Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorissa isoa käyntihäiriötä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorissa isoa käyntihäiriötä

    Moro,

    Ollu nyt viime aikoina tuon auton kans ongelmaa. Auto kun lämpeää, niin kaasuttaessa se pölläyttää savua putkesta, melkeen joka painalluksella. Toinen ongelma ollu et kun lähtee liikkeelle kaasu ei meinaa ottaa heti ja tyhjäkäynti on hyvin matala. Omasta mielestä liian matala ku on lämmin auto, kierrokset n.600.

    No käytin auton huollossa ja siellä vaihdettiin laakeria ja muuta kuluvaa osaa. Sekä sain listan mistä vois johtua tuo käynti ja pölläytys ongelma. Ne olivat jäähdytysanturi sökönä ja tulpanjohtosarja pitäisi uusia kuulema lyö kaks niistä läpi.

    No autob sain huollosta ja ajattelin alkaa korjaamaan sitä noiden vikojen tiimoilta.

    Nyt kuitenkin kun ajoin kaupunkiin auto alkoi näyttämään moottorivaloa aina kiihdyttäessä ja kun painaa kaasua ja kone pitää sellaista putputtavaa ääntä ja melkee meinaa sammua. Pysyy kuitenkin käynnissä. Koneesta myös nousi savua aika paljon äsken kun ajoin ja haisi sellainen palaneen käry, että mikähän vittu tuossa muropaketti mallissa taas on.

    Auto on :
    Audi a3 1.6l 75kw 2001 hatchback malli
    Ajettu noin 270000


    Ideoita otetaan erittäin mielellään vastaan.

  • #2
    Vikamuisti lukuun. Tampereen alueelta varmasti löytyy auttavia kerholaisia.

    Comment


    • #3
      Mietin vaan että jos se jäähdytin nesteen låmpöanturi on rikki, niin se varmaan tekee sen, että moottorikeittää? Miten vaikea se on itse vaihtaa ja missä se sijaitsee tuolla moottorissa

      Comment


      • #4
        Ei se lämpöanturi keittämistä aiheuta. Jäähdytyspiiri on "mekaaninen" vielä tuossa moottorissa, eli niin kauan kuin vesipumppu pyörii ja termostaatti toimii niin ei hätää. Sähköä ei jäähdytykseen tarvita ellei flekti lähde pyörimään mutta näillä keleillä siihen tuskin on tarvetta. Tärkeintä olisi nyt saada viat luettua.

        Comment

        Working...
        X