Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroad 4B pitemmät välitykset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroad 4B pitemmät välitykset

    Autona siis 2001 mallin allroad 2.7T ja tiptronic. Satasen nopeudessa kierroksia koneessa lähes 2500rpm.
    Löytyisikö täältä infoa minkä koneen perässä olisi laatikko(ja takaperä) joka pudottaisi kierrokset alle 2000rpm.

  • #2
    Onkohan laatikossa nyt kaikki kunnossa? Turbiini ei lukitu tai onko edes 5:lla? Itellä a6 2.7bt 100km/h kierrokset noin 2000, turbiinin lukko ei toimi.

    Comment


    • #3
      Niin tämähän on allroad ja "maastovälitykset". Kyllä se kunnossa on mutta ei ole tarvetta ajella tiealueen ulkopuolella niin haluan pitemmät välitykset -> pienemmän kulutuksen.

      Comment


        #4
        Sinne voi vaihtaa pidemmät kutosen rattaat jos ei halua koko lootaa vaihtaa. En nyt jaksa kännykällä kaivaa Allroadin välityksiä.

        Comment


        • #5
          Kuten aluksi mainitsin on kyseessä tiptronic. Eli ei kutosen rattaita.
          Etsin siis vinkkejä siitä mistä mallista vaihtaisin laatikon ja perän.
          Kiinnostaa moottorin kierrokset satasen nopeudessa eri malleissa,
          voisi sitten valita sopivan varaosa-auton josta vaihtaa kaikki hilppeet.

          Comment


            #6
            Tosiaankin, meni ohi tuo tiptronic.

            Comment


            • #7
              Laitakko sähköpostin vaikka privalla? Otin Elsasta listan ylös C5:ssä käytetyistä laatikoista ja niiden välityksistä.

              Comment


                #8
                Parhaat välitykset varmaan AKE/BAU-koneisissa A6:ssa. Faceliftissä on vaihdekonsoli erilainen joten ota se kanssa luovuttajasta jos sinulla on vielä "pakkovaihteet" D:n alapuolella eikä S-asentoa.

                Comment


                  #9
                  Onko siis niin ettei tippiin voi (kannata) vaihtaa perävälityksiä vaan koko vaihteisto pitää vaihtaa?

                  Comment


                    #10
                    Tuolla toisessa keskustelussa juuri asiaa puitiin ja todettiin että kaikissa vaihteistoissa on samat välitykset mutta eroja perävälityksissä.

                    Itse en ole niitä vaihdellut mutta ei kai se mahdoton homma ole.

                    Comment


                    • #11
                      Laatikkoa kuvien perusteella tutkiessani tulin siihen tulokseen että työmäärä on pienempi kun vaihdetaan koko laatikko ja takaperä. Etuperän ja vetopyörän vaihto ja shimmaus kohdalleen on aikaa vievää ja epäonnistumisen mahdollisuus on suurempi, etuperän vaihto on ilmeisesti tehtävä laatikko irroittaen.

                      Comment


                        #12
                        Tarkennan vielä: Jos haluaisin pidentää bensa-Ur-Allroadin välityksiä, pitää siis vaihtaa sekä vaihteisto että perädifferentiaali? Partsbasen mukaan periä on neljää erilaista - mistä löytyy lisätietoa mikä sopisi dieselin laatikon perään?

                        Comment

                        Working...
                        X