Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

20Vt sylinterikannen koneistukset/viritystyöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    mitkä mahtaa olla 20vt kannen orkkis imu sekä pako venan halkaisijat?

    Comment


      #32
      muistaakseni 32/27mm

      Comment


      • #33
        Audin 5 syl 20v kanteen ei kannata ainakaan minun mielestä laittaa suurempia venttiileitä. Ja miksikö? Syystä siitä, että venttiilit majailevat jo vakionakin palotilan reunoissa kiinni.

        Jos lähtee suurentamaan, palotilan sivu menee entistäkin ahtaammaksi, jolloin sieltä ei juuri tapahdu täytöstä imupuolella, sekä pakopuolella jäännöskaasuja voi jäädä enemmän palotilaan, koska ei ole niin paljon tilaa sivuilla.

        Muutenkaan ei ole mielestäni järkevää lähteä kasvattamaan turhaan kanavakokoa, tietysti sen mitä muotoilu käsittää, muttei mitään suurempia porttauksia.

        Tämänkin kannen suurimmat työstötarpeet ovat imupuolella ohjaimen seudulta venturille ja pakopuolella venturista ohjaimelle, ei siis varsinaista kanavakoon suurentamista.

        Toivottavasti ei menny liian sekavaksi..

        Comment


          #34
          tulipa vihdoin tutkastua kantta ja siinä näytti olevan imuvena 34mm ja pako vena 30mm?
          onko tosiaan näin että orkkis venat on ton 32/27mm ?

          Comment


          • #35
            tulipa vihdoin tutkastua kantta ja siinä näytti olevan imuvena 34mm ja pako vena 30mm?
            onko tosiaan näin että orkkis venat on ton 32/27mm ?
            Piti käydä muksuille raketteja ampumassa tuossa takapihalla, ja oikein asiasta tehden kävin samalla heilumassa tallin perukoilla tönärin kanssa, ja kyllä; imuventtiili on 32mm (ja pari kymmenystä päälle), pakoventtiili on 28mm ja kympit päälle.

            Pariltakin taholta kuultua "faktaa": tuohon Audin 20vt kanteen ei kannata istuttaa juurikaan vakiota isompia venttiileitä.

            Comment


              #36
              Hyvinkää Nurmijärvi akselilta löytyy yksi kansiseppä joka on mulle portannut pari kantta, tehnyt tietääkseni mun kannen lisäksi useamman 20v vitos kannen sekä useampi tdi:n kansia. Löytyy ffp:ltä nimimerkillä 68corvette.

              Comment


                #37
                kosunen osaa myös hommansa,ei halvin mutta hyvä. löytyy kuopiosta.

                Comment


                • #38
                  osui hieman erikoisempia race venttiilejä silmiin

                  Inconel Motorsport- Ventile VW 4 Zyl. 16V

                  http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...2BSI%26otn%3D4

                  Loba-Motorsport

                  Comment


                    #39
                    http://www.supertechperformance.com/

                    Samaa kamaa myy 034 ja rosten performance noin esimerkiksi. Itellä moisia hyllyn koristeina.

                    Comment


                    • #40
                      onko näissä audin 20v kansissa pakopuolella jotain parempaa vs. kr/vw 16v.
                      Imupuoli kyllä hengittää ihan ok. mutta pakopuoli ahistaa..

                      Comment


                        #41
                        Ellei jopa identtinen, hyvin lähelle sama vähintäänkin.

                        Comment


                        • #42
                          Loba päivittänyt (yllämainittuja) sivustojaan :

                          Inconel race Venttiili Audi S2 RS2 S4

                          http://cgi.ebay.de/Inconel-Motorspor...item3ef2f382a3

                          http://stores.shop.ebay.de/Loba-Moto...34Q2ec0Q2em322



                          # 0,5mm isommat kuin stock venttiilit
                          # virtausparannuslupaus kovahko 27%!
                          # parempi täytös back cut :n ansiosta
                          # painosäästö noin 3 Gr / Ventil
                          Viimeksi muokannut Tommy200rs; 16.1.2010, 09:23.

                          Comment


                          • #43
                            20vt sylinterinkannen koneistus/viritystyöt

                            Kyllä mä lähtisin "kairaajan" linjoille tässä ventiili jutussa.
                            Oiikeesti tekis mieli lähteä pienentämään pakovenan kokoa.
                            On niin huonossa kulmassa palotilassa, että pienempi vois huuhdella
                            paremmin???

