Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vikakoodi p0441

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vikakoodi p0441

    audi a4 b6t bex moottori,löysin jostain että jälkipoltto ilman suihkutus järjestelmän solenoidi,autossa sellan vika että välillä kun kiihdyttää niin pudottaa tehot pois,mutta kun sammuttaa niin jälleen ok,voiko tämä aiheuttaa sitä vikaa,vai mistä alan hakee syytä.n75 vaihdettu jo..

  • #2
    Tosta vähän Lontooksi:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0441/001089

    Comment


    • #3
      A3 sammui kesken ajon

      Nostellaan aihetta.

      Oma A3 2.0TFSI hyytyi kesken kiihdytyksen maantiellä. Puoliso oli jo ajanut reilun kilometrin, kunnes auto sammui ilman mitään varoitusta, niinkuin olisi avaimesta vääntänyt virrat pois.
      Hän rullasi tiensivuun, eikä auto enää käynnistynyt tästä.

      Kerkesin jo epäillä nokkaketjua, mutta kun tänään pääsin iltapäivästä katsomaan koodeja antoi se seuraavaa:

      Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
      Part No SW: 8P0 907 115 HW: 8P0 907 115
      Component: 2.0l R4/4V TFSI G00 0130
      Revision: --H15--- Serial number: AUX7Z0E6FNP0DB
      Coding: 01030003180F0160
      Shop #: WSC 11400 205 09939
      VCID: 6FD590D37E500E59875-803A

      1 Fault Found:
      001089 - EVAP Emission Control Sys
      P0441 - 002 - Incorrect Flow - Intermittent
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00100010
      Fault Priority: 0
      Fault Frequency: 1
      Reset counter: 255
      Mileage: 105754 km
      Time Indication: 0
      Date: 2015.07.19
      Time: 21:15:17

      Freeze Frame:
      RPM: 823 /min
      Load: 20.4 %
      Speed: 0.0 km/h
      Temperature: 94.0°C
      Temperature: 26.0°C
      Absolute Pres.: 990.0 mbar
      Voltage: 14.097 V

      Readiness: 0000 0001

      Mutta kun katsoo vian ilmentymispäivää 19.7, niin aloin epäillä että voiko se olla vain tuo EVAP-systeemi. Ei näyttänyt mitään muuta vikakoodia vaikka auto hyytyi eilen 29.7.
      Tuntuu vika viittaavan tuohon samaan, mutta en ole lukenut ulkomaisilta foorumeilta että auto olisi täysin sammunut, eikä siten kohtalontovereita ole löytynyt.

      N80 ainakin naksuu normaalisti kun sen testasin, vaikka saattaahan se silti vuotaa... Olisiko kyseessä ihan vain ongelmia polttoaineen saannissa?
      Puristukset tuntuisi olevan kunnossa kun ei tunnu siltä kuin polkisi tulpatonta monoa...

      Lähdenkö asiaa tutkimaan tuosta EVAP-järjestelmästä vai voiko kyseessä olla isompi ongelma joka ei anna vikakoodia?

      Comment


      • #4
        Itselleni vastaten...vikaa ei ole vielä löydetty, mutta luultavasti kaatuu tuonne sytytys/polttoaine puolelle.
        Enää ei anna minkäänlaista koodia, vikakoodeja ei siis löydy.
        Otin korkeapainepumpun auki ja katsoin nokan seuraajan, se oli kunnossa, mutta kun oli auki niin vaihdoin sen ja tiivisteen.

        Kone hörähtää putkessakin mutta ei käynnisty, polttoainepumppu toimii (ainakin korkeapainepumppu).
        Siirtopumpulla ei ilmeisesti ole "älyä" eli ei anna vikakoodia mikäli se ei toimi?
        Täytyisi käydä yleismittarilla tuo läpi vielä ja tarkistaa myös onko rele ehjä.
        Sulakkeet katsottu ja ne ok myös.

        Comment


        • #5
          Nostoa vanhaan.. Onko tähän löytynyt selvyyttä? Itellä antoi tuossa joku päivä tämän koodin ja meni samalla limppiin. Viime aikoina on vikavalo syttynyt usein myös koodista 00135/P0087 " Fuel Rail / System pressure". Tuosta ei limppiin ole mennyt eikä muutenkaan kummempaa vaikutusta ole tuntunut.

          Oliko Jonilla vika tankin pumpussa vai muualla? Muutkin saa toki jakaa kokemuksia vastaavasta tai valistuneita arvauksia mistä lähteä ongelmaa purkamaan.. :)

          Comment

          Working...
          X