Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Nokka-akselin asentoanturi vika 17746

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Nokka-akselin asentoanturi vika 17746

    Hei,

    Apua kaipaisin, moottorinvikavalo syttyi ja syynä:

    -Nokka-akselin asentoanturi; avoin virtapiiri / oikosulku maadoitukseen
    Koodi: 17746

    Auto Audi A6 C5 2.4 bensa automaatti 2001
    Moottorikoodi: AML

    Mistä lähtisin vikaa etsimään?
    Tämä tapahtui jonkun ajan kuluttua kun olin vaihtanut uuden akun.



  • #2
    Onko vikaa löytyny? Itsellä sama vikakoodi päällä.

    Comment


    • #3
      Nokka-akselin asentoanturi vaihtoon. Vikakoodista pitäisi selvitä kumpi. Apukuskin puolella moottorin etuosassa, kuskin puolella tulipellin päässä. Liittimet voi tarkistaan, mutta luultavimmin anturi viallinen

      Comment


      • #4
        Bank2 kerto vikakoodi eli kuskin puoleinen. Molemmat anturit on vaihdettu vikakoodi ei resetoidu. Epäilen kyllä että jako olisi hypännyt yhdellä hampaalla.

        Auto siis pienillä kierroksilla kiihdyttäessä tärisee, aina 3krpm asti, tasakaasulla ei tärise eikä moottorijarrutuksessa
        Viimeksi muokannut okkim; 17.1.2016, 15:27. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

        Comment


          #5
          Katso mitä nokkien asennot näyttää. Kanava 93 moottorista.

          Comment


          • #6
            siis antaako poistaa koodia ollenkaan vai tuleeko koodi takaisin vasta kun auton lyö käyntiin?

            Comment


            • #7
              Vikakoodi poistuu auton ollessa sammutettuna mutta tulee takaisin kun auton käynnistää. Nokkien asentoja en pääse lukemaan koska ei ole vcds.

              Comment


              • #8
                No ne on pakko kattoo testerillä ne nokkien asennot.

                Comment


                • #9
                  Näkisiköhän auto-comilla nuo arvot? Työkaverilla olisi moinen vempele.

                  Comment


                    #10
                    Näkee sillä osan kanavista. Luultavasti löytyy tuokin.

                    Comment


                    • #11
                      Lohko 1 0 astetta lohko 2 -10 olivat arvot. Eli jako pielessä bank2 jolta myös vikakoodi tulee. Hampaan verran hypännyt?

                      Comment


                      • #12
                        Jakohihna vaihdettu ja jako oli hieman pielessä, alle hampaan. Se oikaistiin, tärinä vedossa väheni huomattavasti mutta vikakoodi on ja pysyy, arvot olivat samat mitä ennen jakohihnan vaihtoa. Piuhat paskana?

                        Comment


                        • #13
                          Jos jakopää tehty työkaluilla, niin voi olla ketju nokkien välinen ketju venynyt.

                          Comment


                          • #14
                            Mutta miksei arvot muuttuneet suntaan eikä toiseen? Itsetehdyllä työkalulla lukittiin ja tarkistettiin jako, bank2 oli hieman myöhäsellä joka nyt on jos ei justiinsa niin ainakin parempi.
                            Huomenna tutkailen johtoja. Napojen yksi ja kolme välillä tulisi olla vähintään 4.5V kun sytytysvirta on päällä, olin lukevinani ulkomaalaiselta foorumita.

                            Comment


                            • #15
                              5.1V oli napojen 1 ja 3 välillä. Piuhojen vastus ECU:lta oli 0.2Ohm joten ei vika niissäkään.

                              Comment


                              • #16
                                No eihän se siinä tunistimessa voi olla vika kun näyttää arvoja testerillä, joko "omat" työkalut kusee tai sit ketju venynyt/kiristin kulunut.

                                Comment


                                • #17
                                  Ihmettelen vain miksei arvo muuttunut vaikka jakoa rukattiin. Auto ennen jakoremppaa tärisi voimakkaasti vedossa 2-3k alueella, se tärinä lakkasi lähes olemattomiin. Vaikka ketju olisikin venynyt niin eikö arvon pitäisi siitä huolimatta muuttua koska jako kohdistettiin?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X