Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 b7 Quattro pauke perästä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 b7 Quattro pauke perästä

    Morjesta vaan kaikille, yks audisti lisää ilmottautuu täällä foorumin puolella.
    Elikkä ongelmana ollut jo pitemmän aikaa kyseisessä autossa tuommonen häiritsevä pauke joka ilmeni aikaisemmin aina liikkeelle lähdössä ja nykyään myös 2,3 vaihteella about kierroksilla 1000-2500. Tuntuu tosi selvästi takapenkkien selkänojissa ja pahemmin sillon, kun on ajettu pidempään niin että voimansiirto on lämmennyt kunnolla.
    Vikaa on tosiaan koluttu läpi melkeen joka paikasta ja alkaa ideat loppumaan kesken. Läpikäytyä on: Vetarit, perä(öljyt vaihdettu), perän puslat, kardaani ja sen tukilaakeri, renkaat ja tarkistettu että alustassa ei ole ylimääräsiä välyksiä.
    Äänestä voisi vielä sen verran sanoa, että ulospäin ei kuule mitään ylimääräistä, vaikka sisälle jytke on välillä todella kovaa. Ei myöskään kuulu mitään metallisia kilahduksia vaan ääni kuulostaa ennemminkin kuin joku potkasis auton pohjaan ja samalla tuntuu myös pieni nykäys. Autossa on tällä hetkellä kilsoja 228 000 ja on myös myynnissä niin pitäis saada kuntoon.
    Nyt ois hyvät neuvot tarpeen, joten jos on tietoa viasta niin auttakaa miestä mäessä!

  • #2
    Audin perän rohina

    Mulla kanssa jotain ongelmaa perässä. Paikaltaan kun lähtee nopeasti kiihdyttämään niin parin sekunnin ajan kuuluu jotain epämääräistä rahinaa. Jos kickdownin tekee kovemmassa vauhissa niin sillon ei kuulu mitään outoa ainoastaan lähtiessä. Vika tuli yllättäen eikä ole ranetettu. Täytyy nyt vielä huomenna paremmin kahtoa että tuleeko kardaanista. Audi/a6/c5/4.2

    Comment


      #3
      Perus perävälys. Tulee ennemmin tai myöhemmin jokaiseen quattroon. Hoito on varovaisempi kytkimen käyttö:)

      Comment


      • #4
        Noniin, käytin vielä eilen takavetareiden sisempien nivelien suojakumit irti ja näytti olevan rasvat melko vähissä, vaikka ei tosin ollu päässyt rasvaa mistään pihalle. Semmosen havainnon tein myös että suojakumin ulommat kiristinpannat puuttui.. Noh, pikanen puhdistus ja uutta rasvaa sisään ja tuntu että tuolla ois ollu jotaki vaikutusta, mutta kyllä se vielä paukahtelee kun lämpimäksi ajaa. Onko tosiaan kilometrien tuoma ominaisuus? Perä kyllä hieman kolahtaa, kun takarenkaat ilmassa pyörittelee, mutta ei mitään kauheaa välystä tunnu. Täytyykö tämä nyt hyväksyä ominaisuutena vai vieläkö on jotain tehtävissä, muuta kuin murikan vaihto?

        Comment


        • #5
          Taitaa olla joo melko normaalia vanhoissa quattroissa. Tähän mennessä jokanen audi tehny samaa. Jokasella tosin mittarissa ollut noin 300tkm kun tuota alkanut tekemään. Ja joo tosiaan ainut ratkaisu niinkuin edellä mainittiin, että rauhottaa vähän liikkeelle lähtöä ja kytkimen käyttöä. Itellä ihmetyttäny vähän kun ei tosiaan tee aina tota. Liikkeelle lähdössä ei niinkään paljon mutta 1-2 vaihteella kolahtaa useimmin.

          Comment


          • #6
            Semmoisia ne torsenquattrot on kun alkaa olla kilsoja enemmän. Välykset perässä, kardaanissa, vetonivelissä, torsenissa, vaihteistossa ja kaksoismassassa kertautuu. Saisi rempata joka paikan että tulee uudenveroiseksi.

            Comment


              #7
              Enkä ihmettele tuota kulumista ja perän pauketta, kun joidenkin kytkimen käyttöä seuraa. Yleensä kun japanilaisella ajanut henkilö kun siirtyy quattron rattiin. Voimansiirron massat ja kytkimen pito on hieman eri luokkaa ku corollassa.

