Ostin hiljattain tuollaisen ~250 tkm ajetun-09 3.0 tfsi a6:n.
Koneesta kuuluu rallattelua käynnistyksen jälkeen jos auto on seissyt esim yön yli. Rallattelu kestää parista sekunnista jopa minuutteihin. Kuulostaa kuin koneessa joku säädin säätäisi jotain, eli rallatus voimistuu hetken kunnes loppuu kuin seinään. Sama sykli jatkuu, kunnes rallatus loppuu.
Maahantuoja sanoi että jokin valmistajan sisäinen tiedote kertoo ylempien nokkaketjujen kiristäjissä olleen jotain tiedottamiseenkin johtanutta ja he todennäköisesti vaihdattaisivat ensin ne. Kiristäjät tuntuvat loogisilta kun kerran kuuluu että jokin säädin tekee kovasti töitä hommassaan kuitenkaan täysin onnistumatta… ja sitten onnistuu kun öljynpaineet OK kiristäjilläkin?!?
Näitäkään en kuitenkaan yks kaks lähtisi vaihtelemaan sillä quottasivat 1t€ osiin ja toisen mokoman töihin eikä silti ole mitään varmuutta että vika tulee kuntoon. Tuossahan vaihdettaisiin vasta ylempien ketjujen kiristäjät. Ja tosiaan vain kiristäjät, vikahan voi olla myös ketjuissa. Vikakoodeja ei ole.
Vinkkejä mitähän tässä nyt sitten kannattaisi tehdä. Koko roska Viroon ja kaikki ketjut vaihtoon? Quottasivat Forssilla 2418€ kiristäjineen päivineen. Pelkkien ylempien kiristäjien vaihdon hintaa en ole vielä kysynyt.
Pystyykö kokenut asentaja kuulemaan johtuuko rallatus ylemmistä ketjuista?
Kaikki kommentit tervetulleita.
Koneesta kuuluu rallattelua käynnistyksen jälkeen jos auto on seissyt esim yön yli. Rallattelu kestää parista sekunnista jopa minuutteihin. Kuulostaa kuin koneessa joku säädin säätäisi jotain, eli rallatus voimistuu hetken kunnes loppuu kuin seinään. Sama sykli jatkuu, kunnes rallatus loppuu.
Maahantuoja sanoi että jokin valmistajan sisäinen tiedote kertoo ylempien nokkaketjujen kiristäjissä olleen jotain tiedottamiseenkin johtanutta ja he todennäköisesti vaihdattaisivat ensin ne. Kiristäjät tuntuvat loogisilta kun kerran kuuluu että jokin säädin tekee kovasti töitä hommassaan kuitenkaan täysin onnistumatta… ja sitten onnistuu kun öljynpaineet OK kiristäjilläkin?!?
Näitäkään en kuitenkaan yks kaks lähtisi vaihtelemaan sillä quottasivat 1t€ osiin ja toisen mokoman töihin eikä silti ole mitään varmuutta että vika tulee kuntoon. Tuossahan vaihdettaisiin vasta ylempien ketjujen kiristäjät. Ja tosiaan vain kiristäjät, vikahan voi olla myös ketjuissa. Vikakoodeja ei ole.
Vinkkejä mitähän tässä nyt sitten kannattaisi tehdä. Koko roska Viroon ja kaikki ketjut vaihtoon? Quottasivat Forssilla 2418€ kiristäjineen päivineen. Pelkkien ylempien kiristäjien vaihdon hintaa en ole vielä kysynyt.
Pystyykö kokenut asentaja kuulemaan johtuuko rallatus ylemmistä ketjuista?
Kaikki kommentit tervetulleita.
Comment