Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 TDI 2011 ja SRE kytkinpaketti - jäykkyysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 2.0 TDI 2011 ja SRE kytkinpaketti - jäykkyysongelma

    Hei,
    nyt tuli firman autoon laitettua Sachs Racing Performancen kytkinpaketti.
    HLS-Autossa Tampereella vaihdettiin edellisen kytkien antauduttua kerrasta 120tkm kohdalla.

    Nyt ongelmana on se, että kytkinpoljin on kuulemma älyttömän jäykkä ja naishenkilön ajamana hankala käyttää. En ole itse päässyt vielä autoa ajamaan, mutta työntekijän rouva oli hakenut auton pois huollosta ja itku oli kuulemma tullut kun oli niin jäykkä käyttää.
    Laitoin Sachsille Saksaan kyselyn onko normaalia tällainen käytös/muutos, mutta samalla ajattelin onko näihin vehkeisiin saatavilla jämäkämpää työsylinteriä, sillä se helpottaisi kummasti ajamista. Auto on kuitenkin normaalissa perhekäytössä päivittäin.

    Onko kenelläkään mitään hajua vaihtoehtoisista työsylintereistä?
    Ei nimittäin kiinnostaisi ruveta vaihtamaan vakioasetelmaa sinne paikalleen.

    #2
    No sitä sai mitä tilasi:) Sehän sen SRE:n pointti on, jotta enemmän vääntöä kestäisi. Ja taitaapi kaikissa malleissa olla suht saman kokoinen sylinteri.

    Comment


      #3
      Se on vaan suoritettava enempi jalkatreenia jos SRE asetelma liian jäykkä on. :)

      Comment


      • #4
        Kannattaa varmaan odottaa että omalla jalalla pääsee kokeilemaan. Jäykkyys on kuitenkin aika suhteellista. Jos rouva on vaikka tottunut johonkin höyhenen kevyeen ja tunnottomaan...

        Comment


          #5
          Joo niin pitää odotella, että pääsee ite kokeilemaan. Mutta työntekijän rouva on ajanut samalla autolla aikaisemmin, Sachs lupaa, että kytkintuntuma ei muutu - siksi tässä vähän ihmetyttää.

          Onko kenelläkään tietoa saako näihin laatikoihin jostain järeämpää työsylinteriä?

          Comment


            #6
            Ihan mielenkiinnosta; miksi SRE asetelma? Auto kuitenkin vakio?

            Comment


              #7
              Omaan B6:een SRE-kytkintä ostaessa olisi ollut mahdollista valita vielä jäykempääkin asetelmaa, kuin se "perus" ~500Nm kestävä. Tuo perus-SRE ei ole todellakaan merkittävästi vakiokytkintä jäykempi. Jos autoosi on laitettu jokin isojen poikien SRE-asetelma, niin en ihmettele yhtään jos on oikeasti jäykkä käyttää.

              Comment


                #8
                http://www.sachsperformance.com/prod...roducts_id=867

                Tuossa on se paketti, joka on laitettu kyseiseen autoon + SRE:n kaksoismassa. Tuon pitäisi kestää 530Nm ja kuvaustekstin mukaan ei pitäisi olla sen kummempi käyttää kuin OEM-satsi.
                Tuon ei siis pitäisi olla mikään kovin isojen poikien asetelma, valittavana oli kaks erillaista satsia (osanumeroissa ero), mutta käytännössä molemmat samanlaisia samoilla arvoilla.

                Autossa on tällä hetkellä lastulla n. 200hv ja yli 400nm vääntöä, vaunun vedossa meni kytkin kerrasta, eli kerralla pito pois ja kierrokset tappiin ylämäessä.
                Ajatuksena on laittaa jossain vaiheessa lisää höökiä, niin ajattelin, että laitetaan kunnon kytkin kerralla valmiiksi ku kerta joka tapauksessa joutui kytkimen vaihtamaan.

                Comment


                • #9
                  Hei

                  Itsellä oli sama ongelma 2.0TFSI:n Sachs SRE-kytkimen vaihdon jälkeen, ongelmaksi paljastui että kytkimentyösylinteri vuoti. En muista oliko tiivisteestä vai työsylinteristä mutta sen vaihdon jäljiltä polkimen tuntuma ja voimankäytön tarve väheni huomattavasti. Sylinterin saa vaihdettua jälkikäteen ja samalla hae uusi tiiviste kytkinputkeen, siinä on sellainen normaalia o-rengasta huomattavasti pitempi o-rengas.

                  Comment


                    #10
                    Jep, pitää tarkastaa tuo työsylinteri kunhan saa auton alle testiin.
                    Näkyikö tämä mainitsemasi vuoto ihan selkeästi vai joutuiko etsimään?

                    Comment


                    • #11
                      Nyt en enää muista tarkkaan, mutta muistelen että näky kosteana. Suosittelen suoraan vaan vaihtoa, osahan ei viittä kymppiä enempää maksanut omia reittejäni käyttäen. Tiivistesarja 2x + 2x o-rengas oli jotain 15e luokkaa.

                      Comment


                        #12
                        No eipä se nyt niin mahdottoman jäykkä ollut, kuin mitä käyttäjän rouva kertoi. Voihan se toki olla naiselle vähän turhan jämäkkä, mutta omaan jalkaan tuntui sopivalta, vaikka onkin jäykempi kuin alkuperäinen.
                        Tällä mennään nyt ja alkuvuonna auto siirtyy sitten omaan käyttöön, sitten katsotaan mitä kivaa siihen keksitään lisää.

                        Comment

                        Working...
                        X