Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-89 coupen värkkyytä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    -89 coupen värkkyytä

    Iltaa.

    Olis tarkotuksena alottaa uutta projektia ku tuli kaikki myytyä tuossa pois. :D Edellisen alottammisesta oo vielä lähellekkää vuotta ja on myyty leimattuna, ajokuntoisena, viimeisiä säätöjä vailla valmiina jo talvella :D Mutta seuraava olis tarkotus pitää ihan itellä käytössä.
    Tuossa edellisestä rakenteluvaiheessa räpästy kuva, ken arvaa mistä kyse? https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...72&oe=562D0024

    Tuollasta 89 vuoden coupe quattroa, 2.3 20v olis tarkotus alkaa tässä värkkää ku saa muut hommat pois alta.

    Muutamia kysymyksiä joihin tarttis pikasia vastauksia:
    -jos otteessa ei oo merkintää vähäpäästöisestä niin silloinhan on ns. vapaa muutoksille?
    -Tuo 2.3 20v vapari on mallisarjan tehokkain että jarrupäivityksiä eikä muuta vastaavaa muutoksiin tartte tehä? eihän verrata S:ään? ja jos nii onko suuria eroja/muutoksia luvassa?
    -ainakaan vielä en löytänyt hirveästi tarjontaa männistä tai veiveistä mutta kait noita mahtaa löytyä kohtuu kivuttomasti?
    -olikos noissa jotain muutettavaa vesikanavissa? missä vaiheessa tarpeellista?
    -Kuinka toi audin vakio ruisku, pääseekö sitä ropaa vai saako kattella suosiolla uuden ohjauksen?

    #2
    No nii selvis jo sen verran et auto on vähäpäästöinen..
    Kuinka suuria eroja tuohon s2 on? navat, jarrut ja iskarit/joudset? onko muuta vaihdettavaa jos tuollasta coupea mielis leimata turbolle?

    Tärkein kysymys että saako tuollasia osia mistään vai onko helpoin korvata osat paremmilla?

    Comment


      #3
      Yksi vaihtoehto on hakea Virosta viidellä tonnilla taxfree ässä (http://www.nettiauto.com/audi/s2/7293949) ja vaihtaa siitä osat coupeen. Tai myydä coupe pois ja maksaa sillä rahalla tuontikulut ja verot ässästä. Mutta toki silloin jäisi rakentaminen välistä ja joutuisi ajamaan aidolla S2:lla.

      Comment


        #4
        Hintaero taitaa olla noin 3-4 kertainen.. 6-8 tuhannen euron erotuksella on aika helppo mielestäni toteuttaa jarrupäivitys yms. varsinkaa kun jarruissa ero on niin mitätön tai ei mitään. jarruthan pitää olla vaan samanlaiset tai paremmat. jolloin voi soveltaa nätisti jonkun uudemman edullisia osia..

        Mitä nyt kerkesin tutkia asiaa niin jarrulevythän on saman kokoset noissa, onko satuloissa eroa? vai onko jarrujen osalta ainut ero 4 ja 5 pulttinen napa?

        Toki jos ei halua mitää ite tehä nii voi ostaa ässän suoraa. tai jos haluaa nii mitä järkeä on ostaa ässä ja tehä siihen kuitenki kaikki samat muutokset loppujenlopuks? :D

        Comment


          #5
          Sitä järkeä että siellä on se kone ja johtosarjat ja jarrut ja kaikki jo valmiina. Niitä kun lähdet metsästämään niin viis tonnia meni, btdt. Jos ei paljoa yli 500hv meinaa ottaa niin ite en lähtis edes vakioruiskua vaihtamaan. Jarrut kannattais päivittää jo vakioonkin, koska ne on äskakkosessa liian pienet jo tehtaalta.

          Comment


            #6
            Jarrut on saman kokoset noissa, erona toki 4 ja 5 pulttinen napa. mutta siis, korvaa sitten suoraan paremmilla niin se on hoidettu.

            Moottori on tarkoitus tehdä tästä 2.3 ja ruiskunohjauksen kanssa on joko vakion ja toisen yhistelmä tai sitten tarvittaessa kokonaan uusi moottorinohjaus.

