Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T ( BEX ) on tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8T ( BEX ) on tehoton

    Eli 1.8T Ohjelmoitu BEX. Nyt tuntuu vähän nuhaiselta. Ahtaa kyllä normaalisti, mutta tuntuu ettei vedä niinkuin pitäisi. Mittarissa 110tkm. Esim. 2 vaihteella lähtee vetämään ja veto loppuu heti = tasainen kiihtyvyys, ihankuin vakio.

    Kiihdyttäessä pitää pientä suhinaa ja kaasun päästäessä yskäisee. Tämän syy mitä ilmeisemmin Vaparisuodatin, orkkis kotelossa?
    Bybass vaihdettu TT " Kestävämpään " 3kk sitten.

    Onko näissä jotain heikkoja lenkkejä, mistä kannattaisi vikaa paikallistaa?

    Kokeilin Maf liitintä irti = ei muutosta tyhjäkäynnissä, tuntuu vetävän paremmin. Vcds mukaan työntää ilmaa kuitenkin riittävästi.

    #2
    Pakoputki tukossa...katalysaattorin tarkistus.

    Comment


    • #3
      Tonilta karannut ahtimen siivet tukkimaan pakoputkea ;)

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viesti
        Pakoputki tukossa...katalysaattorin tarkistus.
        Täytyy tarkistaa tuo pakoputki. Jotenkin en vain usko, että katti olis tukossa.

        Kyllä se kuitenkin lähtee, mutta kaikki ei ole kunnossa. Olis kiva tehdä ahtovuoto testi, mutta miten sen teen tässä 1.8T:ssä? Eli mafilta putki pois ja sinne adapterilla ilmaa?

        Mafin liitin irti, muutama veto 2 vaihteella. Mielestäni aivan eri tyyliin lähtee, kun johto kiinni. Eikös käynninkin pitäisi muuttua, kun nappaa johdon irti?

        Edit: Onko aivan normaalia, että moniurahihnan kiristin väpättää tyhjäkäynnillä?
        Viimeksi muokannut Toppura123; 12.7.2015, 17:08. Perustelu: Lisäystä

        Comment


          #5
          On normaalia että se väpättää. Itekkin liputan tukkeutuneen katin puolesta.

          Comment


            #6
            Itse katsoisin vuotaako pakosarjan ja ahtimen välinen tiiviste, se jos vuotaa niin persdynossa tapahtuu huomattava muutos, auto kulkee kyllä, mutta se jokin puuttuu ja äänet on pykälää kovemmat.

            Comment


            • #7
              Pakosarjan ja turbon välisen tiivisteen kerkesin jo tsekkaamaan, ei vuoda.

              Ihmetyttää vaan, jos katti olisi jotenkin sökönä. Juuri päästötkin otettiin, meni heittämällä läpi ja arvot kuin uudessa. Autolla ajettu vasta se n. 110tkm.

              Tänään taas kulkenut normaalisti. Ajattelinkin, jos vaihtaisi bassin vielä kerran TT malliin ja uusisi 11v vanhan N75 varulta. Painetestin teen mökillä viikolla.

              Tehdäänkö painetesti ottamalla mafista kumiputki irti ja siihen adapteri + painetta? Täytyykö mitä ja mistä tulpata?

              Comment


              • #8
                N75 oli syypää tähän. Nyt vetää normaalisti.

                Comment


                • #9
                  Osaako joku auttaa mistä lähteä vikaa etsimään? Kyseinen auto tekee toisinaan vikaa missä vedon ollessa päällä auto tärisyttää ja vääntöä puuttuu. Esim jos sattuu ylämäki kohdalle tärinä lisääntyy. Pintakaasulla vikaa ei juuri huomaa. Tämä tapahtuu useimmiten motarilla. Moottorin merkkivalo syttyy ja kun oire on loppu noin 5 min valo sammuu. Tekee tätä satunnaisesti.

                  Comment


                    #10
                    Lue vikakoodit.

                    Comment


                    • #11
                      antaako vikakoodit vaikka merkkivalo ei jää päälle. Eikö sen pitäisi olla päällä jotta vikakoodi ilmenee?

                      Comment


                        #12
                        Vikakoodi jää muistiin, vaikka vikavalo palaa hetkellisesti.

                        Comment


                        • #13
                          Ok. Pitää käydä iskemässä piuhoihin. kiitos vinkistä

                          Comment


                          • #14
                            Noita tuollaisia koodeja ei sitten välttämättä saa ulos millä tahansa lukijalla, VCDS tai merkkiliike varmimmat.

