Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 -90 flekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8 -90 flekti

    Kyselen tässä jo toista kertaa samasta asiasta. Elikkä, flekti ei käynnisty vaikka lämmöt menee reilusti yli 100 asteen. Flekti itsessään toimii, mutta ei vaan käynnisty vaikka kone miten lämpiäisi.
    Onko jollain tietoa mistä flektin ohjaus tapahtuu??
    Auto seissyt jo 2 kuukautta, koska vikaa ei ole löydetty ja ollut vaikka minkälaista "asiantuntijaa" autoa tutkimassa.
    Nyt ollaan siinä tilanteessa, että kaikki ehdotukset otetaan kiitollisena vastaan!!!

  • #2
    Jostain syylärin nurkasta löytyy lämpökytkin. Vaihtoon.

    Comment


    • #3
      Relevaurio ei myöskään mahdoton vaihtoehto. Ensimmäinen puoltoääni kuitenkin lämpökytkimelle.

      Onko kasissa perinteinen kaksinopeusflekti? Toimintatapa esvastuksella vai tuplakäämeillä?

      Comment


      • #4
        Itse asiassa tuotanoin niin v8. Niin ettei olis viskoflekti :)

        Eli visko sökö?

        Comment


          #5
          Marmoritiskiltä uusi edulliseen 375? hintaan.

          Comment


          • #6
            Mulla ainakin oli veekasissa flekti viskolla ja ilmastoinnin flekti oli sitten sähköinen.
            Ilmastoinnin flektiltä oli sulake palanut ja meinas nostella kuumana kesäpäivänä lämpöjä kun oli pelkästään tuon viskon varassa.

            Comment


            • #7
              Viskoahan ei tartte ostaa kokonaisena vaan siihen saa flangen? eli sen viskopakan erikseen ja se tais olla kerhon kautta alle 200e. Itellä vastaava ongelma, mutta jumittavana.

              Muistan kyllä omasta V8:sta, että lämmöt kesäkeleillä kävi kyllä 100:n nurkilla. Ehkä siinä ilmastoinnin flektissä oli sitten sanomista.

              Comment


                #8
                Lämpökytkin

                Jees. Nyt on käytö autoa läpi, ja vika on mitä ilmeisimmin lämpökytkimessä. Ropleema on se, että sitä ei ole löytynyt. Kertokaa ihmeessä jos tiedätte!!
                Sähköflektin ohjaus ei tapahdu ainakaan syylärissä olevasta anturista, sen verran saatiin selville.
                Vai olenko väärässä???

                Comment


                • #9
                  Oletko muuten katsonut sen "sulakkeen" (pieni peltilevyn palanen" kuskin puoleisen etulokasuojan ja hydr.öljy säiliön välissä olevassa rasiassa?

                  Comment


                    #10
                    Ihme juttu!!

                    No niin, puoli autoa purettuamme ja samalla tarkistettuamme kaikki anturit ja sulakkeet, löytyi 5v johto, joka käynnistää flektin. Kun johtoa rupesi seuraamaan, niin huomattiin että se menee mittariston takaosaan. Ei siinä auttanut kuin purkaa koko kojelauta ja irrottaa mittaristo, ratti ja kaikki. Mittariston taka-osassa on pieni piirilevy joka on kiinni isommassa piirilevyssä. Pienessä piirilevyssä on kaksi relettä, diodeja sekä pieni piiri.
                    Tämä piirilevy on luultavasti jotenkin yhteydessä lämpömittariin ja flektin pitäisi käynnistyä kun lämmöt nousee tarpeeksi. Ei ole tarpeeksi tarkkaa sähkökaaviota josta saisi jotain valaistusta ja kaveri niitä on tulkannut tähänkin asti. Eli tämä on pelkkää arvailua.
                    Releet toimii ja dioditkin näyttäisi olevan kunnossa, joten toivottavasti vika on tuossa pienessä piirissä. Tilasin uuden piirin ja siinä kuulemma menee muutama viikko, on kuulemma harvinaisempi.
                    Sitten jos piiri sattuu olemaan Audilla jotenkin ohjelmoitu, niin peli on varmaan menetetty ja pitää laittaa katkaisin josta flektin saa manuaalisesti päälle esim. liikennevaloissa. Tai joku muu systeemi ohjaamaan flektiä. Onko kenelläkään järkeviä ideoita miten sen toteuttaisi??
                    Sitten semmoinen kysymys, että onko joku ostanut piirilevyjä tms. osaa autoon, ja jos on, niin mistä?? Laakkonen vai...???
                    Laakkosen ukot ihan hölmönä tämän ongelman kanssa. Tai sitten eivät kerro jos tietävät, olisi kuulemma pitänyt viedä auto sinne korjattavaksi ja maksaa miljoona, muuten ei heru tietoja eikä mitään, perkele.
                    Kaveri on kyllä imuroimassa korjausopasta ja sähkökaaviota netistä, jospa niistä irtois jotain.
                    Ilmeisesti kenelläkään muulla ei ole ollut vastaavaa ropleemaa.

                    Comment


                    • #11
                      No jos tuota ei saa järkevällä hinnalla muuten kuntoon, niin mitäpä jos autoon laittaisi yleismallisen lämpökatkaisimen, jonka toiseen napaan kytketään tuo mainittu flektin "ohjausjohto" ja toiseen napaan sen ohjausjännite. Valmista paikkaa katkaisimelle ei tietty ole, mutta sen ehkä voisi laittaa vaikka jäähdyttimen alavesiletkuun. Letku poikki sopivasta kohtaa, katkaisukohtaan 5-10cm pitkä sopivan paksuinen metalliputki, jossa sopiva reikä/kierre lämpökatkaisimelle.

                      Comment


                      • #12
                        Tälläinen ongelma oli omassa kasissa, joka vaikuttaisi nyt sähkövialta. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...4&postcount=17

                        Googlettelemalla tuota lämpöanturia löysin tuollaisen linkin
                        http://www.audiv8.com/forum/showflat...o=&fpart=&vc=1

                        Tuossa olevan ohjeen mukaan rupesin testaamaan noita antureita.
                        Syylärin alareunan anturin ollessa flekti lähtee itsekseen päälle ilman ilmastointia. Eli melko varmasti anturi mykkä tai ei saa kunnon tietoa.

                        Kasissa on kahdella luupissa olevalla anturilla hoideltu tuo ohjaus:
                        - G82 (vasemman kannen anturi) on käytössä moottorin lämpömittarilla ja "toisio-ohjauksena" flektille.
                        - G83 (syylärin alareunan anturi) on ensisijainen anturi flektin ohjaukselle.

                        Toiminta yksinkertaistettuna:
                        Flektin ohjaus (mittaristossa yksi piirilevy)ei ota huomioon lukemia G82-anturilta niin kauan kuin G83 on silmukassa mukana.
                        Irrottamalla G83 liittimen, flektien ohjauksen ensijaiseksi anturiksi tulee tuo G82.
                        Irrottamalla molemmat anturit ohjauspiiri heittää "ylilämpötilan" päälle, joilloin lämpömittari on melkein tapissaan ja flekti pyörii 3. nopeudella.

                        Anturin ovat samanlaisia syylärissä ja kannessa.
                        Osanumero anturille on 077 919 501. 120'C, M15x1,5, 2-pin (black) sanoo etka tiedoiksi.


                        Edit: tulikin kirjoitus tähän nyt vahingos. Siirtäkää muualle, jos tarvis :)

                        Comment

                        Working...
                        X