Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Pörinä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Pörinä?

    Haulla en löydä mitään järkevää.

    A4 1.8T BEX kyseessä. Kylmäkäynnistyksissä pörisee jonkin aikaa, yhtäkkiä loppuu kuin seinään, ja käy nätisti.

    Nyt parinapäivänä ahtojen noustessa, pörisee kovasti. Nyt ei taas pörise lainkaan, eli täysin puhtaat äänet ja mukava ajella. Mikä aiheuttaa ärsyttävää pörinää silloin tällöin? Onko tuo tyhjäkäynti normaalia kylmällä, kun pörisee ja sen jälkeen loppuu / ihan kuin jokin läppä menisi kiinni.

    #2
    Lisäilmapumppu / secondary air injection? Jos on tuo niin on normaalia.

    Comment


    • #3
      Mikä se tuo on? Pörinäkin normaalia vedättäessä?

      Comment


      • #4
        Tutki pakoputken jousto-osat kunnolla. Mulla ollut parissakin autossa just noin että kylmänä ääntää, mutta lämmettyään ihan toisenkuuloinen. Kaiketi siksi kun kyllähän noilta osin putki lämpöä ottaa ja metalli laajenee. Pikkuhomma tsekkaa ku auto ylhääl ja jos ovat ok, niin mitäpä siinä sitten.

        Comment


        • #5
          Tuo lisäilmapumppu kuulostaa normaalilta, kun käynnistän auton kylmänä.

          Tuo pörinä tuli esiin niin, että olin ajellut autolla motarilla ja ympäriinsä. Sit 1-2 vaihteilla poljen sitä, niin pärisee kovasti. Nyt eilen se loppui kuin seinään. Kaksi päivää päristi!

          Comment


            #6
            Ettei olis ollu kivi jossain sopivassa välissä ja nyt putos.

            Comment


            • #7
              Voi olla koska nyt ei enään pörise. Tänään sain auton ylös. Putki kuin uusi ja joustokaan ei uutta häpeä. Ainoa mikä kiinnitti huomion oli keskellä oleva välimuhvi/yhdysputki, joten se vaihtoon huomenna.

              Comment


                #8
                Jousto-osan pienet vuodot ei välttämättä kovin helposti näy päälle päin. Päällä oleva punos voi olla ehjä, mutta sen alla oleva rypytetty haitariputki voi olla murtunut.

                Comment


                • #9
                  Luulisi, että sitten pörisee koko ajan. Tämä on vain silloin tällöin. Nyt ollut taas hiljaa viikon verran. Vaihdan nyt kuitenkin aluksi sen liitosmuhvin keskelle.

                  Comment


                  • #10
                    Nostellaas. Kerrasta meni todella pahaksi. Mökillä ajeltiin ja pörinä? alkoi taas kuulua. Vaihdettiin koko etuputki, jossa uusi jousto + liitosmuhvi + keskipöntöltä taakse uudet putket.

                    Nyt sama homma. Rauhakseen kun kiihyytää on auto aivan normaali, kunnes annat kunnolla kaasua.. Aivan karsea räminä joka tuntuu mm. Jaloissa. Moottori heiluu normaalia enemmän ja laatikon takakumi tuntuu ehkä olevan kaput.

                    Voiko tuo laatikon kannatinkumi tehdä näin pahan äänen? Kyllähän se kolahtaakin, kun nostaa kytkimen nopeasti.

                    Comment


                    • #11
                      Laatikon tukikumi sökönäkö? Resonoi ja kuuluu sisälle ilkeästi.
                      Viimeksi muokannut Toppura123; 16.7.2015, 17:50.

                      Comment


                      • #12
                        Ok, itselläni pörinää kanssa kylmänä. Kierroksetkin ylhäällä hetken aikaa(1200rpm). Vittumainen ajaa kylmänä. Loppuu aina noin minuutin sisällä ja kierrokset laskee normaaliin. Lienee normaalia? Ja 2.8 v6 b5

                        Comment


                          #13
                          No lisäilmapumppuhan se pörisee käynnistäessä/kylmällä koneella, normaalia siis. Kuulostaa lähinnä siltä että olis pakoputki rikki.

                          Onkos BEXissä vaihdelaatikko yhdellä vai kahdella tukikumilla - kahdella? Kyllä ne väsyneet moottorin ja vaihteiston tuet saa vakiomoottorinkin elämään aikalailla. Äkkiähän siellä metalli kohtaa metallin paikoissa missä ei ole tarkoitus ja moottori resonoi koriin.

