Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4.2 -99 käy huonosti tyhjäkäyntiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4.2 -99 käy huonosti tyhjäkäyntiä

    Autossa alkoi yhtäkkiä epätasainen joutokäynti. Ihan kuin yksi puolista olisi rikki, mutta tarkistin puolat ja eivät ollu rikki. Vikakoodiksi antaa fuel drim bank1. Eli tarkoittaako se bensakiskossa olevaa ykkössuutinta vialliseksi? Asialla kiire.

  • #2
    Laita vikakoodin numero, tuo ei hirveästi auta.
    Mutta tuskin suuttimista kiinni, bank 1 tarkoittaa ykkös lohkoa: Lohkoa jossa on ykkös sylinteri, eli vänkärin puoleinen.

    Comment


    • #3
      Täytyy huomenna laittaa numero jos vika on vielä päällä. Tällä hetkellä reissussa ei voi numeroa kahtoo ku unohtu ottaa koodinlukija mukaan. Huomenna pitäisi 400km reissu heittää. Numeroituja nuo johdot näköjään on. Vaihdoin kyllä tuon ykkös sylinterin puolan, mutta ei alussa vaikuttanu, mutta nyt taas toimii normaalisti. Vaikka näitä puolia on jo neljäs menossa. Koodit nollasin täytyy kahtoo huomenna että antaako vielä vikakoodia.

      Comment


      • #4
        Eli antaa koodia ilmamäärämittarin anturasta, sekä lambdan koodia ja sylinterin ykkös lohkosta,viimeistä en muista mikä oli. Kokeilin eilen puolanvaihdon ohessa myös toista ilmamäärämittaria, ei vaikutusta. Tuo vikakoodinlukija lopetti tekstin näyttämisen, koodin numerot sain ylös.

        16514
        16497
        17536
        16497
        Viimeksi muokannut jounirak03a; 22.6.2015, 18:36. Perustelu: kirjoitusvirhe

        Comment


        • #5
          [SIZE=2]16497/P0113/000275 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High [/SIZE]

          [SIZE=2]17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean [/SIZE]

          [SIZE=2]16514/P0130/000304 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1[/SIZE]




          Tuo 16497 on kahteen kertaan.
          Onkait siinä vikavalo jo tovin palanut ennen huonoa tyhjäkäyntiäkin?
          Ääni kuolleelle lambdalle, mikä sitten lieneekään tuo G42 mysteeri (tuleeko se heti takaisin jos sen nollaa)?
          Viimeksi muokannut Juniku; 21.6.2015, 23:20.

          Comment


          • #6
            Koodit tulee takasin kun nollaa. Tuota ilmamäärämittarin koodia olen ihmetellyt, ei auttanut toinen mittarikaan tuohon asiaan. Eikä minkäänlaista vikavaloa ole taulussa palanut. Koodit katoin sen takia kun rupes rytkyttää. Täytyy katsoa tuo lambda juttu nyt ekaksi. Toinen ihme juttu on tuossa ilmamäärämittarin johdotuksissa kumilerssin kun aukasee, niin viidelle johdolle on paikat, mutta kuusi johtoa siinä on. Yksi johdoista katkaistu. Toisessa autossa on vaan viisi ja johtonippu näyttää molemmissa alkuperäiseltä.

            Comment


            • #7
              Enpä ole ihan varma, että onko siellä edes vikavaloa ennen vuosimallia 2001 ;)
              Omassa oli ostohetkellä molemmista bankeista lambdat puolikuolleet, vikakoodeja kuittailin pari-kolme viikkoa pois, kunnes sain anturit vaihdettua. Käyntihäiriöitä tosin ei esiintynyt, eikä kyllä vikavaloakaan.
              Tuosta on hyvä aloittaa ja ihmetellä sitten lisää.

              Comment


              • #8
                Ei taida paljoa vikavalot häiritä juurikaan ennen vuotta 2001, niinkuin jarituru tuossa mainitsi. Itsellä samoja ihmettelyjä aikoinaan samanlaisessa 4.2 -99 pirssissä. Lambdat puolikuolleet mutta vain vag-com niistä ilmoitti kun tsekkaili, sitten kun lamda kuoli jokseenkin kokonaan toiselta puolelta, niin alkoi vasta kone rynkyttämään. Suosittelen originaali Boschia sitten lambdoiksi, tuli tarvikkeita kokeiltua ja vikakoodia tulvi vähän väliä. Ei kuitenkaan ihan niin kiva homma (vaikkei mitenkään yli paha homma) vaihdella, että viitsii montaa kertaa jumpata!