            Vittu ku heti alkaa vituuttaa ku ei oo muuta sanottavaa ku että osta ässä. mun kysymykset eroista ja ongelmista oli hyvin selkeät. en kysyny pitäisö ostaa ässä. oon ollu useilla foorumeilla erimerkkisten autojen kans mutta tää vastahakoisuus rakentamista vastaan oli kyllä yliverto. toivottavasti löytyy myös toisella asenteella liikkeelle lähteneitä tai jää tänne kirjottelut lyhyeen. ei vittuiluna eikä pahalla, mutta jonku jarrujen takia ei kannata laittaa 6-8 tonnia jos ne on muutenki suunnilleen samat ja voi korvata hyvin helposti kun käyttää mielikuvitusta.

            Kadetissa oli volvon 240 taka-akseli, jarruineen, edessä omegan(265mm?) levyt, volvon 4 mäntäset satulat, isuzun iskarit ja mersun jouset. Kaikki uutta ja naurettavan halpoja osia. eteen satulat+levyt makso 190e uutena tiskiltä, 2 tunnin homma sovittaa ja vanhassa kadetissa oli jo lähellä s2 jarruja ;)
            Esimerkkinä siis, etteihän nuo oo mitää ongelmia.

            Comment


              #7
              No voihan vittu sitten. Säännöllisin väliajoin tänne joku laittaa topikin jossa kysellään vastaavia asioita. Näitä vehkeitä on niin monesti rakennettu, että pidemmän linjan harrastajilla se projektin kulku alkaa olla aika selvillä. Lopputulema yleensä on se, että on ostettu kaikki samat palikat kun lähtöjään ässäaudissa ja nähty niiden sovittamiseen kauhea vaiva ja maksettu kovempi hinta. Se btdt tarkoittaa että been there, done that eli ensimmäisellä kotimaisella yhtä kuin että on tullut kokeiltua. Katoppa vaikka projektiosio. Erotuksena omalla kohdalla oli se että siihen aikaan ässät maksoi vielä pitkästi yli kympinkin suomen kilvissä.

              7a konetta ei yleensä virityksessä suosita, koska sylinterien välissä on niin vähän tavaraa että on merkittävä riski kannentiivisteen pettämisestä kovemmilla viritysasteilla. Järkevin mitä sille koneelle voi tehdä, on laittaa osiksi ja jättää kampiakseli joko itelle varalle tai myydä ja kannesta voi tehdä turbokonetta vastaavan. Nokkia on jotkut käyttäny jotka tykkää, vauhtiksesta saa kevennettyä sellaisen budjettiratkaisun.

              Näihin topikkeihin on helvetin vaikea vastata aloittajaa miellyttävällä tavalla, jos ei tiedä budjettia, tehotavoitetta tai oikein muutakaan.

              Comment


                #8
                No nii..
                Missä vaiheessa alkanu tulla ongelmia kannentiivisteen kans? tuosta lueskelin, mutta en missään löytänyt juttua että missä kohtaa niitä ongelmia on alkanu tulla.

                missä tulee vakio palikoiden kestävyyden kans raja?

                Eli oot tehny tälläsen muutoksen, mitkä suurimmat ongelmakohdat katsastuksen kannalta? siis alusta/jarru yms. osalta

                Comment


                  #9
                  Enpä tiedä tuosta lohkoasiasta. Ei ihmiset juurikaan ole viitsineet leikkiä sen isoporauksisen kanssa kun on olemassa järkevämpiäkin aihioita. Turbokoneissa on takomännätkin jo valmiiksi, vapareissa valuset. En tiedä mitä vaparin männät kestää, turbokoneen männät kestää nakuttamattomassa konstruktiossa käsittääkseni vähän toistasataa heppaa/pytty.

                  Katsastuksessa ei ole mitään varsinaisia ongelmia, oikeilla osilla läpihuutojuttu. Lunttaa mun tai pasi_ :n projektitopikista, turhaan niitä tähän toiseen kertaan sepustelen.

                  Comment


                    #10
                    Joop.. pitää koittaa lueskella.

