Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSi - 3.2V6 - 3.0TDi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSi - 3.2V6 - 3.0TDi?

    On tullut pidettyä jokunen vuosi taukoa Audeista, mutta nyt on aika palata kotiin.

    Vähän on vielä hakusessa mikä versio pitäisi hommata. Lähinnä A4 (B7/B8) ja A5 on ajatuksissa. Sen verran pitäisi olla vääntöä, että jaksaa vetää n.1000kg venetraileria. Muuten sitten urheilullista ajoa. Neliveto on pakollinen vakiovaruste.

    Sitten itse aiheeseen, eli löytyykö jostain jo valmista koostetta moottorivaihtoehtojen hyvistä ja huonoista puolista? Olisin kiitollinen kommenteista. Oma vajavainen ymmärrykseni aiheesta, osin omakohtaisiin kokemuksiin perustuva, osin netin kauhutarinoihin pohjautuva...

    B7 2.0TFSi (200hp)
    - Osa koneista syö melkoisesti öljyä
    - Ei ehkä Audin kestävin kone

    B7 2.0TFSi (220hp)
    - Onko vahvempi kytkin, modattu turbo, yms tarinat vain legendaa vai onko 20 extra heppaa saatu aikaan ohjelmalla?

    B7 3.2 V6 (255hp)
    - Kuluttaa reippaasti bensaa

    B8 2.0TFSi (211hp)
    - Varsinainen murheenkryyni ;)
    - Useimmat yksilöt kuluttavat öljyä aivan tolkuttomasti. Osa saatu korjattua, osaan jouduttu vaihtamaan kone, osa toistaiseksi vielä kasassa

    B8 3.2 V6 (265hp)
    - Maltillisempi kulutus kuin edeltäjässä

    B8 3.0TDi (239hp)
    - Onko tästä mitään pahaa sanottavaa?

    #2
    TDI:n suurinpana yksittäisenä murheena varmaan imusarjan läppien väljistyvät tangot, tai niiden nivelet. Niihinkin on nykyään varsin kohtuuhintaisia ratkaisuja, eli kunnostamiseen ei tarvitse kantaa marmorille kokonaista harrasteyksikköä. Jotain anturimurheita on toki joillain ollut, mutta niitä taitaa olla nykyään ihan joka koneessa, poltti se mitä vaan. Samoin EGR- ja DPF-murheita voi olla odotettavissa, mutta nekin on ihan yhtälailla jokaisen dieselin ominaisuuksia.

    Bensakoneista mulla ei ole kokemusta. Ihan lähipiiristäkään ei ole osunut kohdalle yhtään tuollaista tuoreempaa.

    Comment


      #3
      On kai noissa kutosdieseleissäkin se mahis että alkaa jakopää rallattamaan ja sitten vaihdellaan kiristimiä yms. Ei kuulemma kuitenkaan yhtä hankala kuin bensaversiossa. Imusarjanläppäjuttuja on ollut joo, mutta ei oo mikään maailman pahin vaihdettava kun satsit on suoraan koneen päällä. Egr-romut on niinikään siinä v-laaksossa ainakin näennäisesti aika hyvin käsillä. DPF-pönttökin on ystävällisesti tehty ainakin 4f-koppasessa niin, että siinä on laipat melkeinpä heti pöntön molemmissa päissä niin ei oo kovin iso katastrofi operoida sen kanssa.

      Comment

      Working...
      X