Hehkun vaihdon seurauksena pääsee konetta aukomaan. Millainen revohka mahtaa olla? Matkustajan puolen takimmainen hehku päätti tuhota kierteet kannesta. Pari hehkua olen tuohon vaihtanu ongelmitta. Mitä kenties tuohon 200 tkm ajettuun bkn-moottoriin kannattaisi samalla vaihtaa? Kytkin ja vauhtis olis samaan konkurssiin tarkoitus vaihtaa. Just uudet suuttimet löin koneeseen ja jouluna korkeapainepumppu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI kannen irroitus
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Niin tässähän ollaan tekemässä kytkinremonttia ja kenties jakopääremonttia samalla. Ne kun ovat sopivasti samalla puolen konetta. Kierrejäysteet saa ulkopuolelle kun laittaa suuttimen reiästä paineen sylinteriin kierteytyksen ajaksi.
Kaikki ne saa tehtyä kone paikoillaan mutta onko se helpoin tai edes nopein ?
Comment
-
Laatikko on varmaankin helpompi irrottaa ja nousturi löytyy niin luulisi takakautta onnistuvan. Helpointahan se oli jos ei kantta tatteisi irrottaa mutta jäysteen poisto on se ongelma. Millähän tavalla ne liikkeessä hoitaa tuollasen? Jostain luin että katkennut hehku tietäisi 3ke kustannuksia.
Comment
-
Kyllä sinne se kytkin vaihtuu jos vaan paikkoja tarttee aukoa. Jos pääsee avaamatta niin jätän myöhempään ajankohtaan. Jollain konstilla hehku pitäs saada pois reijjästään. Pyöriin vaan tyhjää paikallaan.
Comment
-
Ei kyllä tuota kikkaa tee mieli ekana koitaa. Niin sopivasti polttoainelinjat ja läppämoottori hollilla.
Comment
-
Vieras
Ei se niin lujaa sieltä ammu. Ja jos vaikka menisikin putki poikki tai läppämoottori rikki, jota pidän todella epätodennäköisenä, niin halvempia ja helpompia ne on kuin ottaa kansi pois. Mutta on on hyvä olla varma ettei hehkusta ole tippunut mitää jo männän päälle, ennen kuin kääntää avaimesta.
Comment
-
Metallihehkuthan tuossa on niin eihän niistä PITÄISI mitään irrota. Täytynee viikonloppuna rohkastua ja kääntää avainta. Kannaisiko sinne hehkun reikään laittaa joitan tulpaksi kun tekee uudet kierteet esim. sinitarrapallo. Imasee imurilla sen sitten pois. Ei hilut eksy männän päälle.
Comment
-
hyväksi todettu keino kun vanupuikon pätkäsee sopivaan mittaan ja laittaa tarvittaessa lisää vanua päähän että tiivis hehkun reijässä,sitten työntää sen verran syvälle ettei haittaa jengan tekoa,hehkun mitalla näkee ettei työnnä palotilaan asti.sitten vaan tappiin vaseliinia ja tekee kierteen ja lopuks starttaa niin tulee lastut/puikon jämät pois.
Comment
-
Hehkunreijjästä ei taida kummosta letkua sisään saada mutta tuo pumpulikikka kuullostaa fiksulle. Tänään tilasin helicoil setin niin mahdollisesti saa viikonloppuna auton ajoon. Saa jäädä tuo kytkin myöhempään ajankohtaan.
Comment
-
Oikeanpuoleinen sylinterinkansi on halki imukanavasta, eli tarvitsee vaihtaa ehjään. Näyttäisi ainakin siltä että saa vaihdettua, mutta tuo jakopäähän siinä varmaan suurimman haasteen tekee.
Kampi- ja nokka-akselin lukutustyökalut olisi hyvä olla, mutta ilman mennään. Kokemuksia/näkemyksiä asiasta? ?
Comment
Comment