Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pienillä kierroksilla omituista rohinaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pienillä kierroksilla omituista rohinaa

    Eli siis yksi vika kun tuli korjattua seuraava ilmeni heti perään. audi s4 b5 pitää jostainpäin vaihdelaatikkoa ilkeen kuullosta rohinaa ku autolla kiihyttää 2-6 vaihteilla ja ääni kuuluu vain 1-2k kirerroksilla. oisko kellään tullut vastaan mitään saman kaltasta. uudet öljyt laitettu noin kuukausi sitten, autodatan ohjeiden mukaisesti kytkimen vaihtoprojektin jälkeen. ääni ei heti sen jälkeen kuulunut, mutta se alkoi pariviikkoa sen jälkeen. Tänään nostimella kuullosteltiin korvaakuulolla että tulisi jostain vetopyörästöstä mutta omatekosella stetoskoopilla todettiin kuuluvan laatikosta.

  • #2
    Mulla sama vika 3.0 Tdi:ssä. Ahdoille kun menee niin rohina loppuu. Kuuluu myös kytkimen tartuntapinnassa tuo kyseinen ääni. Asiantuntijat?

    Comment


    • #3
      itse vaihoin siihen uuden kytkimen ja kiinteenvauhtipyörän mutta ei kuitenkaan heti ääntänyt, eikä ääni kuulu sieltä päästä vaa laatikosta läheltä etuperää

      Ekana varmaa pitäs ne öljyt ottaa taas kerran pihalle ja kattoo että löytyykö metallia, mutta kun ei taas kerran inspais sitä laatikkoa alas nykiä. Siis jos metallia löytyy
      Viimeksi muokannut okkim; 22.6.2015, 21:35. Perustelu: Viestit yhdistetty, muokkaa vanhaa viestiä jos siihen ei ole vastattu.

      Comment


        #4
        Ei siinä mitään vikaa ole. Kerran sulla on nyt kiinteä vauhtipyörä, niin ääni johtuu siitä. Se ei vaimenna moottorista tulevaa värinää, ja se pääsee nyt lootaan asti ja ääni johtuu siitä.

        Mikä vauhtipyörä se on?

        Comment


        • #5
          Sachsin kytkin paketti ja ccc motorsportin koneistama vauhtipyörä. 8.76kg painoo sillä et sekii taitaa olla vakio kaksoismassan painonen
          Viimeksi muokannut ässävika; 22.6.2015, 22:07.

          Comment


          • #6
            Oisko siihen mitää konstia millä sen äänen saa pois?

            Comment


              #7
              Vaihtamalla sen kaksoismassan takaisin paikalleen.

              Comment


              • #8
                No se ei oo vaihtoehtona. Oisko jotai muuta?

                Comment


                  #9
                  Ei ole. Vakio vauhtipyörä painaa noin 12 kg. Mutta ei se paino tässä nyt ole se ratkaisevin tekijä.

                  Älä väännätä alakierroksilla, niin silloin sitä ääntä ei tule.

                  Comment


                  • #10
                    Niin ei se aina haukuttu kaksoismassavauhtipyörä täysin turhake ole vaan kyllä se tehokkaasti värinöitä vaimentaa ja suojelee voimansiirtoa niiden aiheuttamilta vaurioilta, pitää vaan hyväksyä ja tottua siihen että moottorin alinta käyttökierroslukua nostettava jonkin verran kun kiinteään vaihtaa.

                    Comment

                    Working...
                    X