                            Comment


                            • #44
                              Tuossa on hihnanvaihto tulossa omaan ja samalla mahdollisesti kankien vaihto, jos persus kestää ja ahneus kasvaa sopivassa suhteessa. Samalla tallin perukoilla oleva 7a pakonokka löytänee tiensä kanteen yhdessä säädettävien nokkapyörien kanssa. Tavoitteena lienee jotain 350-600 tehoille, joten kysymys kuuluu kannattaako kannelle tehdä mitään muuta samalla? Nähtävästi venttiileille on saatavilla jäykempiä jousia, jolloin kierroksia uskaltaa nostaa hieman koneelle, mutta onko siinä vaiheessa sama jo uusia kaikki kannesta/kannaattako jättää sekin vähä tekemättä?
                              Autossa tällä hetkellä gt3071 kiinni ja porkkiksen k27:lle tehty softa, mutta hieman himottaisi isompi mutka ja vems, joten tehotavoitteet on siksi hieman laajassa skaalassa.

                              Comment


                                #45
                                Eihän noille tavoitteille välttämättä tarvi ecua/moottorisoftaa vaihtaa.

                                Comment


                                • #46
                                  No ei tartte. Se onkin optiona lähinnä sen vuoksi, jos innostuu myöhemmin vaihtelemaan palikoita ja testailemaan eri vaihtoehtoja, kun tuonne Lappeeseen on kuitenkin täältä hieman matkaa.

                                  Comment


                                    #47
                                    Ok, sama homma itelläkin vähä ahdistaa, nimittäin noi välimatkat säätäjägurujen luo. Kynnys toiseen ecuun ja omiin säätösoftiin on kuitenki aika suuri ku pitäis tietää mitä tekee kun ite alkaa säätämään... Äkkiähän ton varmaan sisäistäis.

                                    Ja jottei mee ihan ot:ksi, niin onko koneella paljon ajettu ja onko kantta koskaan huollettu? Pako-ohjurit ilmeisesti tahtoo näistä kulua ja ne itellekin vaihdettiin samalla kun Rostenin venajouset laitettiin ja tietysti ohjurikumit uudet.

                                    Comment


                                      #48
                                      Siiviiliajettavuutta ajatellen, kannattaako kannen aukkoihin koskea. Ja jos tarviaa, niin miten? Teholuokka 500-550 hp. Onhan siinä ajettavuudessa muitakin tekijöitä suuremmilla ominaisuuksilla, mutta...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Edellinen omistaja on käyttänyt kannen auki kevyen keittämisen yhteydessä ja on mielikuva, että ohjurikumit olisi vaihdettu. Pistin tänään mailia, jotta muistaako vielä. Sattuneesta syystä kuitteja ei kuitenkaan ole, mutta herkkäuskoisena luulisin puhuneen totta aikanaan. Mittarissa on nyt 240tkm.

                                        Edit: Eli kansi on plaanattu, ohivuotoja korjattu(nähtävästi siis venttiilit hiottu?) ja vaihdettu ne venttiilivarren kumit teflonpäällysteisiin(?), sekä koeponnistettu. Kun tästä nyt ei mitään hipo vehjestä tehdä, niin pelkkä nokkien vaihto ja alakerran laakerointi+veivit lienee tarpeeksi. Onnistuuko noiden vaihto vitoskoneessa alakautta? Entä onko noiden jousien( Esim. http://www.aprfinland.fi/kauppa/tuot...=737&parent=32) vaihdosta mitään hyötyä? Ovatko vakiot ikuiset vai saavutetaanko noilla jotain? Mitään 7a pakonokkaa rankempaa yläkertaan ei ole tulossa.
                                        Hieman topicista ohi, mutta onkos saman liikkeen rostenin kanget ok?
                                        Viimeksi muokannut Ugemi; 7.9.2011, 09:37.

                                        Comment


                                          #50
                                          Et saa veivejä alakautta vaihdettua

                                          Rostenin kanget on ihan priima kamaa

                                          Comment


                                          • #51
                                            Hmmph..Vähän tuota pelkäsinkin. Kansipultit ja tiivisteen hinnan siinä olisi säästänyt ja muutaman tunnin varmaan töitä. Plus, että sitten olisin ehkä siihen uskaltautunut itsekin.. Kylppäriremppa on alkamassa, niin on ns. "irto" raha aika naftissa ja työn osuushan tuossa on melko merkittävä.

                                            Comment


                                              #52
                                              rostenin kanget ok?
                                              Ihan ok. Suomesta saa myös "Eaglea" edullisemmin.