                    Tuossa pähkäilin että luultavasti tässä 7a moottorin vakio osillakin n.400/400-500nm ei ole ongelma jos kaikki muu on kunnossa.
                    kannentiivisteen kans ongelmat ilmeisesti alkaa vasta kun porataan vielä tuosta suuremmaksi ja suuremmilla tehoilla. mikä nyt on käsite joka voi tarkoittaa mitä tahansa. lueskelin vähä netistä. katsotaan mitä tapahtuu..
                    2.2 lohkojahan nyt kyllä sitten löytyy mikäli kaikki muu onnistuu ja peli saadaan leimalle.
                    Tarkoituksena olis alkujaan vaan hoitaa sille mallille että moottori ahdetaan avaamattomana ja hoidetaan autoon leima. vaikka toisekseen 10.3 puristuksellakin kärsii luultavasti sen verran ahtaa että alkaa vakio osat olla koetuksella, jotenka avaaminenki hieman turhaa mikäli ei meinaa sitten oikeasti uusiakkin mäntä/veivi osastoa. ainakin vesiruiskun kans tai e85:lla.

                    Mutta katotaa nyt.. voihan tuo olla, että myyn koko auton pois.

                    Comment


                      #11
                      E85.selle kannattaa laittaa jos et mäntiä aio vaihtaa, kanget on tasan samat kun ahdetussakin eli sen 400+newtonia voi olettaa kestoa niille, itse kyllä männät vaihtaisin. Vaparin kannesta puuttuu vesiharava, mutta on kohtuu helppo lisätä itsekin olen pariin kappaleeseen porannut itse reiät haravalle. Nokkia kannattanee miettiä uusiksi ei ole ilmeisesti mikään paras kompo tuo 7a vakio nokat, tuosta ei ole itsellä ahdetussa kokemusta en ole kokeillut. Vaparissa on massakannentiiviste joka ei välttämättä ole peltisen veroinen ehkäpä ja on melkein puolet ohuempi joka osaltaan lisää puristuksia, tosin peltisestäkin saa toki tehtyä ohuemman.

                      Comment


                        #12
                        Tosi huonosti löytyy juttua näistä ns. "kokeiluista"
                        Ymmärrän sen kyllä hyvin kun on suurin osa rakentelun aihio joku s,rs urssi niin on hieman kalliimpi aihio niin mukava tehä kerralla kunnolla mutta..

                        Mutta justii tuota että kukaan ei oikee oo kirjotellu siitä että missä kohdin hajos sitten vaparin männät tai missä petti massatiiviste.. ehkä jopa sen takia voin tehä suuremmalla syyllä ensin vaparilohkosta, vakio männillä ja veiveillä niin saa tietoa. hommataa sitte kunnon aihio jos hajoaa.
                        Jotenki luulen että kipuraja on vasta 500Nm tienoilla.
                        onko noissa vaparin ja turbon moottorinohjauksessa vain eroja vai onko systeemio ihan eri? audien kohdalla päässä on aivan tyhjää. ei oo aiemmin ollu, aina kiinnostanu mutta en oo ees ikää audeista nii lukenu, saati tutkinu.
                        Eikö nuo kummatki toimi massamittarilla? ei map anturia ollenkaan?
                        Ohjaukseen mulla on kyllä jo pariki ideaa mutta..
                        Toiseksee mietin jos tekis vähä muutaki kokeilua tässä. jos hommais jonku hx35 kokoluokan ahtimen jaetulla pesällä ja koittas tehä uusiks tän toinen nielu tukkoon läpällä joka aukeaa paineen mukaan. siten että auettua myös pulssijako säilyy, niin hyvin kuin 5 pyttysessä nyt voi säilyä..
                        Oon joskus kokeillut tuollasta ja muistaaksen se jopa oli ihan hyvä systeemi. tai hyvä ja hyvä mutta vähä alempaa heräs.. :D

                        Comment


                          #13
                          Mutta justii tuota että kukaan ei oikee oo kirjotellu siitä että missä kohdin hajos sitten vaparin männät tai missä petti massatiiviste..
                          Kukaan ei ole lähtenyt kokeilemaan, kun tiedetään että ne on heikommat. Ja vaikka olisi, niin ei siihen ole yhtä tarkkaa lukemaa.

                          onko noissa vaparin ja turbon moottorinohjauksessa vain eroja vai onko systeemio ihan eri? audien kohdalla päässä on aivan tyhjää. ei oo aiemmin ollu, aina kiinnostanu mutta en oo ees ikää audeista nii lukenu, saati tutkinu.
                          Eikö nuo kummatki toimi massamittarilla? ei map anturia ollenkaan?
                          7A:ssa on hitachin ruisku, jolla ei kyllä ole mitään käyttöä ahtamisen jälkeen. Turboissa on motronic.

