Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.3 cabriolet, tyhjäkäynti ihan sekaisin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 2.3 cabriolet, tyhjäkäynti ihan sekaisin?

    Morjens kaikille, tuli ostettua tuollanen 92 audi 2,3 cabriolet:

    Ongelmana autossa ilmaantui heti että kylmänä tyhjäkäynti toimii hyvin mutta lämpimänä humputtaa 1000-700rpm välillä?

    Käyntiin lähtökin vaatii kaasua, kokeilin irrottaa tuollaisen violetin liittimen moottorin vasemmalta puolelta ja tyhjäkäynti tasaantui 1000rpm, lenkitkin kävin ajelemassa ja hyvin tuntui toimivan. Sit äsken meinasin ajaa talliin niin ei käy tyhjäkäyntiä enää ollenkaan, laitoin liittimen takasin ja sama homma, mikähän tässä mahtas olla vikana?

    Onko mahdollisia vikakohteita ja missä/miten ne tarkastetaan??

  • #2
    Nyt vielä hetki autotallissa kikkailtu, laitoin anturit paikalleen ja hirveän pitkän sahaamisen jälkeen auto tulille, kaasua pitää antaa vähäsen tai ei käynnisty..

    Tyhjäkäynti kävi nätisti n 1000rpm 10minsaa kunnes alkoi rykiä ja sammua, otin irti johdon ISV härpäkkeestä, nyt lähtee helpommin käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä noin 700rpm??

    Pitää huomenna testilenkit ajaa ja kokeilla miten käyttäytyy ajon jälkeen, voiko tuon isv:n purkaa ja putsata tosta vaan?

    Comment


    • #3
      Nyt irrottelin tuon isv:n ja putsailin, auto lähtee käyntiin perinteisesti kun vähän kaasua painaa ja käy 10minsaa kunnolla, sit ku lämmöt lähenee 80astetta alkaa se 600-800rpm humputus. Tein nyt väliaika ratkasun et kiristin pikkusen kaasuvaijeria ja kierrokset nous noin 900rpm ja ei ainakaan humputtele enään :)

      Comment


        #4
        Kuulostas lämpöanturilta. Pitäs kyllä käynnistyä ilman kaasua. Ylävesiletkun yläpuolella oleva kaks napanen kysessä.

        Comment


        • #5
          Pitää kokeilla vaihtaa se, ei tainnut maksaa kuin 6,90e :)

          Huomenna katon samalla tulppien ja virranjakajan kunnon...

          Äsken ajelin parikyt minsaa kunnes rupes satamaan ja samantien alko taas kierroksien humppaus. Pihassa äsken irrotin sen ISV:n johdon ja kierrokset nous 1500rpm eli jollain tavalla varmaan toimii ?

          Pitää vielä sekin kerran ajatuksen kans putsailla :/

          Comment


            #6
            Taitaa se jonkun euron enemmän maksaa:

            http://autopartsmarket.fi/?action=ca...06161&pref=VAG

            Joskus aikoinaan tuota ei edes tarvikkeena kotimaasta löytynyt.

            Comment


            • #7
              Nyt tais se oikea vika löytyä:

              Otin sen "vessanpytyn" päällä olevan ison kumi haitari letku härpäkkeen pois ja siellä alla on yks metalli putki joka menee jonnekkin vaihdelaatikolle. Se kumi oli revennyt siitä haitarikumista ja paikkailtu sikamassalla, pikkuisen kun taitto niin ihan halkihan se oli :O tuolta varmaan ilmaa hörppii??

              Ihmettelin kun autolla ajaa hidastetöyssystä kovempaa, meinaa sammua ja pari kertaa sammukin, johtusko just kun kone heilahtaa enemmän niin tuon kautta haukannut ilmaa :O

              Nyt vaan ongelma mistä saan uuden??? osa numero on tällänen 034 133 357 D alla vielä WFJ 02 4680

              Comment


                #8
                Jukkihan osti jostain just hetki sitten uuden. Kättä saa vaan pistää semisti syvälle taskuun.

                Comment


                  #9
                  Joo imuvuoto aiheuttaa vaikka mitä oireita koojetisssä. Kyseisen osan valmistus on lopettu jo. Eli joko hyvällä tuurilla netistä ehjä, tai sitten uuden sikamassat paikkaukseen. Jokin vuosi sitten tuon vielä sai ja maksoi marmorilla reilun satasen.

                  Comment


                    #10
                    hopsis kerkes eka:) Saako marmorilta vielä uusia?

                    Comment


                    • #11
                      Nyt laitoin sikamassalla liimautumaan ja pakotin sen suoraan asentoon hienolla nippuside patentilla, kyllähän se uusi pitäisi jostain saada, mut karmealta kuulostaa tuo satkunkin hinta :O

                      Onko näitä samanlaisia moottoreita ollut missä audin malleissa?