                                              Kansipultit ja tiivisteen hinnan siinä olisi säästänyt ja muutaman tunnin varmaan töitä. Plus, että sitten olisin ehkä siihen uskaltautunut itsekin..
                                              Nuo nyt montaa kymppiä enää tuossa vaiheessa tule maksamaan. Ja varmistuu samalla ettei ole massatiivistettä vahingossakaan kannessa.
                                              Helppo nakki tuo veivien vaihto on joka tapauksessa. Haulla löytyy myös hyvät varaosanumerot laakereille, m-renkaille yms rillukoille.
                                              Eikö tuo nyt menisi ihan "vakio" yläkerralla vielä ihan suht ok, jos motronicissa pysyt.
                                              Mites kytkin ja pakosarja jne? Laita oma projekti ettei mene ihan ot:ksi tämä.
                                              Ensin kannattaa oikeasti miettiä mitä lähtee tavoittelemaan jne.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No pako ja imusarjan joutuu irrottamaan, samoin turbon, että saa tilaa sen pakosarjan irrottamiseen, joten kyllä siinä tunteja tulee melkoisesti lisää ja samoin tiivisteistä kertyy pari sataa suunnilleen ja jos ero on se, että alapään kautta olisin ehkä uskaltautunut omassa tallissa turaamaan tuon, niin kustannuksethan leviää ihan totaalisesti käsiin.
                                                Vakioyläkerralla menisikin, mutta kun kaiken työn aiheuttaa juuri tuo alakerran aukaisu, eli kankien vaihto. Korjaa toki jos olen väärässä, mutta jousien ja nokkien vaihto on aika heittämällä tehty verrattuna kankien vaihtoon, joka vaatii näköjään hatun irrottamisen... Käytännössä eniten kiinnostaa tuo alakerran aukaisu, mutta se on myös selkeästi isotöisin..

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Joudut varmaa kytkimen vaihtamaan, jos on vakio? Eli SRE asetelma + vakiomassa levy ja tietty kiinteä VP. Näillä mennään n.550Nm kerhoon ja on miellyttävä ajaa. Samalla kertaa, kun koneen nostat pois veivien vaihto ei ole homma eikä mikään oikeasti + laakerointi ja m-renkaat menee paikalleen samalla..
                                                  Foorumilla monta eri topickia missä asiat käyt monesti läpi ja apuja saa kyllä varmasti kysymällä, jos jokin asia askarruttaa pahemmin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                                                    No pako ja imusarjan joutuu irrottamaan, samoin turbon, että saa tilaa sen pakosarjan irrottamiseen, joten kyllä siinä tunteja tulee melkoisesti lisää ja samoin tiivisteistä kertyy pari sataa suunnilleen ja jos ero on se, että alapään kautta olisin ehkä uskaltautunut omassa tallissa turaamaan tuon, niin kustannuksethan leviää ihan totaalisesti käsiin.
                                                    Vakioyläkerralla menisikin, mutta kun kaiken työn aiheuttaa juuri tuo alakerran aukaisu, eli kankien vaihto. Korjaa toki jos olen väärässä, mutta jousien ja nokkien vaihto on aika heittämällä tehty verrattuna kankien vaihtoon, joka vaatii näköjään hatun irrottamisen... Käytännössä eniten kiinnostaa tuo alakerran aukaisu, mutta se on myös selkeästi isotöisin..
                                                    Itse pitäisin jousien vaihtoa kotikonstein huomattavasti vaikeampana ja suuritöisimpänä, kuin koko moottorin aukaisua, etenkin jos se tehdään hattu paikoillaan. Purettuahan venajouset saa kohtuullisen helposti sopivaa hylsyä, kumivasaraa ja magneettia käyttäen, kannen ollessa paikoillaan vielä muutama lisäkikka tarpeen. Mut kasaan sitä ei sitten omin voimin kyllä saa kovinkaan helposti.

                                                    Mitä noiden veivien vaihtoon tulee, niin hatun purkamiseen menee sellainen 45min + mahdolliset työvoittoa vaativat pultit, joita nyt en äkkiseltään muista urssin yläkerrassa juuri olevan. Sopivan pitkällä 6mm kuusiokolovääntimellä imusarja lähtee kuin saksalaisen suunnittelemana, pakosarjassa ei ole mitään ihmeellistä.

                                                    Eikun vaan mosa pois konehuoneesta, nosto pukkiin ja eikun turaamaan. Minusta kaikkein helpoin napata se pakettina pois. Jos näin teet, niin suosittelen merkkaamaan kiertovesipumpun, imuilman lämpöanturin ja tyhjäkäyntiventtiilin johdot, ne kun ovat samanlaisella liittimellä karkeasti samalla alueella. Dampperin pultti kannattaa myös avata koneen ollessa vielä paikoillaan, helpottaa toimenpidettä melkoisesti. Jos kyseinen pultti ei jatkovarren jatkovarresta huolimatta suostu aukenemaan ja tarkoitus on uusia pultti (suositeltavaa), niin reilulla virralla pikku hitsipalko pultin kannan keskelle ja äkkiä auki, ennenkuin jäähtyy.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X