                          Comment


                            #14
                            Tokihan valettu mäntäkin lämpöä kestää, mutta jos tulee nakua niin löytyy melko varmasti palasina öljypohjasta. Tuosta syystä en itse niillä tekisi, mutta se ei tarkoita etteikö ne kestäisi jotakin. Imusarjaa kannattanee myös etsiä ahdetun version mukaista.

                            Comment


                              #15
                              Pääseekös tuota motronicia säätämään oikee?

                              joo ei tietenkää oo tiettyä rajaa, kaikki vaikuttaa kaikkeen..
                              Mä oon niin optimistinen näis, kun ei itellä oo vielä sattunu kohalle totaalista sirpaloitumista. ainoastaan laakerivaurioita radalla tullut ja laatikoita porsinu. ehkä sitä muuttuu sitten ajatus vakio valuista kun ekan kerran kerää niitä palasina pohjalta, tai tieltä.
                              Toinen on nuo kannentiivisteet, ei ikää ongelmaa noissa vaikka ollu aina vakio tiivisteitä.. josko ne nyt alkais sitte ongelmat ;)
                              Usein myös huomannut että toisilla kestää hyvin sellanen mikä ei toisella kestä sitte millään. usein osa syyllinen on ratin takana. pitää osata myös suhteuttaa moottorin kestävyys/käyttötapa. jos auto on tehty heposilla osilla ja ollaan kestämisen rajoilla niin kyllä sellanen ehkä normi päristelyssä menee mutta ei sillä radalle kannata lähteä rankomaan.

                              Comment


                                #16
                                Motronicia saa saadettyä hyvin. Esim. Erikoismoottori palvelee varmasti mielellään.

                                Tän saa taas ottaa vi**uiluna mutta tämäkin on taas kokemukseen perustuvaa. Coupesta tai S2 Coupesta saa rakennettua hyvän radalle vaikka kori ei ole jäykkä, moottori on painojakauman kannalta liian edessä, tolppien yläpäitä pitää muokata jotta saa kulmat kohdalleen. Hitosti työtä se kuitenkin vaatii.

                                Comment


                                  #17
                                  Joo tuskin tuun ikää rataa tällä kiertämään, paitsi kaukaa. lähinnä työmatkalle ja perus ajeluihin. no siinä oli ainakin yks hyvä syy miks ymmärrän et valmiiks ahdettu olis parempi.

                                  onko jollai valmista alustan osien vertailua tai osaisiko joku sanoa mistä sais helpoiten valmiin. voi tuon tietty tehä itekkin mut oishan se helpompi aina valmiilla..

                                  Comment


                                    #18
                                    Pyörän kulmille ei oikein löydy valmista kunnollista ratkaisua vielä, itsellä on spesiaali nilkka projekti tarttaamassa kyseisen asian tiimoilta mutta toistaiseksi protoilu asteella. Parhaan teese itse ratkaisun löydät Mr.Crossfiren ohjeista tehtynä.

                                    Muutoin tuon alustan osilta taitaa olla makuasia jos vain siviili ajoja ajelee.
                                    Viimeksi muokannut sfk78; 19.6.2015, 09:21.

                                    Comment


                                      #19
                                      Äähhähää. nyt on audia tuossa vähä tutkittu.. muutamia pikkuvikoja jokka saa ainaskli laittaa kondiksee heti. jos joku tietää sanoa suoraa mikä ja missä vika nii helpottaahan se aina.
                                      Vaihekeppi löysä vatkaa ja valitse. joku siellä on varmaa tuusana?
                                      Lämmityslaite ei oikee puhalla juuri pitää. ääni vaa kovenoo mutta mistää ei tuu mitää. ei olla suodatinta, eikä taida olla uutenakaan.. onkohan joku putki tukossa vai kuis nois on lämmönsäätö. hanalla jos nii voi olla kenno tukossa.
                                      perässä tuntuis olevan vähä väljhää ku kardaanista pyöräyttää, voi olla ihan normaaliki mutta ku vähä nytkähtää moottori jarrutuksessa/kiihdytyksessä niin tuntuu kyllä jossain aika huomattavaa välystä. lonksahtaa ihan reilusti.. onko näissä ollu paljon moottorin kumityynyissä tms. löysiä kohtia.
                                      Mä en todellakaan oo tarkka autoista että jos mä sanon että jossain on vähä vikaa nii se on tod.näk ihan paskana.