                      Eli tää varmaan tyypiltään NG 2,3 10v ja audi cabrioletissä...

                      Comment


                      • #12
                        Omaani tilasin Autewolta:

                        http://shop.autewo.de/Antrieb---Moto...-bcdeabc621fa/

                        Eipä ole halpa, mutta näitä ei ole ihan joka oksalla uusia...

                        Mikäli arveluttaa jostain syystä tilata suoraan myyjältä, onnistuu kaupanteko myös Ebay.de kautta.
                        Hintaan tulee vaan reilu kymppi lisää.
                        http://www.ebay.de/itm/054133357C-03...item4878d7a23e

                        Comment


                        • #13
                          Herra mun siunaa miten kallis se on :O

                          Mut pakkohan se on ostaa jos ei sikapatentti kestä tai käytettyä ehjää löydy :/

                          Kiitoksia linkistä :)

                          Comment


                          • #14
                            Käytetyt ovat yleensä suunnilleen samassa jamassa, onhan näillä jo ikää kuitenkin sen yli 20 vee...
                            Uusi kestänee toisen mokoman.

                            Comment


                              #15
                              On se halpa kun vertaa tämän päivän imuputkiin. Pienestä pätkästä voi helposti joutua pulittamaan 300€. Mulla alko uusi murtumaan sieltä samaisesta paikasta muutaman vuoden jälkeen. Ilmeisesti kumi jo sen verran vanhaa, että ei kestä.

                              Comment


                              • #16
                                Äsken sain asennettua paikatun putken paikalleen, onneks hokasin sitä ennen kahtoa tuota metalliputken sisusta, ihan karsta paskan peitossa, hädin tuskin oli reikää mistä kulkea :O

                                Eli se revennyt liitos menee näköjään tuonne pakoputkelle ja on joku pakokaasun kierrätyshärpäke, voi luoja missä paskassa olivat kaikki röörit :( onko näissä mitään estettä jos pistää tulpan vaan letkujen päihin, on sellanen haista kakan laitos että :(

                                Mut joka tapauksessa osat paikalleen ja starttia.... kappas käynnisty heti ilman kaasua :O

                                Kävin sit ajelemassa 15kilsan lenkin ja tyhjäkäynti pelas samoinkun sammutuksen jälkeen lähti käyntiin helposti ilman kaasua :) :)

                                Vieläkun nuo kelit sallis vois käydä pitemmät lenkit, en uskaltanut kovemmin kiihdytellä ihan sen takia et joku sieltä taas repeis, mut näyttäs et siinä kumissa se vika oli :)

                                Comment


                                • #17
                                  Vielä yks kyssäri: Miten tuossa on tarkotettu ilmanputsari vaihdettavaks? Näkyy olevan siellä ruiskun alla ihmeellisesti piilossa, ohjekirjakaan ei neuvo tuota vaihtoa :O

                                  Comment


                                    #18
                                    En tiedä muuta tapaa kuin purkaa k-jetti edestä pois.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä se siitä välistä mahtuu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Varmaan vammasin paikka vaihtaa ilmanputsari mitä vastaan on tullut, nyt en ainakaan uskalla rueta vääntelemään sitä ruiskua, miun tuurilla repeää taas letku jostain :(

                                        Comment


                                          #21
                                          Eli se revennyt liitos menee näköjään tuonne pakoputkelle ja on joku pakokaasun kierrätyshärpäke, voi luoja missä paskassa olivat kaikki röörit :( onko näissä mitään estettä jos pistää tulpan vaan letkujen päihin, on sellanen haista kakan laitos että :(
                                          Se on kampikammion huohotusputki. Ei toinna tukkia. Sen voi toki purkaa ja puhdistaa. Talvella jos ajelee, niin saattaa tukkeutuessaan/jäätyessään puklata öljyt pihalle.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Aaa ilmankos, mie jo ihttelinkin onko tään ikäsessä noita egr hommia :D

                                            Mut ihan tukossa se jokatapauksessa oli, ei varmaan ikuna putsattu :/

                                            Pitäs tuota putsaria vielä tutkia saako sen oikeesti keploteltua jostain alakautta irti :/

                                            Comment


                                            • #23
                                              Juuri 'taistelin' ilmanputsarin omaan Cabrioon. Vähän meinasi aluksi hikoiluttaa voiman määrä, mutta kyllä se kansi siitä taipuu loppuen lopuksi pois tieltä vaikkei siltä tunnukaan. Kannattaa niitä isoimpia lemmareita irroitella ja putkia irroitella niin auttaa varmaan aavistuksen. Kannan klipsien kiinnilaitto oli kaikista vittumaisin homma tuossa kun en keksinyt tekniikkaa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X