Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t Moottori ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t Moottori ongelmia

    Noniin.

    Tuossa vähän aikaan sitten kirjoitin tehojen puutteesta ja siihen auttoi kaasuläpän vaihto jolloin tehot tulivat takaisin.
    Autossa oli myös nykimisongelmaa ja kun avasin tulpat niin yksi oli hajonnut niin että yksi kärki oli hävinyt kokonaan. Auto kuitenkin toimi ihan normaalisti ja mitään suurempaa nykimisen lisäksi ei ollut havaittavissa.
    No vaihdoin äsken tulpan uuteen ja löin käyntiin niin kuului kovaa naksutusta jonka jälkeen kone alkoi ravistamaan joten löin äkkiä moottorin kiinni.
    Onko hyviä ideoita mitä tuolla oikeen on tapahtunut ja mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään??

    #2
    Kurkista ainakin tulpanreijistä että näkyykö mitä epämääräistä.

    Comment


    • #3
      Itsehän vaihdoin juuri koneen kun oli tulpankärki katkennut pyttyyn ja jäänyt kannen ja männän väliin aiheuttaen juuri ton nakuttamisen. Ja sulla vaikuttais olevan se palanen venttiilin välissä kun toi käyntihäikkäkin on. Imusarjan ja pakosarjan irrottamalla näät, kantaako joku venttiili kun katsot lampulla pyttyjen läpi pitäen lamppua toisessa päässä ja katsot toisesta näkyykö valoa tunnelin päässä kun venttiilien pitäis olla kiinni. Saikohan tosta ny mitään selvää.. Maanantai:D

      Comment


      • #4
        Vaihdoin neuvojen mukaan kaikki tulpat toisiin ja kokeilin käyntiin, jolloin kone kävi nätisti sen 4-5 sekuntia, jonka jälkeen alkoi vitullinen käyntihäiriö. Voiko viallinen puola aiheuttaa tuon??

        Comment


        • #5
          Tosin ei eilen enään nakuttanut samalla tavalla kuin silloin ekan tulpan vaihdon jälkeen. Hain tuosta yhden uuden puolan ja alan koittamaan sillä josko tuo alkaisi toimimaan.

          Comment


          • #6
            No niin.
            Yhdellä puolalla kävin kaikki pytyt läpi ja tuntui, että yhden kohdlla käynti vähän parani muttei vielä korjaantunut, joten kävin hakemassa toisen puolan ja vaihdoin myös sen tuonne konehuoneeseen ja löin käyntiin. Kone kävi ihan nätisti ja missään vaiheessa ei tullut mitään pätkimistä yms. Käyn vielä varovaisella testilenkillä ja toivon, että pääsin näin vähällä tästä ongelmasta.
            Varmaan jokin virtapiikki tuhonnut pari puolaa ja yhden tulpan??

            Comment


              #7
              Kylläpä se 1.8T-koneisella autolla ajaessa kannattaa vähintään yksi ehjä varapuola olla kokoajan matkassa.

              Comment

              Working...
              X