                                      aihio ei oo priima, muttei ihan paskakaa nii sillon se on hyvä kohde. :D

                                      Sitte saaki alkaa suunnittelee ja tilaa osia, ajellaa nyt hetki että näkee pelaako muuten ja koitetaa jossai välissä alkaa tätäki vähä tekee. tällä kertaa yritän pitää kyllä malttia ja tehä rauhassa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Lämppäriongelma selvis. pyöri väärin päin. tiiä sitte mistä moinen johtu ku en löytäny mistää että sais johtoja väärinpäin nii joutu sitte kääntää siitä moottorinpäästä katkasemalla. mut rupes toimii.

                                        Auto alkaa pelata koko ajan paremmin kun ajellu, virranjakajan sisällä oli n. lusikallinen erinäistä paskaa, loppu nykimisetki melkee kokonaa ku sen putsasin.

                                        Mä selailin tuota myynti osastoa joskus tässä ja niinku jollai olis ollu vetareita myynnissä, jos joku tietää kellä nii vinkatkaa. ei osunu enää silmää.. etupäästä apukuskin puolelta sisempi nivel aivan paskana.

                                        Tuota imusarjaa mietin tuossa että jos kääntäis tuon syylärin hieman viistoon ja laittais uuden matalan sähköflektin siihen niin jäis hyvästi tilaa imusarjalle. onkohan nuo matalat flektit likikää yhtä tehokkaita ku tuo alkuperänen? tietysti ton eulan kennon voi vaihtaa isompaan jos tulee ongelmia.
                                        mahtaiskohan s4 imusarja sopia sitten paikalle vai taitaa olla liian takana läppä. taitaa olla vaan ite tehtävä uus imusarja..

                                        Comment


                                          #21
                                          Imusarjaan kun teet pätkän lisää putkea ja kaasuläppä syylärin eteen niin alkaa rokkaamaan, siis ihan laipoilla ja putkimutkalla jatkat. Ei nuo omat flektit mitään yyber tehokkaita ole joku spallin versio ajaa kyllä asiaa. Niveliä on mulla isokasa laita yvt. niin jatketaan siellä jos kiinnostaa osat. On paljon muutakin osaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Sait yv:tä :)

                                            No joo elikkä tuo s4 imusarja vois olla helppo ratkasu niin ei tartteis kokonaan uutta vääntää, jos siihen vaan passaa nuo vakio suuttimet kun alkuun heitän vakio ruiskun rinnalle vaan lisäsuuttimet omalla ohjauksella.
                                            Josta voi muodostua pysyväkin ratkaisu siihen saakka kun vakio sytkä piisaa.
                                            paras kokemus käyttiksessä on ollu kyllä tuollanen, siihen tehtiin vaan sytylle myöhästys paineen mukaan. normaalissa käytössä toimii niin nätisti ja muutenkaan moottori ei kyllä tiedä millä sille sitä soppaa annostellaan kunhan on sopiva annos ;)

                                            vaikea uskoa että vetari olis ollu ehjä katsastuksessa kun hiljan leimattu.. tietty nopeaa menee ku rapaa saa sisää.
                                            Jarrujen tärytyskin selkis, napaa hakattu nii lintassahan se oli. renkaan täryytys loppu mutta uus levy menny kieroo tuon takia.

                                            Coolerille ei muuten ihan himona oo tilaa jossei ala keulan palkkia muuttelee, bilteman vaihtoehdoista pienempi 140x550 sopis ja isommasta 300x600 sais tehtyä jos hiukan madaltais.

                                            Niiijjoo, voi muuten olla että herralta lähtee heti hattu päästä, tulppia piti kattoa tuossa, kaks johtoa lähti vaan irti ja kolmesta yhen väänsin halki raudalla mutta ei sitte irti millää. kahesta mistä lähti, vaan toisesta tulppa irti. kakkosen tulppa katkeaa ihan varmasti sisää. laitoin kyllä öljyä nii pitää koittaa huomenna uudestaa. jos katkeaa sisää nii auto seisontaa ja voin het sanoa että siinä vaiheessa kun joutuu hyvällä syyllä kerran avata konetta nii sama se sitte on purkaa kokonaa ja näin mopo luonnollisesti karkaa heti. :D

                                            Mikäs kytkinasetelma jos joutuu uusia, paljonko kestää vakio asetelma? mistä asetelma esim. 500Nm asti? menee varmaan vakio levyllä..
                                            Viimeksi muokannut jesse47; 30.6.2015, 01:18.

