Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8t -02 Jakopäänhihnan vaihto ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6 1.8t -02 Jakopäänhihnan vaihto ?

    Elikkäs mikähän lie todellinen jakopäänhihnan vaihtoväli kyseiselle autolle ??? Autoa ostaessani myyjä väitti et vaihtoväli on 120tkm (autoon oli myyjä liikkeen puolesta juuri tehty 90 tkm:n huolto, Audin merkkihuolto!) Asiasta tietoa etsiessäni olen tormännyt että vaihtoväli olisi tuo 90 tkm!? Huoltokirjaa selatessani vaihtoväliksi on ilmoitettu 4syl. 5v 1.8 bens. moottoreille 180tkm !!!,ja lisämainintana et lyhennetyt vaihtovälit tietyissä autotyypeissä, lisätietoja Audi liikkeistä.....????

  • #2
    Kyllä ne manuaalit tosiaan kertoo AVJ- koneelle 180.000km vaihtoväliksi, se on varmaan sitten omista hermoista ja tuurista kiinni kestääkö hihnaan liittyvät kilkkeet tuon vai ei. Ainakin huolellinen hihnan kunnon tarkastus ja ylimääräisten äänien kuuntelu varmaan paikallaan silloin tällöin.... Itse vaihtaisin 120.000 km kohdalla juuri hermojen vuoksi.

    Comment


    • #3
      Itse hämmästelin myös tuota vaihtoväliä, mutta audicenterin huoltoneuvoja vakuutti että se on tosiaan 180tkm. Hän kertoi myös että jakopään kilikkeiden kunto tarkistetaan joka LL -huollon yhteydessä ja roippeet uusitaan tarvittaessa. Itsellä nyt mittarissa ~50tkm, eli tällä tahdilla ei kyllä hermot kestä odotella tuota kilometrirajaa.

      Comment


      • #4
        Itse vaihdan 90tkm. Tod.näk. en pidä autoa loppuikääni, joten yksi hihnanvaihto on tehtävä ja oikeastaan ihan sama missä vaiheessa sen teen 90tkm vai 120tkm kohdalla. Tuo 90tkm on oikea määrä Suomen oloihin. 180tkm on Saksaan sopiva, mutta Suomessa en tuohon luottaisi. Tämä siitä huolimatta, että uskon hihnan kestävän mahdollisesti lähes 180tkm. Hihnan yksilökohtaisesta kunnostahan se on viime kädessä kiinni.

        Edellämainitusta eroavia mielipiteitä, mutta moni Audi-liikkeen huoltomies suosittelee 90tkm. Vanhasta b5 A4:sta olen kuullut tapauksia joissa hihna on mennyt suunnilleen tasan 90tkm. Itse en ainakaan ala leikkimään asian kanssa. B5:ssa Saksan vaihtoväli taisi olla 120tkm.

        Comment


        • #5
          Eikö noihin uudempiin malleihin tullut jokin uusi ja kestävämpi hihna? Voi olla huhua, mutta tälläistä muistelisin.

          Comment


          • #6
            Aion myös vaihtaa remmin 90tkm kohdalla ja samaa suositteli myös paikallinen VAG-merkkihuolto. Varsinkin tuo vesipumppu on näissä sellainen härveli että tuskin tuota 90tkm pidempää kestää millään.
            Omassani hajosi 58tkm kohdalla. Muovinen siivikko tuhannen palasina vesikanavissa. Saa havaita pitääkö se uusia taas 90tkm kohdalla.

            Comment


              #7
              se vaihtoväli määräytyy niin että ekan kerran remmi tarkastetaan 90tkm:n kohdalla ja siitä eteenpäin 30tkm välein ja jos kulumaa löytyy niin vaihdetaan ennen 180tkm:a. itte suosittelisin vaihtoo 120-150tkm välille. kyllä ne vesipumput ynnä muut kestää vähintään sen 120tkm. rahan tuhlausta jos vaihtaa 90tkm:ssa

              Comment


              • #8
                omassa Saksantuonnissani vaihdettu 120 tkm paikallisen käytännön mukaisesti, käytäntö Suomessa 90 tkm käsittääkseni, liekö sitten ilmastollisilla asioilla osuutta asiaan.

                Comment


                • #9
                  Omaan tuontiini kävin vaihtamassa hihnat 113tkm kohdalla. Audilla jutellessani selitti huoltomies Saksan 120tkm vaihtoväliä juuri ilmastollisilla syillä (Ropsit hyvästä palvelusta Hertsikan Audi Centerille:).

                  Comment

                  Working...
                  X