Leima jäi kiinni päästöistä tänään. CO % 0,69 tyhjäkäynnillä, kierroksilla 0.57. Sallittu 0.3. HC tyhjäkäynnillä 187 mutta kierroksilla 69 eli sillon sallituissa rajoissa. Muut kanssa sallituissa rajoissa.
Auto on seisonut vuoden, mutta autossa on uudet bensat ja kone koitettiin ajaa niin lämpimäksi kuin mahdollista 6km matkalla katsastukseen. Vikakoodeja ei mitään. Lämpötila-anturi, tulpat, nokka-akselin asentotunnistin ja EVAP-venttiili vaihdettu ihan äskettäin, joilla hävisi tyhjäkäynnin villi hyppiminen. Katalysaattori vaihdettu pari kuukautta sitten käytettyyn. Vieläkin tyhjäkäynti nypyttää aivan hieman, mutta sen verta pientä että voi olla normaaliakin. MAF näytti tyhjäkäynnillä 3g/s luokkaa, pitää testata vielä vedätyksessä.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä korkeille päästöille? Voiko mahdollisesti rikkinäinen MAF aiheuttaa?
Auto on seisonut vuoden, mutta autossa on uudet bensat ja kone koitettiin ajaa niin lämpimäksi kuin mahdollista 6km matkalla katsastukseen. Vikakoodeja ei mitään. Lämpötila-anturi, tulpat, nokka-akselin asentotunnistin ja EVAP-venttiili vaihdettu ihan äskettäin, joilla hävisi tyhjäkäynnin villi hyppiminen. Katalysaattori vaihdettu pari kuukautta sitten käytettyyn. Vieläkin tyhjäkäynti nypyttää aivan hieman, mutta sen verta pientä että voi olla normaaliakin. MAF näytti tyhjäkäynnillä 3g/s luokkaa, pitää testata vielä vedätyksessä.
Mistä kannattaisi vikaa etsiä korkeille päästöille? Voiko mahdollisesti rikkinäinen MAF aiheuttaa?
Comment