                            Comment


                            • #15
                              Ok, hyvä huomio tämäkin.

                              Comment


                              • #16
                                Koodit sain luettua. Antaa vika koodiksi P0300 eli taitaa katko sylinteriä. Mistä lähtisitte paikallistamaan vikaa?

                                Comment


                                • #17
                                  Puolavikanahan tuota voisi alkaa aluksi selvittämään -viat hyvin yleisiä ainakin vanhemmissa puolaversioissa, vikakoodit yleensä kyllä osaa kertoa sylinterin missä sytyskatkoksia ilmennyt (P301-304) -minulla ainakin joskus antanut vain tuon P300 vaikka vika kuitenkin ollut vain yhdessä puolassa.
                                  Jos mahdollisuus ajon aikana vaikka VCDS:llä loggailla niin ei tarttis kaikkia alkaa vaihtelemaan ellei sitten ole oikeastikin useammassa vikaa.
                                  Eli voi tiettty hommata kaikki 4 puolaa jos raskii ja vaihtaa ne tai sitten hommata yhden ja vaihtaa yhden entisen tilalle ja odottelemaan vieläkö vika ilmenee -jos niin vaihtaa seuraavan tilalle jne. -näin toimien vaikeampi jos useampi kuitenkin rikki, tai sitten jos mahdollista niin ajelemaan testerin kanssa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nostaa puola kerrallaan ylös ja kuuntelee minkä kohdalla ei käynti muutu, sitten vaihtaa sen. Se ollut paras tapa näissä vanhoissa koneissa kun koodi on vain sinnepäin koko konetta koskeva.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hyvin useinhan vaan on niin kuten ilmeisesti tässäkin tapauksessa että puolavika oireilee vain satunnaisesti ja/tai tyypillisesti kun ahdot nousevat maksimiin ja mitään oireita ei muissa tilanteissa ole eli tyhjäkäynnillä mitään eroa ei voi havaita. Jos katkoksia tyhjäkäynnilläkin niin tuollain saa kyllä sitten selvitettyä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllä kai '04 vuotisesta (jos siis profiilin auto kyseessä) näkyy jo mikä sylinteri on katkonut. Jos moottorin vikavalo palaa niin ne koodit näkee millä tahansa lukijalla. Ykskäsiteen puolat tosin on niin yleinen vikakohde ja niin halpoja että säästää itseään kun ostaa vaan sen isommin miettimättä 5 kappaletta uusia jos ei ole tiedossa milloin niitä on edellisen kerran vaihdettu. Neljä puolaa konehuoneeseen ja yksi hanskalokeroon niin pärjää jo aika pitkälle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niin kyllähän sieltä pitäisi löytyä suoraan johonkin sylinteriin viittaava vikakoodi -P301, P302..., mutta jostain syystä välillä saatavilla vain tuo yleinen P300 vaikka vika olisi vain yhdessä puolassa -näin ainakin oli minun -03 BFB koneisessa joka läheistä sukua tuolle BEXille.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitos hyvistä vinkeistä. Pitääpä huomenna mennä uudestaan laittamaan lukija kiinni. Takakontissa on jo valmiiksi uudet puolat. Tuntuu että vika iskee useimmiten kylmällä koneella eli aamun ekalla ajolla. Tänä aamuna oli taas tosi paha oireilu. Pakoputkesta kuului papattava ääni eli juurikin semmonen vajaalla pytyillä toimiva. Vartin jälkeen rauhoittui ja säntäsin Motonettiin puolakaupoille. Katotaan huomenna saanko vian kuriin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Noniin. Iskin auton taas kerran piuhohin ja nyt oli tuloksena kolmos pytty katkoo. Siitä sitten puola vaihtoon. Tämän jälkeen ei ole enään katkonut 20 km matkalla kertaakaan. Eli siis hyvältä näyttää. Nyt jää yksi puola takaluukkuun kun niitä näköjään tuppaa kulumaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Jos ostit motonetin merkittömät valkoisissa laatikoissa (tai ossca topran tms oksennusta) niin vuoden sisään ovat moro joka tapauksessa. Tässäkään kohdassa ei kannata säästää.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Minulla oli -03 mallinen A4 BFB koneella vuosien 2007-17 välillä ja ensalkuun noita puolia meni vaikka kuinka monta, mutta jossain vaiheessa -ehkä joskus 2012-13 aikoihin merkkipuolille tapahtui ilmeisesti jotain parannusta ja sen jälkeen ei mennyt enää ainuttakaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ostin boschin eli toivoa on että kestää yli vuoden = )

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X