Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 quattro tiptronic, sähkö-vaihteisto-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 quattro tiptronic, sähkö-vaihteisto-ongelma

    Omistan Audi A4 2,5 V6 TDi Quattron tiptronic -vaihteistolla. Auto on vm 2000, rek 11/99. Autossa tällä hetkellä seuraavanlaiset ongelmat: Auton laturi toimii normaalisti, mutta laturin merkkivalo kojelaudassa palaa erittäin himmeästi, kun virta kytketään päälle. Sammuu kun auto laitetaan käyntiin. Mittasin latauksen akulta, ja näytti 14,2 volttia. Ilmeisesti kyseessä maadoitusongelma. Jonkun asiantuntijan mukaan laturin maadoitus menee mittariston kautta. Nyt autossa ilmeni seuraavanlainen vaihteisto-ongelma: Laatikko toimii normaalisti noin 25 km, sitten "rykäisee" ja vaihtaa neloselle. Kun sammutetaan ja lähdetään uudestaan liikkeelle, toimii taas normaalisti n. 25 km. Kun laittaa tipillä vitoselle, pysyy siellä hetken, mutta vaihtaa takaisin neloselle. Voiko näillä ongelmilla olla yhteyttä, vai onko kaksi erillistä vikaa? Onko kellään vastaavia kokemuksia?

  • #2
    Laturi maadoittuu moottoriin omien kiinnikkeidensä kautta. Mittaristo syöttää säätimelle 12v lampun kautta ja saa aikaan herätevirran, piirin toiminnan voi testata maadoittamalla herätevirtajohto laturin päästä ->valo pitää palaa kirkkaasti, jos näin on on vika laturin sisäinen.
    Vaihteiston vikakoodien luku ihan ensimmäiseksi.

    Comment

    Working...
    X