Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 132kw multitronic kiertää 5000-6000 S-asennossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8 132kw multitronic kiertää 5000-6000 S-asennossa

    Onkohan tämä tyypillistä Multitronicilla? (2009 TFSI 132Kw) Vaihteisto S-asennossa kiihdytyksessä tulee selviä nykäyksiä ja kone kiertää 5000-6000 kierrokseen asti. Vaihdoissa on aika käsivaihtamisen tunnelma, mietin vain että onkohan tähän vaihdettu ohjelmaa. Autolla on ajettu vain 70 000 mutta edellisessä omistajassa taisi olla tuunaajan vikaa. (plasti dippiä on kokeiltu)

    D-asennossa vaihteisto toimii juuri niinkuin odottaisikin Multitronicilla, aika kuminauhamaista tasaista kiihdytystä ilman mitään selviä "vaihtamisia".
    Viimeksi muokannut tomppaj; 6.7.2015, 19:28.

    #2
    Eiköhän tuo normaalia muuten ole, mutta mitään nykäisyjä ei pitäisi ilmetä. S-asennossa laatikko "pyytää" enemmän tehoa ja joka lienee juuri tuossa 5000-6000 rpm haarukassa, jolloin käytössä on maksimi suorituskyky.

    Comment


    • #3
      0-130 kiihdytyksessä kierrokset nousee tuonne 5000-6000, laskee noin 4000, tai ehkä jopa allekin muistaakseni kolme kertaa. Kiihtyminen on kyllä melko tasaista.

      Comment


      • #4
        70 tonnia ajettu. Onkos multin öljyjä vaihdettu? Pitäs vähintään 60tkm välein vaihtaa.

        Comment


          #5
          Jos painetaan pedal-to-metal, eli kick-down'n ohi, niin laatikon ja moottorin ohjaus hakee maksimitehon kierroslukualueen. Tässä tapauksessa kierrosten kyllä pitäisi aika tarkkaan pysyä siellä maksimitehon alueella.

          Comment


            #6
            Vaan pysyykö S-asennossa vai onko sinne koodattu "vaihteet" jotta kiihdytys tuntuisi kovemmalta?

            Comment


              #7
              Taitaa B8:ssa olla ohjelmoitu "vaihteet" S-asentoon. Eli normaalia käytöstä.

              Comment

              Working...
              X