Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 1.8 s...viritys potentiaali?!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 80 1.8 s...viritys potentiaali?!

    Elikkäs...oisko tohon minkälaisia mahdollisuuksia saaha vähän lisää ruutia...ei oo nimittäin mikään raketti, ainakaan edellisen auton jälkeen...tai no jos sitä autoks voi sanoo(japsi), ei nyt tarviis ihan mahottomuuksiin mennä, mut jos vähän sais apuja, en kehtais tehokkaampaan vesioon käydä vaihtaan ku on muuten erittäin hyvä auto...neliveto ois plussaa...(215000km takana ja paras ajettava mitä on ollu tähän mennessä vaikka on ollu paljon tuoreempiakin(japseja,bemareita)!! Kyllähän mie nyt virittämisen perusteet tiiän, mut onks tästä kenelläkään kokemusta, et tietäs käykö yrittämään vai antaako olla????!

  • #2
    Ei siinä taida pahemmin ahtamatta suuria potentiaaleja olla. Ajelet vaan menemään, kyllä sillä ehtii sen mitä tarvii.

    Comment


    • #3
      Ei tarvii suuria ollakkaan ku sais ees vähän...kulkee ihan tarpeeks ku lähtis vaa vähän paremmin!!

      Comment


      • #4
        Laita dieselin nokka-akseli ni ainakin tyhjäkäynti heikkenee ja voi tulla hiukkasen lisää kiihtyvyyttä :)

        Comment


        • #5
          Niin ikävältä kun se kuulostaakin, niin 1.8S on itsessään parhaimmillaan. Autohan on erittäin pieniruokainen ja kulkeekin mukavasti kun vaan jaksaa kiihdyttää. 1.8 ja 2.0 ruiskukaan eivät ole tuosta merkittävästi kiihkeämpiä menijöitä, vääntävätyylinen moottori ja suhteessa painava kori (japsin jälkeen) varmaan hieman myös hämäävät suorituskyvyn arvioinnissa. Neuvoni on säästää rahat ja vaihtaa auto johonkin hieman tehokkaampaan, esim. 90 2.0 tuntuu jo oikeasti pirteämmältä.

          Comment


          • #6
            Kaikkee muuta ku pienruokane...10 menee matka-ajos, tos on kyl jotai häikkää tos kaasaris ku pinta kaasul tietyllä kierrosluvulla alkaa nykimään, kiva ajaa motarilkii ku just 120km/h alkaa nykii mut sit lakkaa ku lisää kaasuu! Tietääkö kukaa mist vois johtuu... Ja sit on viel semmone tosi mystinen juttu, ku hiljases vauhis kääntää jyrkästi vasempaan(esim. kiertoliittymä, parkkipaikoilla)ni meinaa sammuu tai rupee röpöttää, aattelin ekana et johtus bensan määrästä tankissa että pumppu vetäs ilmaa tyhjäl tankil mut ei, ihan sama onko tankki täynnä vai tyhjä!

            Comment


            • #7
              Kaasarissa on häikkää. Hae seachilla ni pitäs löytyä samoja probleemia. Kunnossa ollessaan tollanen 1.8s menee matka-ajoa vitosella alkaviin lukemiin kuten tässäkin todetaan.
              Edit:Näemmä autotalli.comin linkit ei toimikaan kun hetken mut näin:Kulutus (l/100km): 5,1 6,4 9,3

              Tossa on jotain:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=199

              Comment


              • #8
                Onks toho olemassa korvauskaasutinta...?

                Comment


                • #9
                  Kato kaasarinlaipan kunto ennenku vaihat tohoon mitään korvauskaasaria.

                  Comment


                  • #10
                    Pitää mulkassa ku kerkee...jotekii miust vaa tuntuu et niiku yleensäkkii ni se ois vähän liian helppoo ja ennenkaikkee halpaa jos se vika ois siin kumis!! =)

                    Comment


                      #11
                      Ainakin Weberiltä saa korvauskaasuttimen. Toiminta toki parenee rikkinäiseen Pierburgiin, mutta muistikuva että Pierburgin kulutuslukemiin Weberillä ei päässyt millään.

                      Comment


                      • #12
                        Mitähän mahtaa maksaa weber...pirusti ja vähän päälle, onko tietoo mistä noita vois kysellä, jos nyt menee 10L matkassa ni tuskin tuo paljoo enempää vois enää kuluttaa!? =)

                        Voishan toho tietyst yrittää soveltaa jonkun toisen auton kaasarin, jonku sellasen yksinkertasemman toimintaperiaatteeltaan, on tullu ennenkii harrastettuu(bmw 316 -88 1.8)!

                        Comment


                        • #13
                          Ei pitäis olla noilla kilsoilla vikaa kaasarissa vielä, tarkista kaasuttimen kumilaippa ja alipaineletkut sekä virranjakajan alipainetoiminen ennakonsäädin. Jossain on vikaa. Jos ei vikaa löydy omatoimisesti, niin noilla kulutuksilla kannattaa jo käyttää auto autosähköhuollossa tms. jossa vika voi löytyä.

                          Kymmenen litraa on ihan liian paljon kulutusta, ittellä meni tuommoisella autolla sekalaisessa ajossa max 8 litraa ja matkaa meni n. 6 kulutuksella 100 keskinopeudella.

                          Comment


                          • #14
                            Alipaine letkuissa ei ainakaan luulis olevan ku uusin ne vast syksyl, pitää huomenis tutkii, mites tuo alipaine säädin, miten sen toiminnan saa tarkistettua...

                            Tuo sammumis juttu ei hirveest oo häirinny ku tulee esiin sen verran harvemmi(jos ei kanttaile hulluna tai jarruttele hätäsesti), ku sais vaa ton nykimisen häviimää...on nimittäin aika ressaavaa pitemmän päälle!

                            Comment


                            • #15
                              Ja kiva tyhjäkäynti tos bemaris...aaltoili 1000-2500rpm välillä, mukava yrittää ruuhkassa valutella tyhjäkäynnillä!! Aaltoilun sai pois ku repi tyhjäkäynnin säätimest johot irti mut sit kyl kärsi kiihtyvyyskii, oli jotekii yhteydessä kiihdytyspumppuun...jos iha oikeen ymmärsin sen sekasotkun!

                              Comment

                              Working...
                              X