                                            Comment


                                              #23
                                              No niin tänään lähti herralta hattu päästä. oli ihan hyvä että tuli heti avattua konetta, kannentiivisteestä oli menny puolet vesireijjistä tukkoon. nesteet oli puhtaat mutta ruoste murua älyttömästi lohkon vesikanavissa ja tiivisteessä. jakopäänremppa tehty ja vesipumppu uusittu, näin myyjä sanoi ja pumppu näytti uudelta mutta jos mä nyt aivan oikeen kattoin niin jako ei ollu kohallaan :D eli nokkapyörä-kampiakselin merkki heitti hampaan aikaselle ja nokkien välinen jako vielä lisää aikaselle. ei noita merkkejä nyt kovin väärin voi tulkita. ja kampiakselilla merkki oli kohallaan ettei oo kumista pyörähtäny..
                                              Pitää nyt pesasta palikat, sitten tehä kanavat ja seetit muotoilla. tuota mietin että jos teen kokonaan uuden imusarjan niin jos tekis yhtenäisen laipan ja porais nuo vesikanavat auki ja tekis imusarjaan kiinteän vesiharavan ja samalla tois putken lähtöä taaemmaks niin jää paremmin tilaa. ei kait tuosta mitään ongelmaa koidu....?

                                              Nyt sitte kokemuksesta joku vois vinkata kannattaako nostaa kone pois ja tehä alakerta pukilla ja samalla uusia kytkin, vai onko kova homma siihen nähtynä alkaa myöhemmin laatikkoa irrottaa kytkimen uusimiseks?

                                              Kytkimestä sais myös vinkata, onko turbollisessa sama kytkin tai sama vauhtipyörä että sopiiko sama kytkin? paljonko mahtais pitää uus vakio tai mistä olis saatavilla suoraan sopivaa parempaa asetelmaa joka mielellään kävis vakio massalevylle?

                                              mistähän löytäis takomäntiä ja kiertokankia, niin vois hieman miettiä lähdetäänkö jopa sille tielle..
                                              Vastaan itse että kankiahan kyllä löytyy mutta mäntiä ei varmaan oikeen helposti.
                                              Viimeksi muokannut jesse47; 6.7.2015, 19:07.

                                              Comment


                                                #24
                                                http://rosten-performance.com/produc...istons/page/2/
                                                Tuolta löytyy mäntiä ja kankia esimerkiksi. S2 vakio kytkin kestää noin 500nm ja käy tuohon sun vauhtipyörääsi enemmän sitten sachs 707 asetelmalla. Miksi et vain poraa kanteen reikiä ja käytä turbokoneen vesiharavaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  No ko aattelin että teen raudasta imusarjan, kuten tähänkin saakka useisiin vehkeisiin, niin samaan isoon yhtenäiseen laippaan olis nätti hitsailla vesiputket ja viedä tosiaan se lähtö 3-4 tai 4-5 pyttyjen väliin niin helpottuu hieman imusarjan teko, kun kaasuläppä tulee syylärin eteen. onkohan tuo oikeasti tarpeen olla jokaisesta 4 välistä vai riittäiskö esin toinen taaimmaiseen. luulis että vesi kiertää, kun muissakin autoissa osaa kiertää vaikka lähöt etupäässä. onko tuo jääny vaan kilpapuolelta hätävarjelun liittoitteluna...? pitääpäs kysyä minkä hintasia nuo kytkimet on ja miettiä sitten lisää.. kiitoksia vinkistä.Mäntien osalta ongelma onki ettei oo tuohon 2.3 ees std saati ylikokoa. tietysti varmasti saa tilaamalla saman männän isompanakin mutta mitä maksaa on toinen juttu..
                                                  Pitää nyt kattoa millaset nuo vakio männät on. luulenpa kuitenkin että ne kestää kyllä sen 400-500Nm jossei nakuta ja käyttö on järkevää. vesiruiskulla saa myös lämpöjä kurii. mikäli männät pysyy vakioina niin riittää myös ässän vakio kytkin. kuinkahan nuo kiertokanget, on käsittääkseni eri kun ässässä? niitä nyt saa suht helposti että jos vakio männät vaikuttaa yhtään sellasilta että vois kestää niin kangget vois vaihtaa ihan varuiks jos nuo nyt niin hentoset on kun mitä oon käsittäny.

