Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5TDI quattro 6v manuaali laatikon ja perän öljyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5TDI quattro 6v manuaali laatikon ja perän öljyt

    Haulla ei oikein selvinnyt yhteneväisiä mielepiteitä että mitkä ovat "ne oikeat" öljyt 2.5TDI -quattro 6v manuaalin öljyt laatikkoon ja perään.
    Huollossa meinasivat että molempiin menee samaa tavaraa kun kyseessä ei ole "hypodi" perä?
    Castrolin www sivut taas suosittelevat laatikkooon TAF-X 3,6l ja perään SAF-XO 75W-90 1,0l

    #2
    Vastasit jo itsellesi tyhjentävästi.

    Comment


      #3
      argh.. kuinka tehdään öljynvaihtoja suunnitteleva audi kuski hulluksi..

      Vaihtoehdot:

      1. laitetaan huollon mukaan samaa tavaraa molempiin
      2. laitetaan laatikkoon castrolin mukaan TAF-X ja perään SAF-XO
      3. laitetaan johonkin jotain muuta, mitä ja minne?
      4. ei laiteta mihinkään mitään
      5. myyrään poijs koko audi ja vaihdetaan tilalle 2kpl idän ihmeitä, juodaan vodkaa eikä murehdita
      6. lähdetään viikoksi lappiin äijäporukalla, sama kuten yllä mutta finlandiaa
      7. tehdään jotain muuta, mitä?

      Comment


        #4
        Eläpä stressaa. GL5 speksin mukaista ei saa laittaa laatikkoon, mutta perää kyllä. Sen sijaan GL4 laatikkoon ja samaa voi kaataa myös taakse, mutta ei ole ehkä se paras.

        Comment


          #5
          SAF-XO:ta on vaikea löytää, sensijaan perään voi laittaa VW öljyt marmoritiskiltä.

          Comment


          • #6
            Vuosi sitten TAF-X:ää ja SAF-XO:ta sai ihan järjelliseen hintaan Turusta Puiston pikahuollosta. Muistaakseni tuli pumpusta ja piti ottaa omiin purkkeihin.

            Comment


              #7
              Vastaavat tuotteet Mobililta: VS200 laatikkoon ja SHC1 75W-90 perään.

              Comment


                #8
                Kiitos vinkeistä.
                Nyt kun tiesi mitä etsii niin puhelu castrolin asiakaspalveluun, josta ohjasivat edelleen KAHA:lle josta edelleen hessumobiiliin, jossa TAF-X n. 16e /l ja SAF-XO n.22e /l ja tavaran tilaus+saatavuus järjestyi suhteellisen helposti, jatkoa seuraa kun saadaan öljyt sisään paraniko vaihteiden päällemeno kylmillä keleillä..

                Comment


                  #9
                  Ei parane, 6v laatikko on sellainen kuin on ... valitettavasti.
                  Tosin tutun A4:ssa oli uudempi version 6v askista, joka toimi kuin unelma. Omani (GBC/ETQ) tahtoo olla vähän jäykkä alaspäin mennessä.

                  Comment


                    #10
                    Tuo SAF-XO on tosiaan vaikeasti hankittavaa öljyä. Itse ramppasin pk-seudun lähes jokaisen öljymyymälän läpi ja eipä hyllystä sitä löytynyt. Loput tilasin purnukat Hessumobiilin kautta, tulivat parin päivän varoajalla.

                    Lienee sen verran vähän kysyntää SAF-XO:lla, ettei liikkeet viitsi pitää sitä hyllyssä seisomassa.

                    Comment


                      #11
                      Jeps, nyt on uudet öljyt laatikossa ja perässä.
                      Ei ole ollut kylmiä kelejä että voisi kommentoida 1. ja 2. vaihteiden päälle-menosta vielä, mutta kyllä keppi liikkuu huomattavasti "liukkaammin" varsinkin kun tiputtaa vapaalle ilman kytkintä niin on huomattava ero edelliseen.
                      Työkustannukset "puolessä välissä suomea" n.60e jota en pitänyt ollenkaan pahana

                      Comment

                      Working...
                      X