Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEB yliahtaa, Maf?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AEB yliahtaa, Maf?

    Hei, autossani on semmoista ongelmaa että täysi kiihdytyksessä nostaa ahdot n.1.5 baariin ja vetää aina 4000rpm saakka, tämän jälkeen "kuolee" pois kunnes kaasun päästää. N75 töpseli irroitettuna ahtaa noin 0,3bar jolloin vetää hienosti loppuun saakka. N75 kiinni ja MAF töpseli irroitettuna ahtaa 0,6bar. N75 letkut ovat ehjät ja venttiili naksuu kun sille antaa virtaa.
    Auto on lastutettu,virtaavampi putkisto,vv suodatin (väliaikainen ratkaisu kun vakio filtteripurkki ei mahdu 80 koppaan).

    MAF arvot kolmosella vedättäessä 1.5bar ja noin 4000rpm olivat 144 g/s. Tyhjäkäynnillä 2.5 g/s. Onko liian matalat arvot ja voisiko yliahtaminen johtua huonosta maffista?

  • #2
    Toi 144g/s on heppoina noin 180 hv eli maffin lukemat vaikuttais vissiin olevan ok.

    Comment


    • #3
      no, kaiva k-bus piuha ja liitä se obd-lukijaan että antaako se vikakoodeja pihalle.
      Ilmeisesti jotain sieltä olet jo lukenutkin kun arvot on selvillä.

      Jos ei tule koodeja niin sit katteleen lambdaa -> riittääkö polttoaine vai hiipuuko pikkuhiljaa kun mennään ylöspäin.

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksista! Vikakoodit olen lukenut, ei vikakoodeja muistissa muutakuin ajoneuvon nopeussignaali puuttuu, noh se ei tähän vaikuta. Täytyypä seuraavaksi kattoa mitä lambda näyttää, voisin myös virittää b-painemittarin että näkee missä ne huitelee ajossa. Bensapumppu tosiaan pitää melko kovaa meteliä välillä, varsinkin jos on vähemmän soppaa tankissa. Voiko se ahtaa liikaa jos ei saa tarpeeksi polttoainetta?

        Comment


        • #5
          Kuullostaa myös siltä että nakuttaa just ennen kun hyytyy. Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään niin compe tuli mulle käyntihäiriöisenä, Ace moottori ja mekaaninen ruisku. Oli samaa ongelmaa että yli 4000rpm niin hyytyi, kun nyppäs töpselin irti sähköisestä b-paineen säätimestä niin toimi paremmin. Entinen omistaja on kyllä vaihtanut b-pumpun mutta voi se silti olla huono. Kysytään samalla että mikä b-pumppu sopii suht pienellä vaivalla sinne tankkiin? Riittääkö vakio jetronicin pumppu, taitaa olla pierburgi?
          Viimeksi muokannut rasmus1363; 6.7.2015, 09:16.

          Comment


            #6
            Se k-jetin pumppu menee vähintään johonkin 400hv asti.

            Onhan siellä linjan välissä vielä yksi potentiaalinen tukos. Mukava vaihdettava :)

            Comment


            • #7
              http://m.topautoosat.fi/pierburg-965150.html varmaankin tämä pumppu? PA- suodatin on juuri vaihdettu :)

              Comment


              • #8
                Tänään seurailin polttoaineen painetta ajaessa, ihan normaalilta vaikuttaa. Tyhjäkäynnillä noin 3,5bar ja ahdot tapissa noin 5bar. Otin tämän jälkeen polttoainepumpun irti kun pitää melko kovaa meteliä, vaikutti olevan ihan kunnossa ja 2012 oli valmistettu niin ei ole edes niin vanha.. Se mikä jäi mietityttämään on tankissa oleva letkuhässäkkä. Paluuletku haaroittuu tankin sisällä kahdeksi letkuksi jotka taitaa mennä tankin toiselle puolelle, näissä muoviputkia oli joku aikaisempi taivutellut niin että niissä on vekkejä enkä saannut niitä kunnolla asennettua takaisin tämän takia. Onko mahdollista vaihtaa nämä, ja mikä idea niissä on?
                Viimeksi muokannut rasmus1363; 9.7.2015, 19:29.

                Comment


                • #9
                  Voisikohan vika olla lastussa, oli paikallaan kun ostin tekniikan. Eikä ole tietoa mikä lastu on kyseessä. Pääseekö mitenkään katsomaan paljonko on ahtopyynti?

                  Comment


                    #10
                    025-kanavalta loadina. Painetta ko. keksintö ei tiedä.

                    Comment

                    Working...
                    X