              Comment


              • #8
                Sitä saa kyllä ihmetellä monesti toisten kyydissä että miksi se kytkin pitää nostaa nanosekunnissa paukahduksen saattelemana. Rauhallisella nostolla ja sopivalla kaasun annostelulla jää jymähtelyt kymmenen kertaa vähemmälle.

                Comment


                • #9
                  No kait se on vaan hyväksyttävä sitten. Ihmeellistä ettei muut oo valitellu näistä, ainakaan netistä en oo löytäny juuri juttua. Ei varmaan pitäs ottaa ressiä jokasesta ylimääräsestä äänestä :D

                  Comment


                  • #10
                    Omassa tapauksessa paukahdus tulee yleensä silloin, kun kytkin on nostettu kokonaan. Saksalaisilla oon ajanu aina siitä päivästä ku kortin sain, joten uskoisin että tekniikka on jotakuinkin hallussa :)) Sinänsä jännä, että täyskiihdytyksessä ei tuota pauketta ilmene, mutta siinä varmaan käy semmonen löysät pois efekti..

                    Comment


                    • #11
                      Moni tuntuu pitävän voimansiirron välyksiä ja paukkeita sen verran normaalina, ehkä johtuen juuri kytkimen käyttötavasta muutenkin, että asiasta ei niin paljon puhuta. Itseä on aina häirinnyt niin paljon ettei pysty vanhempien quattrojen ajamisesta oikein nauttimaan. Toistaiseksi nämä B8:t on olleet aika jämäköitä, aika näyttää rupeaako nekin lonksahtelemaan vanhemmiten. S-tronic ainakin vaihtaa kevyellä kaasulla käytännössä huomaamattomasti, sievemmin kuin
                      tiptronic.

                      Comment


                      • #12
                        ääni väärästä paikasta

                        Eipä tuo ääni multa tuolta takaapäin kuulunutkaan. Johtui huonosti paikallaan olleesta ilmanottokotelosta joka otti kiinni viskoon, kun ei tuo moottori täysin paikallaan hurise.

                        Comment


                        • #13
                          Täytyy kyllä sanoa tuosta paukkeesta vielä, että ei se voi olla normaalia. Minkälainen välys tuossa perässä kuuluu olla? Semmonen omituinen rohina tuntuu, kun renkaasta pyörittelee ja tunnustelee murikkaa. Sekin on omituista, että pamahdus/nykäys tosiaan tulee nykyään melkeimpä aina liikkeelle lähdössä, kun kytkin on täysin ylhäällä eli voimansiirto on vetänyt silloin jo löysät pois. Öljyjen vaihdossa minkäänlaista metallisilppua en nähnyt lainkaan. Oiskohan RVS käsittelystä minkäänlaista apua? Ebaysta tosin näyttää saavan murikan alle 200e, joten ei nyt mikään hirveän kallis ois vaihtaakkaan..

                          Comment


                          • #14
                            Voisiko olla vetarin sisempi nivel joka paukahtaa jännityksessä? Nehän on kiinni murikassa niin voivat välittää tärähtelyä.

                            Comment


                            • #15
                              Vai että B7 alkaa kärsiä samasta ominaisuudesta. Kyllä se välys on siellä perän rattaissa+laakereissa. Oma B5 pitänyt tumpsahtelua jo ennen 180tkm. Jos takavetareissa on väljää niin ne kannattaa vaihtaa, vähenee tumpsahtelut/kolinat. Mutta perä shimmillä varmaan tulis aika hyvä jo.

                              Comment


                              • #16
                                Ongelma oli mitä ilmeisimmin kardaanin kannatinlaakerissa. Itse laakeri oli kunnossa, mutta lämmetessään kumi oli niin veltto, että kardaania pystyi heiluttelemaan käsin niin että se otti kiinni laakerin runkoon, josta sitten lähti kuvailemani pamaus. Perän välykset ja kaikki murrokset oli käyty läpi joten niissä en uskonut vikaa olevan. Ja kyllähän sen kuulis heti kytkintä nostaessa jos perässä ois välystä. Noh auto on siirtynyt jo seuraavalle omistajalle jolla pitäis olla tiedossa tämä ongelma.

                                Comment

                                Working...
                                X