Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI ja nokkaketjun rallatus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TFSI ja nokkaketjun rallatus.

    Ostin hiljattain tuollaisen ~250 tkm ajetun-09 3.0 tfsi a6:n.

    Koneesta kuuluu rallattelua käynnistyksen jälkeen jos auto on seissyt esim yön yli. Rallattelu kestää parista sekunnista jopa minuutteihin. Kuulostaa kuin koneessa joku säädin säätäisi jotain, eli rallatus voimistuu hetken kunnes loppuu kuin seinään. Sama sykli jatkuu, kunnes rallatus loppuu.

    Maahantuoja sanoi että jokin valmistajan sisäinen tiedote kertoo ylempien nokkaketjujen kiristäjissä olleen jotain tiedottamiseenkin johtanutta ja he todennäköisesti vaihdattaisivat ensin ne. Kiristäjät tuntuvat loogisilta kun kerran kuuluu että jokin säädin tekee kovasti töitä hommassaan kuitenkaan täysin onnistumatta… ja sitten onnistuu kun öljynpaineet OK kiristäjilläkin?!?
    Näitäkään en kuitenkaan yks kaks lähtisi vaihtelemaan sillä quottasivat 1t€ osiin ja toisen mokoman töihin eikä silti ole mitään varmuutta että vika tulee kuntoon. Tuossahan vaihdettaisiin vasta ylempien ketjujen kiristäjät. Ja tosiaan vain kiristäjät, vikahan voi olla myös ketjuissa. Vikakoodeja ei ole.
    Vinkkejä mitähän tässä nyt sitten kannattaisi tehdä. Koko roska Viroon ja kaikki ketjut vaihtoon? Quottasivat Forssilla 2418€ kiristäjineen päivineen. Pelkkien ylempien kiristäjien vaihdon hintaa en ole vielä kysynyt.
    Pystyykö kokenut asentaja kuulemaan johtuuko rallatus ylemmistä ketjuista?

    Kaikki kommentit tervetulleita.

  • #2
    Plääh.. sorry hötkyily. Taidan laitattaa kaiken kerralla kuntoon. Aika Forssilta varattu. Sain ajan vasta reilun parin viikon päähän eli ainakin siihen asti kommentit olisivat enemmän kuin tervetulleita. Tuliko hölmöiltyä? Mitä muuta pitäisi harkita?

    Comment


      #3
      Tuolla samasta asiasta keskustelua.

      Comment


        #4
        Audi S5 3.0TFSI 2010 antaa seuraavaa vikakoodia: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...0/P0016/000022

        Jos koodin poistaa, se ei välttämättä tule heti takaisin. Koodi tulee vain toiselle puolelle (bank 1). N205 venttiilit (06E109257L) on vaihdettu molemmin puolin, koodi tulee takaisin.

        Huoltokirjasta löytyy merkintä "yläketjun kiristäjät vaihdettu", tämä tehty vähän yli vuosi/20 000km sitten. Ulkoinen työnjälki antaa hieman aihetta epäillä työn laatua. Kuitenkin korjaamonleima eikä itse tehty.

        Mitäköhän sitä sitten seuraavaksi?

        Comment


          #5
          Kysytään nyt vielä kun se ei ihan keskusteluista selvinnyt:

          Nokkaketjut rallattaa 3.0 TFSI -koneessa (CGEA 2011) eikä tyhjäkäyntikään ihan hiljaista ole. Autolla ajettu 205tkm.

          1. Riitääkö yläkiristimien vaihto vai kannattaako tehdä koko ketjuremontti?
          2. Jos teen pelkän yläkiristimien vaihdon, mikä on riskinä myöhemmin?

          Tsekkaan pian nokkien korjausarvot ja laitan tänne.
          Viimeksi muokannut ttenhunen; 22.2.2021, 19:24.

          Comment


            #6
            Omaan CAJA moottoriin vaihdettu noilla kilometreillä pelkät yläkiristimet ja ketjunohjurit siihen nokkien väliin.
            Nyt ajettu jo 50tkm ilman ongelmia. Tosin öljynvaihdot nyt 7500km välein, ettei moisia ongelmia tulisikaan.
            Omassa pärähti kylmänä käynnistettäessä pahasti, ja toiselta puolelta oli tuo ohjurikin jo kadonut kokonaan.
            Ilmeisesti juuri tuo löysän ketjun pärähdys rikkoo ne ohjurit, riittääkö sitten puuttuva ohjuri siihen että tulee vikakoodi ajoituksesta en tiedä.
            Vaihtoon tarvitsee moottorikohtaisen nokkienlukitus työkalun, muuten ei onnistu.
            Omasta mielestä ei ole mitään riskiä jos vaihtaa pelkät yläkiristimet????

            Comment

            Working...
            X