                                                  Osasko joku sanoa niistä kannentiivisteistä että paljonko oli paksuuus eroa ja onko metallisessa riittävän iso reikä kun tuo orkkis mäntähän tulee yli. tuo olematon paljealuehan katoaa mikäli tiivistettä paksunnetaan tai mäntää sorvataan koko alalta. mikä nyt ei oo kyllä ennenkää kiinnostanu. on moniventtiilisessä yleensäkin aina niin olematon.

                                                  tuos vielä ihmettelin niin luulen että on helpompi tässä vaiheessa nostaa kone pöydälle kun jälkeen päin laatikkoa irti.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kiertokanget on vaparissa ja turbossa samat.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Turbon ja vaparin tiivisteessä 1.2mm paksuus eroa, kanget on tasan samat kun ässässä.

                                                      Miika ehtikin....

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Niin justii, eli kanget luultavasti kestää sen, mitä männätkin.
                                                        Mikäli männät pysyy vakioina rajoittaen hommaa niin on turha alkaa kankiakaan vaihtaa.

                                                        Onkos turbo versiossa öljyn paluu tuohon lohkon kylkeen, tuossakin siis laipan muoto ja kierteet mutta reikä puuttuu. siihen vois sen tempasta. mutta mistä on otettu öljy alkujaan? mikä anturi on lohkon etupäässä, pakopuolella alhaalla? onko jokin öljyn lämpö tms.? taitaa olla ennen suodatinta..
                                                        Kellolta varmaan se on haarattava.

                                                        onko 10v ja 20v lohkot samoja, siis sama kannentiiviste?
                                                        Ihmettelin vaan ku motonetissä oli vaan 10v tiivisteitä että onko sama tiiviste..
                                                        Taidan nyt tehä sitte niin että tiiviste tulee vakio ja puristusta puotetaan männistä hieman. toki sitä ei hirveästi tartte/kannata puottaa. 9.5 riittää jo hyvin siihen saakka että säpäleitä tulee muista syistä.
                                                        Tuli tuossa ahdinkin hommattua. 60/64mm. hieman ehkä isohko mutta saadaanpa sinne ylös ainaki hengitystä. varsinkin kun kanavat ja kaikki muu myös tehdään hengittämään.

                                                        Nii noista merkeistä niin, kampiakselilla on pyörässä selvä merkki ja vasta merkki on siinä peltisessä suojassa? no sen nyt katoin vielä että oli ykk. nokkapyörässä selvä merkki ja nuoli venttiilikopassa. ja lisäks noikkien ketjurattaassa on merkit jotka on tiivistepintaan? mikään ei ollut kohdalla :D
                                                        pakko nokka oli remmistä katottuna hampaan aikasella ja imu vielä ketjusta yhen hampaan. minusta vähä tuntuki ettei tuo vedä niin ku odotin..

                                                        onko muuten virranjakajassa joku merkki, helpottais vaan kasatessa ettei tartte ihmetellä..
                                                        Viimeksi muokannut jesse47; 6.7.2015, 23:55.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Se etulimpun ja peltisuojuksen merkkien yhtenevyys on vain "sinne päin". Sieltä vauhtipyörän lokerosta kannattanee sen sijaan tähdätä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            No juu, ei se kuitenkaa hirveästi voi heittää kun pyörittelin konetta ja katoin ykk n. puoliväliin kun mäntä lähtee alas ja katoin niin oli justii kohalla se. että kyllä se vissii on ollu jako pois kohalta..

                                                            aamulla purin kannesta venttiilit pois ja heitin pesuun kaikki osat, pakoventtiilejä irrottaessani huomasin että olevinaan aika väljät oli ohjureihin. venttiilin varressa vähä kulumaa. onko alkujaan jo hieman isolla välyksellä. ainakaan mitenkään ei oo oireillu ja yksikään venttiili ei ollut vuotanut että eipä kait tuolla väliä. pitää vielä tutkia tuota.
                                                            tähän mahtaa olla jostain saatavilla suoraan passaavia venttiileitä...?

                                                            Jännä muuten toi lohkon poraus, joka ei oo vedetty läpi asti.. :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X