Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8tq perävälityksen muutos --> vitosen pidennys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8tq perävälityksen muutos --> vitosen pidennys

    Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta A4 1.8tq:n (vm 2002) perävälityksen muutoksesta? Kuka tekee ja mihin hintaan?

    Vakiovälitykset 5v laatikolla kun on turhan lyhyet kesärajoitusten aikana; Korkeat kierrokset ja siten melu ei oikein houkuta ripeään matkantekoon ja uskoisin voiman riittävän pidemmälläkin välityksellä.

    #2
    Hintaa kertyy huomattavasti, koska sama välitys pitää olla molemmilla akseleilla. Tämä siis tarkoittaa a) jonkun muun mallin laatikkoa ja perää tai b) välitysten vaihtamista nykyisiin ja taas b-kohta tarkoittaa koko vaihteiston purkua ja hillittömän kalliiden osien ostoa.

    Comment


      #3
      Ainoa "halpa" tapa on laittaa diiselin aski jos sen peränvälitys on sama ku bensakoneen.

      Comment


        #4
        Abt:ltä löytyy pidempää vitosta. Tarkemmin hinnasta ja saatavuudesta osaa varmaan kertoa König.

        Comment


          #5
          Pääset varmaan halvimmalla, jos vaihdat isompikehäiset renkaat autoon. Edellyttäen tietysti, että moiset mahtuu pyörimään auton alla.

          Comment


            #6
            Kiitoksia kaikille vastanneille!

            Päädyin Abt:n pidennettyyn viitoseen, seuraavin kokemuksin:

            - Ovh hinta Königillä asennettuna noin 1200, tinkiminen auttoi jonkin verran.
            - Kierrokset putosi 120 nopeudessa noin 400rpm, on nyt noin 3000rpm ajettaessa 120Km/h
            - Moottorin aiheuttama melutaso putosi huomattavasti.
            - Kulutus putosi maantieajossa noin litralla, nyt kulkee sekalaista moottoritie / maantieajoa (keskinopeus 105-110) noin 8.5 litralla/100km (500km testimatkalla). Kesänopeuksilla todennäköisesti kulutus putoaa vielä hieman lisää suhteessa vakiovälityksiin.
            - Ohituskiihtyvyys on edelleen 80 nopeudesta ylöspäin riittävä
            - Haittana vitosen taajamakäyttö ei oikein enää onnistu ja nelosen ja vitosen väli suurehko

            Havainnot tehty Audi A4 TQ:lla vm. 2002, Abt lastu 190hv.

            Hinta on kova ja sen tienaamiseksi polttoainekuluissa saa ajaa pitkälle toista sataa tuhatta kilometriä maantiellä eli se tuskin yksin riittää pidennyksen syyksi. Melutason laskun ja sitä kautta ajomukavuuden lisääntymisen arvo on taas enemmänkin henkilökohtainen juttu.

            Comment

            Working...
            X