                          Comment


                          • #14
                            Koko pakoputkisto suunnilleen vaihdettiin uuteen mm. Liitosmuhvit, takapäänputket ja koko etuväliputki sis. Jouston. Ei vuoda mistään. Paikallaan kun kaasuttelee, ei mitään ongelmaa. Hitaasti kiihyytää kohti rajoitinta, ei mitään. Heti kun tempaisee kaasun pohjaan alkaa armoton pärinä joka tuntuu jaloissa asti.

                            Jokaisella vaihteella. Myös kun nostaa nopeasti käsijarrua vasten kytkimen, lyö ilmeisesti laatikko? Pohjaan.

                            Tuo kylmäkäynnistys onkin jo selvä. Lisäilmapumppuhan se sielä möröttää hetken.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä siellä lonkalta arvaten joku moottorin/laatikon kannakkeista antaa periksi. Siellä silloin voi pakoputkesta lähtien mikä vaan ottaa kiinni koriin tai niihin lämpösuojiin mitä pohjassa on. Itselle ostin Febin moottorin kannakkeet ja Lemförderin vaihteistokannakkeen.

                              Comment


                              • #16
                                Kivi laatikonkannakkeen ja korin/lämpöpellin välissä?

                                Comment


                                • #17
                                  Mistä saan nopeiten ja halvalla kaikki kannakkeet? Aluksi haluaisin vaihtaa sen Laatikon kannakkeen.

                                  6-Lovinen etuveto 1.8T kyseessä

                                  Comment


                                    #18
                                    Sparetosta tilasin omani. Tosin jos ei haku löydä vaihteiston kannaketta niin viikonloppuna voin tarkistaa asian.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tällaista tarjoaa. Onkohan tämä nyt oikea 6 loviselle. Hain osaa heidän rekkari haulla.

                                      https://spareto.com/products/fz90544...l-transmission

                                      Comment


                                      • #20
                                        Takakannakkeen sain Hessumobiilista. Toivottavasti on oikea :)
                                        Merkiltään tämä myös Lemförder.

                                        Eihän tuo kummoinen homma ole vaihtaa, onko kokemuksia?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo pörinä kuulostaa tutulta. Meillä emännän A4 BFB-koneella 1,8T teki samaa ilmiötä ja tyhjäkäynniltä kaasuttaessa oli itseasiassa pahin meteli(kun ei ollu rengasmelua). Juurikin takakiinnikkeen jossain välissä oli kivi. Ääni kuuulosti useamman satasen tai tonnin rempalta. Ei ollut. :-)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tyhjäkäynnillä ei ( vielä ) kuulu minkäänlaista meteliä. Ainoastaan vähäkin kovemmassa kaasun käytössä alkaa kuulumaan. Nyt se on ollut jälleen päivän aivan hiljaa, liekö sit oikeastikin joku kivi sielä. Nyt kuitenkin uusi kannakekumi odottaa asennusta, niin saa sen pois suljettua. Vanha on aika lörppö jo.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kun tietää mitä hakee niin myös Sparetolta löytyy Lemförderiä: https://spareto.com/products/31105-m...-transfer-gear

                                              Itsellä oli sama juttu (ja sama kannake) kun omaan tuolta tilasin, ei löydy listattuna automalli speksattuna mutta Lemförderin (31105) varaosanumerolla löytyy.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Juuri tuon hain tänään Hessumobiilista ;)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mullahan oli ihan rikki tuo kyseinen vaihteistokannake >300tkm ajettuna. Aiheutti moottori+laatikko-pakettiin ylimääräistä liikettä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla on vasta 115tkm ajettu peli. Kyllä se laatikko on mikä sielä kolisee pohjaan. Moottorin tukikumit näyttäisi olevan uuttakummemmat. Oliko millainen duuni vaihtaa tuo laatikon kannake?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Maksoin rahaa korjaamolle että vaihtoivat moottorin ja vaihteiston tukikumit, helppo homma. Kannakkeen / cross memberin irroitusta käsitellään tuolla: http://www.a4mods.com/?page=webconte...es/clutch.html Kaiketi vaan tuetaan tunkilla tms tuo vaihdelaatikko ja cross member purkenee alaspäin. En näkis pahana hommana, moottorin tukikumien vaihdon vuoksi teetätin homman korjaamolla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jep. Itse ajattelin vaihtaa tuon laatikon kannakkeen. Moottorin tukikumeja ei nyt tarvitse toistaiseksi ainakaan vaihtaa, ovat hyväkuntoiset. Kiitos vinkeistä, katsotaan poistuuko ongelma kun alkuviikolla vaihdan osan!

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X