                Comment


                • #9
                  Tajusin vasta jälkeenpain että tuossa koodissahan lukee kumman puolen lambdasta oli kyse. (B1S1) tarkottikin tuota pelkääjänpuoleista. Eli tuurilla vaihdoin pelkääjänpuolen lambdan, onneksi ei ollu kovassa. Otin varaosa-autosta käytetyn, pakko oli kun huomenna autoa tarvitsee. Myös vielä kerran vaihdoin tuon ykkössylinterin puolan. Pakokaasut oli ennen tätä operaatiota niin kitkerää että silmiä kirveli. Käynti tasaantui ja pakokaasut haisee hyvälle. 10 kilometrin testilenkin jälkeen ei antanut mitään koodia, eli seurataan tilannetta.
                  Viimeksi muokannut jounirak03a; 22.6.2015, 18:45. Perustelu: tekstin lisäys

                  Comment


                  • #10
                    Enpä ole ihan varma, että onko siellä edes vikavaloa ennen vuosimallia 2001 ;)
                    Ei taida paljoa vikavalot häiritä juurikaan ennen vuotta 2001, niinkuin jarituru tuossa mainitsi.
                    Uskomatonta, kaikissa muissa on ties mitä joulukuusivaloja, ja tuosta se on jätetty pois?!?
                    Mun auton rekisteröinti Saksassa 8.1.2001, siinä se valo on.

                    Comment


                    • #11
                      Nää vanhemmat toimii vilkuttelemattakin :)

                      Comment


                      • #12
                        Oisko ihan noin :)
                        Pelkästään kuolleet lambdat saa ruiskun syöttämään tolkuttomasti bensaa koneeseen, jos se ei tapa katalysaattoria niin...

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Juniku Näytä viesti
                          Uskomatonta, kaikissa muissa on ties mitä joulukuusivaloja, ja tuosta se on jätetty pois?!?
                          Mun auton rekisteröinti Saksassa 8.1.2001, siinä se valo on.
                          Joulukuusivalot taitaa tulla melkein jokamerkkiin vuosimalliin 2001, mikä lie ihme OBD testi...

                          Comment


                          • #14
                            Joo ei siinä sitä moottorin vikavaloa taida olla. Eilen sen vasta itekkin huomasin kun tuli täällä puheeksi vaikka olenkin omistanut jo kaksi vuotta tuon auton, eli ei taida olla muittenkaan samanvuotisissa tuota moottorin vikavaloa.

                            Eikös tuo pakollinen obd testaus tullu joskus 2001 vuonna katsastuksessa pakolliseksi, ainakin 2001vuoden sitikasta katsoivat koodinlukijalla joskus vuosi sitten. Sitikka c5 ei menny sillon ton koodin takia läpi eli jätti viallisesta puolapakasta vikakoodin vaikka olin vaihtanut sen, mutta en muistanut nollata.

                            Tänään tuli heitettyä pitempi lenkki eikä antanut koodia. Tais nuo muut koodit tulla tuon rikkinäisen lambdan takia.

                            Comment


                            • #15
                              Se on just meininkiä: yks ongelma sata koodia, noin niinku varmuuden vuoks! :)

                              Comment


                              • #16
                                Muistelin että niinhän se oli tuossa ASG 02 vm varaosa autossa tuo moottorin vikavalo, mutta tuskinpa sitä tähän vanhempaan tarvii. Huomasin tänään että tuossa asg koneessa olevassa katalysaattorissa oli lambda anturi myös tuolla takana. Eipä ole tullut katottua tuon ars:n koneella olevan alle, että onko siellä tuo taka lambda vai ovatko vain edessä. Näytti nopealla katsomisella, että vain yksi anturi takana tuossa asg:ssä. Huomenna selviää paremmin kun pääsee kunnolla tuon auton alle.

                                Comment


                                • #17
                                  Omassa ARS:ssa oli lambdat vain edessä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    2001 on tullut pakolliseksi katalysaattorin toimintaa tarkkaileva järjestelmä eli lambda myös katin jälkeen, liekö siksi se vikavalo sitten tullutkin...
                                    Jenkkifoorumilla on paljon juttua siitä, kuinka se järjestelmä on liian herkkä ja onpa tehtaalta tullut softapäivityskin korjaamaan liian herkästi syttyvää vikavaloa (vikakoodi väittää katin olevan tehoton).

                                    Comment


                                    • #19
                                      asg lambda

                                      Kyllä siellä ASG koneessa katalysaattoreissa on näköjään myös nuo lambdat, eli neljä anturia yhteensä. Se selittääkin nuo ylimääräiset johtoliittimet. Nuo liitännät näkyy tuolla konehuoneessa apukuskin puolella etulambda liittimen vieressä. ARS koneessa on tuossa apukuskin puolella yksi liitin, kun taas ASG koneessa kolme liitintä. Tänään tuli purettua tuo putkisto. Siinä olis ylimääränen putkisto jos jotakin kiinnostaa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X