostiikka antaa viaksi olikohan jotain jarrupolkimen asentotunnistin. Paikallisen korjaamon mittauksien mukaan se on ehyt.

                    Comment


                    • #11
                      Paikallisen korjaamon mittauksien mukaan se on ehyt.
                      Voi olla mutta meneekö viesti perille ?
                      Tähän se perinteinen "lue vikakoodit vcds:llä".

                      Comment


                      • #12
                        Ei toi jarrupolkimen anturi muuta vissiin seuraa kuin, että painetaanko jarrua. Jos siis jarrupolkimeen koskettaessa kepin lukitus poistuu niin sen vois olettaa toimivan ok. Ja toi jarrupolkimen herja nyt voi tulla koodeja luettaessa jos poljinta ei paina.
                        Anyway, mulla oli talvella semmonen oire, että pakin kun laitto päälle niin meni normaalisti D:lle, mutta vaihde ei koskaan kytkeytynyt. Tai se kytkeyty isolla viiveellä. Lämpötilalla ei vaikutusta. Joskus aikasemmin oli samaa vikaa, mutta sillon sytty vaihteiston vikatilan valot mittaristossa. Syy oli likainen vaihdelaatikon johtosarjan pistoke, kun toi kone vuotaa öljyä ja sotkee sen johtosarjan öljyyn. Talven vikaa ei ole selvinnyt, ja se korjaantui itsestään. Luultavasti laukeaa nyt sitten seuravaalla kerralla ajaessa, kuten bensapumppu hajosi. Jollekkin kommentoin, että kuuluuko pumpun surinaa virtoja laittaessa, kun moottori ei käynnistynyt, niin pari tuntia myöhemmin varottamatta hajosi omasta tolleen pumppu :)
                        Onhan näissä 5HP24A lootissa vissiin tuota pakkivikaa muutenkin, että se vaan osuu kohdalle jossain kohtaa ilmeisesti.

                        Comment


                        • #13
                          Joo 5HP24 myös takavetoversiona on herkkää rikkomaan pakin... omassa toimii vielä viiveellä, mutta kai se pitäis latviassa käydä vaikka vaimon kanssa pyörähtämässä.

                          Huono muisti, mutta muistaaksenin F-rumpu halkeaa ja sitten rupeaa pakin kytketyminen olemaan ongelmallista. Toki kyseinen rumpuhan on se viiimeinen joka purkaessa lähtee ulos.

                          Comment

                          Working...
                          X